Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spin off: Liker du å bli fløyelsbrisen, full eller ikke i det hele tatt?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 09:46   #41
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin off: Liker du å bli fløyelsbrisen, full eller ikke i det hele tatt?

Jeg liker også rusen vin og øl gir i tillegg til smaken. Men jeg liker ikke at det tipper over slik at jeg blir sløv og snøvlete. Merker jeg at det heller i den retningen, går jeg straksens over på vann.

Gammel 09-09-10, 09:52   #42
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Som sagt i en annen tråd:
1. Jeg er kresen
2. Jeg er sta
3. Jeg er kontrollfrik og var på mitt maksimale i tenårene

= jeg hadde ingen ønsker om å lære meg å like alkohol, var redd for å miste kontroll, hatet smaken og stod på mitt. Årene gikk og ting forble sånn. Jeg inntar likevel gjerne et glass vin om jeg må (selvmotsigende nok?).
Flaks at jeg har vært nesten kontinuerlig gravid i et år

Gammel 09-09-10, 09:52   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, alt til sin tid.

Jeg setter stor pris på å være fløyelsbrisen i stort sett alle settinger hvor alkohol er greit, noen ganger er det stas å være ordentlig full, og en svært sjelden gang kan jeg gjerne blåse ut hjernen fullstendig. :innrømmer ærlig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:55   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- 0,4 med øl
- 3 * 0,33 med øl til maten (lang middag)
- 1 baileys
- 4-5 longdrinks (vodka battery eller annet)
- 2-3 jägermeister
- 1 longdrink
- 1 halvliter

Da hadde jeg vært død! Jeg tåler veldig lite alkohol. jeg bør i grunn ikke drikke mer enn tre halvlitere med øl, for da blir jeg fort for full. Drinker kan jeg av en eller annen grunn drikke mer av, sikkert fordi de konsumeres saktere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:59   #45
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg innrømmer mer enn gjerne at jeg elsker den rusen som kommer av to-tre glass vin eller en halvliter eller to. Eller et glass sprudle, gjerne noe deilig og dyrt.

Jeg drikker knapt drinker eller sprit, jeg liker ikke å bli fort full eller fullere enn jeg har tenkt eller har kontroll over. Men alt er litt morsommere når man har tatt et glass vin, litt løsere i snippen, folk snakker lettere, ler mer, blir penere og mer animerte. Milfrids begrep "fløyelsbrisen" passer veldig godt på min yndlingstilstand, altså med noen få glass innabords.

Dette er veldig beskrivende for mitt forhold til alkohol også. Bortsett fra at jeg ikke drikker øl.

Sist redigert av Bluen : 09-09-10 kl 10:14.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:00   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg likar både brisen og full. Ikkje full som i huske ingenting, men full som i hakket meir enn brisen.

Gammel 09-09-10, 10:02   #47
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ofte i middager og selskaper i forbindelse med jobben, hvor det konsumeres en hel del alkohol. Hemligheten er å drikke store mengder vann, og ikke prøve å holde tritt med nabo'n Holder meg også langt unna rene spritdrikker (type tequila, vodka shots o.l.) Men joda, det hender man går på en smell når noen syntes det er gøy med tequila rides.. Men stort sett klarer det seg med ett par glass vin for meg for å få den salige fløyelsbrisen.. *øl drikker jeg ikke, bortsett fra Weissbeer*

Gammel 09-09-10, 10:03   #48
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker godt følelsen av å være litt brisen. Sånn type noen glass vin eller tilsvarende. Jeg liker dårlig å tippe over mot den tilstanden der jeg føler meg full, så det skjer veeldig sjelden, og om det skjer er det en glipp.

Gammel 09-09-10, 10:53   #49
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan drikke en god del øl eller vin, dersom enhetene konsumeres nogenlunde rolig og med noe mat innabords, men minn meg på å aldri drikke om kapp med Dronningen!

Gammel 09-09-10, 11:08   #50
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg drikker vin hjemme så er jeg ikke så glad i å bli brisen, jeg liker smaken av rødvin så utrolig godt, men den fløyelsbrisenfølelsen kjenner jeg at jeg ikke vil ha så ofte.

Fløyelsbrisen er fantastisk når man er i middagsselskap, akkurat sånn passe sånn at alle andre har blitt pene og morsomme.

Og så synes jeg, sammen men noen kompiser som er rølpingskompiser, at det kan være ufattelig digg å rølpe. Sånn barnslig hjemmefest hvor man klatrer opp på tak og snakker høyt og veiver med vinglasset og røyker alt for mye og blekker ut i senga og må spise søppelmat dagen etter. Men da kan man ikke være ute blant andre folk eller ha barn i huset altså, det må være hjemme-alene-fest. Aaahhhh, det er så alt for lenge siden.

Gammel 09-09-10, 11:12   #51
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jo, jeg er helt der Kaisa er.

Jeg også.

Gammel 09-09-10, 11:15   #52
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke å være full, men jeg blir det av og til fordet Brisen er bare fint. I en setting med gode venner i lystig lag!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:15   #53
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er der jeg er, og der Glitter er - liker fløyelsbrisen, men også litt fullere enn bare brisen.

Også er jeg for ordens skyld både morsom og pratsom i edru tilstand. Syns jeg selv da.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:17   #54
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler ikke jeg blir annerledes når jeg drikker. I humøret mener jeg. Men alkohol kan stoppe andre måter å nyte på, derfor liker jeg å la være å drikke. Det er veldig mange følelser jeg heller ønsker å ha, framfor alkoholrusen.

Gammel 09-09-10, 11:22   #55
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Da hadde jeg vært død! Jeg tåler veldig lite alkohol. jeg bør i grunn ikke drikke mer enn tre halvlitere med øl, for da blir jeg fort for full. Drinker kan jeg av en eller annen grunn drikke mer av, sikkert fordi de konsumeres saktere.

Ja folk tåler ulikt. Dette var som sagt over 12 timer ca., og med en solid middag som del av dette. Jeg var godt i farta ja, men ikke på en ubehagelig måte. Drakk også masse vann, og var på do i enigen (så klart). Men sånn er fest.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 11:24   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å bli fløyelsbrisen, men IKKE full.

Jeg blir utrolig teit i fylla.

Gammel 09-09-10, 11:34   #57
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

forøvrig syns jeg det er en helt normal ting å like den følelsen når man ikke har noen underliggende grunner for å ikke drikke. Men som mannen min sa, hvis fredagskvelden og/eller hele helgen er fullstendig ødelagt dersom du f.eks har glemt å handle inn vin, er det et problem, selv om man vanligvis bare drikker et glass eller to.

Gammel 09-09-10, 11:40   #58
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kalles det silkebrisen. Og ja, jeg liker det.
Nå drikker jeg stort sett alltid når det er barn tilstede (eh, det høres jo helt feil ut, men det er sånn det er), så da blir det bare et glass vin eller to i løpet av en kveld og ingen silkebris.

Når vi engang hvert jubelår har barnevakt blir det lett til at jeg "tar han helt ut" drikker mer enn jeg bør/liker, men jeg liker jo veien dit da.

Gammel 09-09-10, 11:41   #59
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- 0,4 med øl
- 3 * 0,33 med øl til maten (lang middag)
- 1 baileys
- 4-5 longdrinks (vodka battery eller annet)
- 2-3 jägermeister
- 1 longdrink
- 1 halvliter

Etter det der hadde nok jeg blitt full av typen svært lite sjarmerende. Men i gamle dager kunne jeg fint drikke 10-12 vodka og redbull på byen for så å avslutte med en flaske vin når vi kom hjem. Nå holder det stort sett med 4-5 øl eller drinker, vin blir jeg altfor full av.

Unntak for baileys, tror ikke det går an å bli for full av det

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:09   #60
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Fløyelsbrisen er fint.

Hilsen seks uker til fødsel

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.