Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Cuba i okt-nov-des

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-07, 09:17   #28
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Cuba i okt-nov-des

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det er en stor andel svart økonomi som kommer fra de private overnattingsstedene. Vel og merke er de statlig godkjente og underlagt strenge kontroller, men alle middager de lager til deg samt evt. andre tjenester, rapporteres ikke og blir dermed å regne som svarte penger. Greit å være klar over, mener jeg. Selv ble vi klar over det etter litt tid.

Det er sant. Men jeg vet at mange som jobber i statlige foretak også tar med seg både penger og varer i den grad det går an. For eksempel er det ikke uvanlig å bytte ut kjøperom med hjemmebrent. Dessuten tror jeg at uten den svarte økonomien, som er svært utbredt på Cuba, hadde det gått hardt ut over befolkningen.

(Men dette er jo en litt annen diskusjon da, sorry Scarlett!)

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.