Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-10, 22:50   #61
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Hva med de som ringer 2-3 ganger i uka og sier at de sitter i kø og kommer for sent. Skal de da slippe unna hver gang? Vi hadde et slikt foreldrepar i barnehagen i fjor. Sånt blir det mye overtid av. Hvor skal man trekke grensen? Hvor mange ganger skal man kunne skylde på kø og slippe unna?

Det er vel ikke de jeg prater om? De er jo da notoriske. Jeg prater om kanskje en sjelden gang som folk kan være uheldige med togstans, ulykker etc. Skjer det flere ganger i uka så er det selvfølgelig et problem.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:50   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes det er litt latterlig med åpningstider til 16 og 1630. Det er da nok folk med lengre reisevei og hvis man f.eks har fast arbeidstid til 16 blir det vanskelig. Og det er ikke alltid det er lette valg mht å bytte jobb, barnehage, bytte på hente-levere. Selv om det har vært det for oss.

Det har du rett i, det er 7.30 til 16.30 i vår. Siden de fleste jobber i byen og tar toget, som går 7.20 og 7.50 (det blir knapt om man begynner på jobb 8) og 1605 fra sentrum om man skal rekke å hente før 16.30, er det ikke lett om man jobber 8-16 nei. For oss er det enkelt, men jeg vet andre sliter. Den "fulle barnehagedekningen" i kommunen er meget teoretisk i vår bydel, så å bytte er utopi.

Gammel 08-09-10, 22:51   #63
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Man vet jo når de stenger når man søker barnehageplass.
Om man vet man ikke kan hente 16 eller16.30 så må man søke i en annen barnehage da.

Ja, for folk får jo akkurat den barnehagen de har søkt på og det er jo bare å bytte plass. :roll:

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 08-09-10, 22:51   #64
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Om man vet man ikke kan hente 16 eller16.30 så må man søke i en annen barnehage da.

Mhm. Vi valgte bort et par barnehager pga kort åpningstid. Jeg ville slitt med å både levere og hente i enkelte barnehager.
Man kan ikke velge og vrake, jeg vet, men jeg måtte utsette barnehagestarten til nest minste med 6 mndr pga tilbudet.

Gammel 08-09-10, 22:52   #65
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

I en ideel verden så. En der en får plass i den barnehagen man vil. Eller i alle fall en av de man har søkt på. Full barnehagedekning er ikke like reell overalt..

Gammel 08-09-10, 22:53   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man vet jo når de stenger, når man søker barnehageplass, anter jeg hvertfall.

Ja, for man kan velge og vrake i barnehageplasser, liksom. Det er jo blitt sånn at man må ta det man får. Dessuten, her i kommunen er det vel knapt barnehager som har åpent annet enn 7.30 - 16.30 og man må jo ha barnehage innenfor kommunen. Der jeg har fått jobb nå har vi faktisk åpent fra 7 - 17 og det er jo nesten litt revolusjonerende.

Gammel 08-09-10, 22:54   #67
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel ikke de jeg prater om? De er jo da notoriske. Jeg prater om kanskje en sjelden gang som folk kan være uheldige med togstans, ulykker etc. Skjer det flere ganger i uka så er det selvfølgelig et problem.

Ja, men hvordan trekker man denne grensen slik at det er tydelig for alle hva som er greit og ikke. Og hvordan skal vi klare å skille på dette? Selv notoriske forsentkommere kan oppleve at de har en "gyldig" grunn for å komme for sent en gang. Hvordan skal vi kunne se forskjell på dette og annen for sen henting? Det må være gjennomførbart i praksis, uten at vi som ansatte skal måtte stå og vurdere hvem som skal ha bot og ikke, basert på hva vi (og sikkert foreldrene også) subjektivt mener er gyldig grunn.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:54   #68
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har desverre ikke store muligheter til endring av barnehage eller jobb, så det er bare sånn situasjonen er.

Jeg risikerer heller fartsbot, enn at bhg ansatte skal sitte på overtid Og jeg håper da at det er hun som satt på overtid som får pengene og ikke kommunen.

Prøver ikke å rettferdig gjøre at min tid er viktigere enn andres, for det er den da ikke....

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:54   #69
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det har du rett i, det er 7.30 til 16.30 i vår. Siden de fleste jobber i byen og tar toget, som går 7.20 og 7.50 (det blir knapt om man begynner på jobb 8) og 1605 fra sentrum om man skal rekke å hente før 16.30, er det ikke lett om man jobber 8-16 nei. For oss er det enkelt, men jeg vet andre sliter. Den "fulle barnehagedekningen" i kommunen er meget teoretisk i vår bydel, så å bytte er utopi.

Ja, vi har åpningstid fra 0730 til 1700. For vår del har det aldri vært aktuelt å levere så tidlig eller hente så sent, men jeg skjønner godt at andre kan slite.
En barnehage borti gata her har kun hatt oppe til kl 16 i mange år og nå har de utvidet 1630, en i barselgruppa mi fikk plass der når de stengte 16 og det er ikke bare å bytte til en annen. Det er ikke så lett hvis du eller begge har litt reisevei.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 08-09-10, 22:54   #70
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Når det er sagt så vet jeg om flere barnehager (og sfo) som har fått utvidet åpningstid etter ønske fra foreldre.

Gammel 08-09-10, 22:55   #71
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Ja, men hvordan trekker man denne grensen slik at det er tydelig for alle hva som er greit og ikke. Og hvordan skal vi klare å skille på dette? Selv notoriske forsentkommere kan oppleve at de har en "gyldig" grunn for å komme for sent en gang. Hvordan skal vi kunne se forskjell på dette og annen for sen henting? Det må være gjennomførbart i praksis, uten at vi som ansatte skal måtte stå og vurdere hvem som skal ha bot og ikke.

F.eks ikke bot fra og med første gang. Men som en annen nevnte her, fra og med tredje forsentkomming. Så kan man heller ta priser som svir enda mer.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 08-09-10, 22:56   #72
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Mhm. Vi valgte bort et par barnehager pga kort åpningstid. Jeg ville slitt med å både levere og hente i enkelte barnehager.
Man kan ikke velge og vrake, jeg vet, men jeg måtte utsette barnehagestarten til nest minste med 6 mndr pga tilbudet.

Vi utsatte det et år pga tilbudet, så ja, det er et kjent fenomen. Men det kryr ikke av barnehager som er åpent så mye lenger enn 16.30 i området, tror jeg. (men den vi har på førstevalget, og aldri kommer inn i, åpner 7.15 da. Så rekker man levere og likevel ta bussen til 7.50-toget)

Gammel 08-09-10, 22:56   #73
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opererer ikke de fleste barnehager med advarsel før de gir bøter? Jeg tror det er slik her.

Gammel 08-09-10, 22:57   #74
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I en ideel verden så. En der en får plass i den barnehagen man vil. Eller i alle fall en av de man har søkt på. Full barnehagedekning er ikke like reell overalt..

Det vet jeg, men om det er 4 barnehager som har åpent til 17 og 3 som har åpent til 16, så søker man vel i de som har åpent lengst og forhåpentligvis får man plass i en av de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:59   #75
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, for man kan velge og vrake i barnehageplasser, liksom. Det er jo blitt sånn at man må ta det man får. Dessuten, her i kommunen er det vel knapt barnehager som har åpent annet enn 7.30 - 16.30 og man må jo ha barnehage innenfor kommunen. Der jeg har fått jobb nå har vi faktisk åpent fra 7 - 17 og det er jo nesten litt revolusjonerende.

Da blir det jo annerledes, sånn er det forresten her i kommunen også.
Det til tross for at det er en pendlerkommune.
Merkelgi spør du meg ,men dessverre ikke så mye man får gjort noe med.

Gammel 08-09-10, 22:59   #76
Chablis
Drømmer

Standard

Opererer ikke de fleste barnehager med advarsel før de gir bøter? Jeg tror det er slik her.

Ikke her nei.

Gammel 08-09-10, 23:00   #77
Malama

Malama sin avatar

Standard

Når det er sagt så vet jeg om flere barnehager (og sfo) som har fått utvidet åpningstid etter ønske fra foreldre.

Det ble etterspurt i vår, på infomøtet for nye foreldre. Det har vært ønsket før, var svaret, men visstnok ikke stor nok oppslutning til at det ble noe av... To foreldre som begge skal være i sentrum 8.00, en av dem kommer konsekvent for sent på jobb. Men de hadde en god halvtime (uten kø) i kjøring mellom hjem og barnehage (direkte omvei i forhold til jobb) så jeg skjønner at de tok mot tilbudet i egen bydel altså. Det er deres problem hvordan de har løst det på jobb, jeg antar det går, ellers hadde de vel ikke gjort det.

Gammel 08-09-10, 23:00   #78
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det ikke bot, dessverre. Jeg synes det hadde vært helt fint. For øvrig synes jeg det skal være med barnehagebøter som med parkeringsbøter, er man forsinket spiller det lite rolle hva grunnen er.

Gammel 08-09-10, 23:01   #79
Chablis
Drømmer

Standard

Her får de bot uansett grunn.

Gammel 08-09-10, 23:01   #80
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke du dra fra jobben 5 minutter før da? Slingre litt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.