Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Original fødselsannonse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-10, 10:15   #41
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Original fødselsannonse

Vi har ikke hatt noen annonser i avisen her vi bor, men hadde i lokalavisen der jeg kommer fra og der mannen kommer fra ved fødsler, bryllup, og har fortsatt når barna har bursdag. Det er så mange som kjenner oss der, og synes det er hyggelig jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:46   #42
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde annonser i lokalavisen, det var ikke så viktig for meg, det var mamma som ordnet med det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:21   #43
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orginal fødselsannonse

Koselig annonse.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hihi, de skal ha for å være originale i allefall. Ikke noe jeg hadde kopiert. Vi takket for oss i fødselsspalten denne gangen vi, det ble litt oppmerksomet på det også.

Syns det var høfleg og fint gjort

Gammel 26-08-10, 11:21   #44
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Original annonse ja, tror ikke jeg ville hatt med hvor unnfangelsen skjedde.

Vi hadde annonse i Aftenposten både da vi giftet oss og Lille ble født, om vi gjør det denne gangen har vi ikke tenkt på ennå.
Jeg synes det er verre med bilder i lokalavisa av nybakte foreldre, da det ofte ser så utrolige kunstig ut. I tillegg ser mor rimelig sliten ut.

Gammel 26-08-10, 11:25   #45
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I tillegg ser mor rimelig sliten ut.

Er ikke det ganske naturlig, da? Nettopp derfor har vi bare hatt bilde av babyene (og med søsken når det var). Etter flere døgn i fødsel var jeg ikke fotograferingsmateriale.

Gammel 26-08-10, 11:37   #46
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Bilder av babyen(e) og soresøsken synes jeg er greit, det er bilder med mor og far på jeg får litt hetta av.
Jeg hadde blitt dritsur om noen hadde tatt bilde av meg rett etter fødsel og publisert i avisa.

Gammel 26-08-10, 12:28   #47
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

I min hjemby kommer en fotograf fra lokalavisa innom barsel et par ganger i uka, så da er jo saken grei, hadde jeg født der hadde det blitt annonse. Aftenposten blir litt for stort og upersonlig, rett og slett.

Gammel 26-08-10, 13:35   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Bilder av babyen(e) og soresøsken synes jeg er greit, det er bilder med mor og far på jeg får litt hetta av.
Jeg hadde blitt dritsur om noen hadde tatt bilde av meg rett etter fødsel og publisert i avisa.

Det er jo frivillig da.

Gammel 29-08-10, 13:57   #49
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ikke helt sansen for annonsen i HI, men Blondie sin høres kjempefin ut. Hadde jeg vært i slekt eller vennekredsen med dere, hadde jeg desidert fellt et par tårer over den. Jeg skjønner virkelig ikke at noen kunne ha reagert negativt på den. Var din hyggelige fetter (han som ikke kjøpte julegave til Evigunge) blandt kritikerne ?

Sist redigert av Muad'Dib : 29-08-10 kl 16:06.
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:31   #50
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hadde nok ikke rykket inn annonse i Aftenposten, liksom, men i lokalavisene synes jeg bare det var hyggelig å ha det i. Det er først etter at jeg kom inn på FP jeg har skjønt at det ikke er helt in.

Ja, for det er jo FP som sitter med definisjonsmakta.

Synes annonsen i HI var søt, og deres annonse var jo slik den skulle være. Selvfølgelig! Dere er jo firebarnsforeldre. Det er utrolig at det kan provosere noen.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:42   #51
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes en jeg så i avisa her var fin. Endelig kom vår etterlengtede sønn. Stolt storesøster på 13 mnd.

Den i hovedinnlegget var morsom, skiller seg ut i alle fall.

Gammel 08-09-10, 13:55   #52
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jaja, det var ikke for ingenting at Håkon Haugsbø var gjenstand for parodiering av større skala i vår russerevy i `96...

Gammel 08-09-10, 14:34   #53
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den fødselsannonsen.

Her er det helt vanlig med annonser i lokalavisa, med bilder og det hele.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 14:41   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blondie? Jeg blir så sint, så sint på dine vegne! Jeg forstår meg bare ikke på folk noen ganger altså!

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib

Var din hyggelige fetter (han som ikke kjøpte julegave til Evigunge) blandt kritikerne ?

Gammel 08-09-10, 14:47   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Hehe, ikke noe jeg ville hatt, vi hadde annonse av den mer musegrå typen.

Så imidlertid en annonse jeg aldri glemmer:

Endelig kom knotten ut av dotten.

Altså... Hva skal man si?

Gammel 08-09-10, 14:52   #56
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Gammel 08-09-10, 15:01   #57
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

:knegge:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:00   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OMG!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Blondie? Jeg blir så sint, så sint på dine vegne! Jeg forstår meg bare ikke på folk noen ganger altså!

Jeg blir helt over at noen virkelig legger seg bort i slike ting. Virkelig.

Vi har hatt bilde og fødselsannonse til begge våre vi. Og jeg synes alltid det er gøy å lese siste siden i lokalavisa for å se hvem som har født, for jeg har så sjelden oversikt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:03   #59
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dog viktig å sjekke at man setter inn annonse i RIKTIG avis.

Jeg skulle sette inn annonse (med blide) i avisa der mine svigers bor.. det er i Romsdal. Og, eh, annonsen havnet i lokalavisa et helt annet sted, nemlig Romerike. Lurer på om noen tenkte over at det var ei dame/familie de ALDRI hadde hørt om.

Men de HADDE veldig like nettsideadresser altså.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 19:39   #60
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns den var fantastisk skjønn. Original og unik. Det liker jeg!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.