Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdresser? Vil prøve noe annet enn Reima

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-10, 22:20   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdresser? Vil prøve noe annet en Reima

Fant den på butikken. Reagerte på at den kostet 100kr mer enn de andre og fant ut hvorfor når jeg leste på lappene. Sånn ser den ut:

Jentemodellen er svart med rosa og lilla istedenfor blå.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:28   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville valgt Ticket til de to eldste, kanskje til treåringen også. Det er den beste dressen jeg har hatt, men den er nok litt stiv til den yngste.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 23:21   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har prøvd det meste snart tror jeg, og de dressene jeg har vært aller mest fornøyd med er Troll Monster, som de desverre har sluttet å produsere, TTH og Mikk-line, samt Jonathan. Den er billig i forhold til Reimatec, men er minst like bra.
Storebror har hatt en Rampetrolldress også, og den også har de sluttet å produsere. Liker best dresser med fast fór.

Troll har ny dress med fast fòr nå, Sjuggerpløm

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 23:58   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Troll har ny dress med fast fòr nå, Sjuggerpløm

YES! Skal sjekke right away - tusen takk!

Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 09:19   #25
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Friendsdressen de har på OBS kom jo ut best i test, sikkert verdt pengene. De koster jo nesten ingen ting heller, var det 599 da tro.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 10:55   #26
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Molo og Ticket

Gammel 06-09-10, 11:06   #27
A&A
Aktiv

Medlem siden: Feb 2010
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Stemmer for Ticket jeg og. Hadden den til min veldig aktive gutt sist vinter, og den er like fin ennå.

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:27   #28
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Molo , Ticket, Rampetroll

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:43   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Vi har nesten bare prøvd vinterdressene fra Reima. Nå har jeg lyst til å prøve noe annet. Er det noen som vil anbefale meg gode og slitesterke vinterdresser eller sett? Barna er snart ett år, tre år, fire og et halvt år og seks år.

Ja, da vil jeg si Reimatec +

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:43   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, seriøst, for den aldersgruppen ville jeg gjerne kjøpt Ticket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:54   #31
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med Ticket, hadde det til minstejenta som var 1,5 i vinter, og de skrøt innmari i barnehagen. Har planer om å kjøpe den i år også.

Gammel 06-09-10, 23:55   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

pop fungerer også greit .

Gammel 08-09-10, 18:35   #33
KlaraKu
Aktiv

Medlem siden: Feb 2007
KlaraKu er litt kulKlaraKu er litt kul
Standard

Vil anbefale Jonathandressen. Er en hyggelig dame som har en nettbutikk i Tromsø som importerer denne dressen. Har handlet vinterdresser og sommerdresser hos henne. Verdt å prøve. Har samme fasong og stoff som reimatec, bare mere slitesterk, helt vanntett.

www.litenoglekker.no

Sist redigert av KlaraKu : 11-05-11 kl 11:52.
KlaraKu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:19   #34
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte den Reflex-dressen som er på kampanje akkurat nå til 399,-. Den har vannsøyle 10 000 fra livet og ned, 5000 på overkroppen. Den kjennes som en god dress, og satt godt på minsta.

Holder den ikke mål, degraderes den enkelt og greit til dress nummer to.

Gammel 09-09-10, 11:33   #35
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Friendsdressen de har på OBS kom jo ut best i test, sikkert verdt pengene. De koster jo nesten ingen ting heller, var det 599 da tro.

Sist eg sjekka ut denne, var den stiv og tjukk. Der Reima super. Dressane er tynne og lette, mjuke og fleksible. Det er jo litt typisk desse testane. Dei sjekkar ikkje for komfort. Same var med skoa som var testvinnar. Dei var blytunge. Men det er nokre år sidan eg såg på desse skoa og dressane.

Eg prøver i år ut Kappahl sin vinterdress som reservedress i år.

Den kosta 699, og virka veldig ok. Dei hadde både jakker og dressar i fleire fargar i denne serien, og lillafargen var nydelig.

Gammel 09-09-10, 11:37   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dei hadde både jakker og dressar i fleire fargar i denne serien, og lillafargen var nydelig.

Gammel 09-09-10, 11:38   #37
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sist eg sjekka ut denne, var den stiv og tjukk. Der Reima super. Dressane er tynne og lette, mjuke og fleksible.
.

Det er nettopp derfor jeg har sluttet å kjøpe ReimaTec når storesøster begynte på skole, leken var rett og slett for røff for en ReimaTec. Den tålte ikke aketurer hvor ikke hele rumpa var plassert på akebrettet, og var det i tillegg litt grus i akebakken revnet den med en gang.

Friendsdressen er tjukk, men tåler utrolig mye. I tillegg har jeg opplevd den som helt vanntett og veldig varm. Når ungene begynner å bli store så er det ikke vanskelig å bevege seg i tykke dresser lenger- i hvert fall ikke på samme måte som for småbarn.

Si ifra hvordan KappAhl dressen er- jeg kjøpte en fra KappAhl som ekstradress for en del år tilbake, og den var 100% ubrukelig. Det var dog en annen modell enn den du hadde bilde av der, godt mulig det er helt andre dresser nå.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:40   #38
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sist eg sjekka ut denne, var den stiv og tjukk. Der Reima super. Dressane er tynne og lette, mjuke og fleksible. Det er jo litt typisk desse testane. Dei sjekkar ikkje for komfort. Same var med skoa som var testvinnar. Dei var blytunge. Men det er nokre år sidan eg såg på desse skoa og dressane.

Eg prøver i år ut Kappahl sin vinterdress som reservedress i år.

Den kosta 699, og virka veldig ok. Dei hadde både jakker og dressar i fleire fargar i denne serien, og lillafargen var nydelig.

Det er den fortsatt, jeg kjøper ikke den til 4-åringen min.
Han skal klareå bevege seg også.
Reflex er jo ikke så dyr heller, den er jo både god og bevegelig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:41   #39
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Friendsdressen er tjukk, men tåler utrolig mye. I tillegg har jeg opplevd den som helt vanntett og veldig varm. Når ungene begynner å bli store så er det ikke vanskelig å bevege seg i tykke dresser lenger- i hvert fall ikke på samme måte som for småbarn.

Ja, det er sant.

KappAhl-dressen er kjøpt i Førde, men eg vil tru det er standardsortement;
http://www.kappahl.com/no/products/b...--/Ytterplagg/

Den er pustande, vind- og vanntett (dog med søyle på 5000, trur eg.).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.