Sv: Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke drikker alkohol?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Jeg liker blåmuggost, jeg synes det er helt fantastisk. Allikevel skjønner jeg at ikke alle synes det er himmelrike med en god blåmugg og valnøtter i akasiehonning.
Dette er noe av det mer sjokkerende jeg har lest. Alle burde jo like det! Hvis de ikke liker det med en gang er det bare å spise det noen ganger så liker de det nok! 
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Det er like sært å ikke like vin som å ikke like jul.
Jeg er vel ikke sær fordi at jeg ikke liker jul vel! 
Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.
Om det er sjokkerande veit eg ikkje, men eg hadde nok reagert ja. Eg kjenne ingen rundt meg som ikkje er glad i vin eller øl. Og eg hadde syns det var litt stusselig å for eksempel ha en kjæreste som ikkje likte vin. "Å ta et glass vin"-aktivitet sammen er livskvalitet for meg.
Forelske meg i en avholdsmann? Nei.
Jeg skjønner at det er for deg personlig, og jeg beklager, men sånne ting sjokkerer meg. At det å drikke alkohol blir så viktig.
Jada, det samme er feks. røyk. Men ikke alle liker det og det er vel alle klar over? Jeg skjønner ikke at et vertsskap kan få panikk av at noen plutselig ikke liker kaffe eller te? Sånt må man jo tenke på når man inviterer gjester? Alle liker faktisk ikke kaffe og te.
Faktisk er det litt motsatt problem her i gjengen, for kun EN av oss drikker kaffe (i hvert fall på jevnlig basis) og de fleste av oss kommer ikke engang på å servere det når vi besøker hverandre. Det er rett og slett ingen som tenker over det, for vi drikker ikke kaffe noen av oss. Jeg har kaffeposer og instant kaffe i skuffen som jeg drar frem ved behov, og det er faktisk uhyre sjelden.
Jeg er bare glad for at jeg var advart første gangen jeg skulle ha deg hjemme hos meg, jeg blir helt perpleks når jeg får folk på besøk som ikke drikker kaffe eller te. Jeg har alltid kakaoposer og i hus da, så helt tapt bak en vannkoker er jeg ikke, men ikke like kaffe er skikkelig snålt for meg.
Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.
Litt OT: Dere som drikker sjelden/aldri, serverer dere vin til gjester i middager/selskap/fest?
Nei, hvorfor skulle jeg det?
Jeg tenker på om jeg skal tilby en aquavit eller cognac til/etter maten på julaften, og så vurderer jeg om jeg skal tillate medbrakt øl, foreløpig heller jeg mot nei. Men det kan endres. Men nei, jeg serverer ikke alkohol til noen her hjemme.
Jeg liker å ha venninner på middagsbesøk, vi har jo feks. grøsserklubben (med Interference, Shamu, Krystallklart og Fibi og hun kuleste dama jeg aldri husker nicket på her inne), og da blir det aldri kjøpt inn noe alkohol selv om jeg (og Inter?) er de(n) eneste som ikke liker å drikke. Men de som vil kan selvsagt ta med seg en flaske vin eller lignende, bare man ikke blir full. Der går grensen. Det har bare blitt til at vi har alkoholfrie middager, og det er jeg glad for, i grunnen. 
Forresten, vi er helt spinngalne, ler og storkoser oss på disse kveldene og når vi ellers er sammen - helt uten alkohol! Neste gang er det parmesankylling (og brus/iste/vann) hos meg og jeg gleder meg ihjel!
Jeg hadde igrunn blitt ganske skuffet om noen hadde kommet dragende med ei flaske vin på de kveldene kjenner jeg nå som jeg kjenner etter.
Og for all del, jeg kan godt drikke selv, jeg bare drikker veldig sjelden, uten barn i nærheten og sammen med folk jeg stoler på. Jeg har forsåvidt ingen problemer med at folk drikker rundt meg, så lenge jeg har muligheten til å komme meg vekk.
Og ja, jeg foretrekker å være edru i de fleste situasjoner, jeg føler meg tryggere da. Men en gang i blant, hvis ting ligger til rette for det kan jeg ta meg en fest eller nyte god vin sammen med god mat.