|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Så lenge mine kunder er tidsnok, så kan jeg fint dra 5 min før. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg ble helt sjokkert da ei venninne av meg fortalte at deres SFO stenger kl. 16. Jeg trodde knapt det gikk an, DET er tidlig det?
|
|
|
#83 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?
Og om man ikke får det? Man er ikke sikret plass i en barnehage selv om man søker. :verden er ikke så enkel:
|
|
|
#84 |
|
Øyboer
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Her i kommunen er de feste barnehagene åpen til 17, så det er skjeldent et problem. Men jeg var faktisk ikke ute før 1705 i dag fordi jeg måtte gå igjennom alle 3 avdelingene før jeg kunne gå ut. Sjekke vinduer osv. Kan jo ikke gå fra barna og gjøre dette før de har gått. Hadde det vert 1 barn går det jo. Men med flere synes jeg ikke det er rett. Siste foreldrepar var ute nesten på klokkeslettet. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Dette var ikke en relevant problemstilling for oss, så jeg sjekket ikke, men jeg tok en kjapp sjekk nå, og fant to i bydelen som er til 17, en til 16.45 men den er tilsvarende lenger unna "sentrale strøk" også da. Av de to er det en som har sånn ca 3 års ventetid, og en som er teoretisk mulig å komme inn i, i alle fall for en toåring som har stått i kø siden h*n fikk personnummer. Så joda, man kan jo søke den, og krysse fingrene. Den er stor da, så der er en del unger, og den er åpen 7-17, så det burde passe de fleste.
|
|
|
#86 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Drømmer
|
Jeg måtte gå ned i stilling, da jeg ble alene for å få det til å gå opp. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det hørtes bare ut som du syntes det er penkelt enkelt, mulig jeg misforsto. Selvfølgelig må man prøve å gjøre grep for at det skal gå opp, poenget er at for mange så det vanskelig med reisevei, så utvidet åpningstid er muligens løsningen enkelte steder der mange kommer for sent. Eller gjøre som i butikk, der man får betalt for et kvarter eller halvtime etter stenging for å ta kassaoppgjør, rydde inn etc. Det er jo gjerne sånt barnehagepersonale må gjøre på slutten også, rydde, sjekke vinduer, låse osv.
|
|
|
#89 |
|
Drømmer
|
Jeg vet det ikke er enkelt penkelt, mulg jeg som forklarer meg litt dårlig. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Selvsagt gjør man det man kan. Redusere stilling hadde vært vår løsning. Slik vi gjorde da vi utsatte det hele et år. Det gikk for oss. Man finner vel en løsning på alt, men 7.30 til 16.30 er ikke lenge, for dem som ikke er to med fleksitid.
|
|
|
#91 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Tror ikke barnehagen til gutta har, i så fall burde vi kanskje ha fått en. Kommet for sent 2 ganger. Ene gangen helt uforskyldt pga en ikke-startende bil i kulda, men andre gangen var total glipp fra våres side og hadde gladelig betalt da ja. De ansatte har vel ting de skal rekke de også
|
|
|
|
#92 |
|
bits and pieces
|
Jammen bruker du det kvarteret til å hjelpe en kunde som "skal bare" så må blir du jo over tiden uansett for kassa må jo gjøres opp.
|
|
|
|
#93 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Kuttet ned arbeidstiden min fra 09 - 17 til 16.. Men må nesten ha litt lønn så man greier seg:P |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Superbasinella
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg har ingen anelse hvordan de løser slike problemer i barnehagen vår. Har aldri hentet i nærheten av stengetid. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
I mål
|
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Jeg fascineres litt over at mange mener at man ikke skal ha bot hvis "det ikke er ens egen feil" jeg. Jeg mener, hvis det er et uhell, vil det jo ikke skje ofte, og da blir det ikke mange bøter uansett. Og skal den ansatte jobbe gratis bare fordi "det ikke er ens egen feil at en kom for sent?". Det kan jo være at den ansatte skal hente eget barn et eller annet sted. For eksempel. Eller i det hele tatt har et liv |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det flere som har botsystem i barnehagen?Det er helt vanlig med bøter for for sen henting i barnehagen. Det har i alle fall vært praksis, og stått i vedtektene til de 3 barnehagene vi har vært innom. Størrelsen på boten har vært litt forskjellig. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Drømmer
|
Du vet vel at barnehageansatte ikke har noe eget liv. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Bare sær
Godt sagt. Det er jo uansett ikke den ansattes feil.
|
|
|
#99 |
|
I mål
|
Nei, nemlig. Selvsagt kan det bli travelt og mye løping som du sier, men det blir jo gjerne travelt og løping for den ansatte av at man selv er for sen også. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
![]() |
|
|