Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Grønnsaker og dip

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-10, 21:59   #1
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grønnsaker og dip

Kveldsknasket er byttet til grønnsaker og dip, fremfor annet.
Merket meg i kveld at jeg nok var sulten, for jeg gaflet i meg bra med det jeg hadde skåret opp. Er det mange kcal i agurk, blomkål, babygulrøtter og eple?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:01   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsaker og dip

Nei, det er lite. Men hva brukte du som dipp?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:05   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønnsaker må man jo ha, så å telle kalorier på grønnsaker er kanskje litt i overkant. Selv Grete Roede gjør ikke det.

Nå teller jeg ikke kalorier i det hele tatt, men hvis jeg hadde gjort det, så hadde jeg ikke brydd meg om kalorier i grønnsaker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:38   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Dip-en er det farlige, saa lenge du ikke hadde avocado. Der er det sören med 50 (!!!) kalorier i en normalt stor en fant jeg ut her en dag (etter at jeg hadde spist den). (Forövrig synes magen min at det kan vaere tröblete med mange raa grönnsaker om kvelden, saa det er mulig du kan merke det ogsaa.)

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:39   #5
Moonlight

Moonlight sin avatar

Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg laget av lett rømme og holiday dip...
Ett halvt beger lett rømme, og en halv pakke dipmix.

Jeg teller egentlig ikke kalorier, eller dvs jeg TELLER ikke.. men jeg prøver holde litt oversikt for å prøve finne ut hva jeg egentlig kan spise for å gå ned i vekt samtidig.

Jeg tror nemlig det egentlig er snakk om småjusteringer, og at jeg legger på meg så fort jeg får i meg pittelitt i overkant med kcal.

I går spiste jeg 3 knekkebrød til frokost (rayvita rød pakke) med baconost, 2 knekkebrød til lunsj med det samme på, omelett med bogskinke og champinjong til middag, ca 1/2 LITEN blomkål, 1 eple, 1/3 liten agurk og en liten pakke minigulrøtter med dip til mellommåltid også 1/2 avokado med reker og 1 tomat, samt en skyr til kvelds.
2,5 liter vann

Jeg må bare prøve meg frem for jeg har så liten peiling på det her.. som sjekk veide jeg meg i dag og hadde gått ned 100 gram.. så da er jeg vel under kcal-grensen iallefall og vet at dette er ok for å være mett og gå ned samtidig.

Gammel 08-09-10, 08:47   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sier som de andre her: grønnsakene trenger du ikke telle. Men rømme er kaloririkt. Et halvt beger lettrømme = 307 kcal.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 08:52   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

hvis du passer på fett-kalorier er ikke rømme tingen, bruk f.eks kesam i steden.
Jeg spiser grønnaker med dip uten blygsel, men det er sukkeret jeg passer på, så rømme, avokado osv er ikke noe problem.

Gammel 08-09-10, 14:35   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke vurdert å kutte litt i de raske karbohydratene i stedet? Ikke kutte ut, men kutte ned.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:57   #9
Moonlight

Moonlight sin avatar

Standard

Hmm...? Sa du? hehe
Mener du lavkarbo aktig?
Jeg klarer ikke leve på det i lengden, så det blir litt sånn lavkarbo-isj.-..
Jeg må spise knekkebrød/brød til tider, hvis ikke krepperer jeg.. jeg blir VELDIG fort sulten igjen om jeg ikke gjør det.
Målet er å komme meg inn på lavkarbo men jeg må ta det litt gradvis er planen, så får vi se.. jeg må iallefall finne noe jeg kan LEVE med.. og som ikke bare er for en periode.

Gammel 08-09-10, 21:20   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Hmm...? Sa du? hehe
Mener du lavkarbo aktig?
Jeg klarer ikke leve på det i lengden, så det blir litt sånn lavkarbo-isj.-..
Jeg må spise knekkebrød/brød til tider, hvis ikke krepperer jeg.. jeg blir VELDIG fort sulten igjen om jeg ikke gjør det.
Målet er å komme meg inn på lavkarbo men jeg må ta det litt gradvis er planen, så får vi se.. jeg må iallefall finne noe jeg kan LEVE med.. og som ikke bare er for en periode.

Da er det mulig du ikke spiser helt riktig lavkarbomat, altså.

Gammel 08-09-10, 21:20   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønnsakene trenger du ikke tenke på nei, men et halvt beger rømme er jo mye da. 307 kcal er i underkant av en 1/4 av den kalorimengden jeg har ligget på de gangene jeg har gått ned i vekt. Det er en god del. Jeg ville brukt mager kesam isteden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.