|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vi hadde 07.30 16.30, samme som SFO for øvrig, og det lar seg fint forene med full jobb så lenge vi har to jobber. Det gikk ikke litt en gang da jeg begynte å ta buss til og fra.
|
|
|
#62 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?
Det er en kommunal barnehage, så jeg vil tro kommunen kan bestemme hva de vil for egne barnehager? |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Det kan de nok, jeg fikk inntrykk av at de mente det var lovpålagt. Siden jeg ikke bor i Oslo vet jeg ikke noe om de lokale reglene der.
|
|
|
#64 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage åpner 06.45 og stenger 16.15.
|
|
|
#66 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Ikke med mannen sin jobb.
|
|
|
#67 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Her er grensa sett på 9 timar per dag. Barnehagen er open 9 timar og 15 minutt.
|
|
|
#68 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage åpner 7.30, jeg kunne ønske den åpnet 7.15, for da kunne vi kjøre til jobben før det verste morgenrushet, og dermed vært 8 hele timer på jobb. Idag leveres hun 7.30, og hentes ca. kl. 16. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Jeg jobber i barnehage og åpningstidene til SFO / bhg harmonerer om jeg ikke har tidligtidligvakt (kl 7) eller senvakt (kl 17).
|
|
|
#70 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår er åpen 7.15-16.45, så det burde gå greit med normalarbeidstid.
|
|
|
#71 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Åpnigstidene er 07.30 - 16.15.
|
|
|
#72 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra kl. 7 til 17. Med den jobben jeg har nå, til tross for fleksitid, hadde jeg ikke klart det alene. Jeg har i beste fall 35 minutters togreise til Oslo. Der må jeg bytte til buss, en ca. 15 minutters tur, og så kommer bil/buss/fot-transport mellom hjem, barnehage, tog, buss og jobb i tillegg. Ikke sjans å rekke det med full jobb.
Vi har ingen restriksjoner på tiden, og betaler for 50 timer. At det er for lenge med 10 timer hver dag er vel udiskutabelt, men det er faktisk lov.
|
|
|
#73 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Dette gjelder ikke i vår barnehage i Oslo (som riktignok er privat). Det vil jo være umulig for en eneforsørger å klare det i Oslo hvis det skal kombineres med full jobb.
|
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Det går fint siden jeg er gift med en mann som har flexitid. Hadde jeg vært alene hadde det ikke gått, da måtte jeg kommet frem til en eller annen ordning med jobben. Der jeg jobber har vi åpent fra 7-17 så da må jeg jo være på jobb 7 på tidligvakt, eller jobbe til 17 på senvakt. Barnehagen til yngstemann har åpent fra 7.30 til 16.30 så det hadde ikke gått, nei.
|
|
|
#75 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen her har oppe 06.30 - 16.30. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Jeg hadde klart det, fordi jeg har søkt jobb som er nærme hjemme og vi har byttet barnehage til nærmere der vi bor. Nå har jeg 15-20 min gange til kontoret. Barnehagen er åpen fra 7.30-17 og jeg har i tillegg fleksitid.
|
|
|
#77 |
|
Dig for victory!
|
Det er sikkert fordi togene her alltid er minst en halvtime forsinket halve året.
|
|
|
|
#78 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Barnehagen ja. SFO nei. Men nå kan de gå hjem alene, så det går. Men jeg skulle gjerne hatt fleksitid...
|
|
|
|
#79 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det blitt endringer? Synes så tydelig å huske en grense på 9 timer fra forrige barnehageperiode?
|
|
|
|
#80 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Lar barnehagens åpningstid seg forene med full jobb?Vår barnehage er åpen fra 06.45 til 17.00. Man kan melde inn behov for endring hvis man ønsker andre åpningstider.
|
![]() |
|
|