Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-10, 12:07   #61
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?

Vi hadde 07.30 16.30, samme som SFO for øvrig, og det lar seg fint forene med full jobb så lenge vi har to jobber. Det gikk ikke litt en gang da jeg begynte å ta buss til og fra.

Takk gud og lov for mormor og onkel ...

Gammel 09-09-10, 12:08   #62
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det må være en lokal regel. Hvis de presenterer det som en lov, ville jeg bedt om paragrafen.

Det er en kommunal barnehage, så jeg vil tro kommunen kan bestemme hva de vil for egne barnehager?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:16   #63
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er en kommunal barnehage, så jeg vil tro kommunen kan bestemme hva de vil for egne barnehager?

Det kan de nok, jeg fikk inntrykk av at de mente det var lovpålagt. Siden jeg ikke bor i Oslo vet jeg ikke noe om de lokale reglene der.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:19   #64
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det har egentlig ikke så mye å si hvor lang åpningstid barnehagen har, for her i Oslo (blir det påstått i oppslag på tavla) er det kun lov å være knappe 8,25 timer i snitt per dag. Eller 42 timer per uke.

.. Eller er det bare i vår barnehage at dette er slått opp?

Jeg vet om mange som har 9 t regel.
Her tror jeg ikke de har, har aldri sjekket siden vi aldri har hatt behov for å ha han der i 9 t.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:26   #65
Mayamor
Fullverdig medlem

Mayamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Mayamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vår barnehage åpner 06.45 og stenger 16.15.

På morgenen er det helt greit men jeg syns det stenger alt for tidlig. For de dagene jeg jobber så sliter jeg med å komme tidsnok og må styre med andre som kan hente han for meg. Hadde de hatt oppe bare et lite kvarter lenger så hadde mye vært gjort.

Gammel 09-09-10, 12:28   #66
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke med mannen sin jobb.
Flaks at han ikke er alene, med andre ord

SFO åpner halv åtte. Etterhvert kan vi nok dumpe Hvit av på parkeringsplassen, eller hun kan vente utenfor etter at SFO er stengt 16.30, sånn i nødsfall .... men det er ikke noe vi har særlig lyst til akkurat. Hun har jo akkurat begynt i 1. klasse.

Gammel 09-09-10, 12:42   #67
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det har egentlig ikke så mye å si hvor lang åpningstid barnehagen har, for her i Oslo (blir det påstått i oppslag på tavla) er det kun lov å være knappe 8,25 timer i snitt per dag. Eller 42 timer per uke.

Her er grensa sett på 9 timar per dag. Barnehagen er open 9 timar og 15 minutt.

Det er ikkje mange barn som har fulle 9 timar i vår barnehage til kvardags.

Gammel 09-09-10, 12:47   #68
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vår barnehage åpner 7.30, jeg kunne ønske den åpnet 7.15, for da kunne vi kjøre til jobben før det verste morgenrushet, og dermed vært 8 hele timer på jobb. Idag leveres hun 7.30, og hentes ca. kl. 16.

SFO åpner 7.15, så det er jo veldig greit.

Så for å svare på spm, så ja, vi har fulle jobber begge to. Men jeg jobber litt for lite hver dag. Løser det ved å jobbe en dag lengre i uken, eller litt hjemmekontor på kvelden.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 12:50   #69
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg jobber i barnehage og åpningstidene til SFO / bhg harmonerer om jeg ikke har tidligtidligvakt (kl 7) eller senvakt (kl 17).
Så alt fra tidligvakt til tidligsenvakt går fint.
(Jobber 7,5 timers dager og bruker ca 20 minutter fra bhg/sfo til jobb på en treg dag.)

Gammel 09-09-10, 13:32   #70
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vår er åpen 7.15-16.45, så det burde gå greit med normalarbeidstid.

Gammel 09-09-10, 13:45   #71
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Åpnigstidene er 07.30 - 16.15.
Det går fint for meg, pleier å hente rett før 16.00. Men det er jeg som må både hente og levere, mannen har ingen sjanse med disse åpnigstidene.

Gammel 09-09-10, 13:46   #72
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vår barnehage er åpen fra kl. 7 til 17. Med den jobben jeg har nå, til tross for fleksitid, hadde jeg ikke klart det alene. Jeg har i beste fall 35 minutters togreise til Oslo. Der må jeg bytte til buss, en ca. 15 minutters tur, og så kommer bil/buss/fot-transport mellom hjem, barnehage, tog, buss og jobb i tillegg. Ikke sjans å rekke det med full jobb.

Vi har ingen restriksjoner på tiden, og betaler for 50 timer. At det er for lenge med 10 timer hver dag er vel udiskutabelt, men det er faktisk lov.

Gammel 09-09-10, 16:15   #73
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette gjelder ikke i vår barnehage i Oslo (som riktignok er privat). Det vil jo være umulig for en eneforsørger å klare det i Oslo hvis det skal kombineres med full jobb.

Vår barnehage er åpen 10 t og 15 min hver dag. Men jeg tror de hadde tatt en prat med oss hvis ungene var der så lenge hver dag.

Gammel 09-09-10, 16:21   #74
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går fint siden jeg er gift med en mann som har flexitid. Hadde jeg vært alene hadde det ikke gått, da måtte jeg kommet frem til en eller annen ordning med jobben. Der jeg jobber har vi åpent fra 7-17 så da må jeg jo være på jobb 7 på tidligvakt, eller jobbe til 17 på senvakt. Barnehagen til yngstemann har åpent fra 7.30 til 16.30 så det hadde ikke gått, nei.

Gammel 09-09-10, 16:23   #75
TineS
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
TineS har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barnehagen her har oppe 06.30 - 16.30.
Leverer vesla 8.15 - 08.30 og henter 16.15 - 16.30, jobber selv fra 09 - 16 og har 20 min kjørevei.

Funker stortsett bra, selv om jeg er alene

TineS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:26   #76
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde klart det, fordi jeg har søkt jobb som er nærme hjemme og vi har byttet barnehage til nærmere der vi bor. Nå har jeg 15-20 min gange til kontoret. Barnehagen er åpen fra 7.30-17 og jeg har i tillegg fleksitid.

Før bodde jeg 9 km fra jobb (Oslo sentrum) og hadde en times reisevei hver vei, noe som jo er helt ordinært når visse fraksjoner bestemmer seg for å gjøre om på t-banelinjer og sette opp buss isteden, slik at man må bytte underveis *argh*

Mannen hadde ikke klart det, han har ca 5 kvarters reisevei.

Det som forundrer meg litt er at jeg har flere venner som bor i kommuner nordøst for Oslo, og mange barnehager der åpner kl 07 fordi så mange pendelr til byen. Men reisetiden er for dem ikke lenger enn for alle jeg kjenner som bor vest for byen, og her er ingen barnehager (så vidt jeg vet) åpne kl 07.

Gammel 09-09-10, 16:40   #77
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det som forundrer meg litt er at jeg har flere venner som bor i kommuner nordøst for Oslo, og mange barnehager der åpner kl 07 fordi så mange pendelr til byen. Men reisetiden er for dem ikke lenger enn for alle jeg kjenner som bor vest for byen, og her er ingen barnehager (så vidt jeg vet) åpne kl 07.

Det er sikkert fordi togene her alltid er minst en halvtime forsinket halve året.

Gammel 09-09-10, 16:44   #78
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen ja. SFO nei. Men nå kan de gå hjem alene, så det går. Men jeg skulle gjerne hatt fleksitid...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:45   #79
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Vi har ingen restriksjoner på tiden, og betaler for 50 timer. At det er for lenge med 10 timer hver dag er vel udiskutabelt, men det er faktisk lov.

Er det blitt endringer? Synes så tydelig å huske en grense på 9 timer fra forrige barnehageperiode?

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:46   #80
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår barnehage er åpen fra 06.45 til 17.00. Man kan melde inn behov for endring hvis man ønsker andre åpningstider.
For oss er den åpen lenge nok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.