Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 09:39   #21
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Jeg kjenner jeg får litt vondt av slike mennesker. De framstiller seg selv på en ufallelig teit måte.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:41   #22
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

For å være helt presis er det vel ingen av de som levde for noen hundre år siden som har overlevd.

Og samtlige drakk antagelig vann rett før de døde. Vann er skumle greier.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:43   #23
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sånne videoer sklir glatt igjennom blabla registeret hos meg.
Men det jeg blir fryktelig irritert over er når svigerfar o.a. sitter og breker om hvordan de vokste opp og hvordan ungene deres overlevde "gamledager". Da detter "blabla"-filteret mitt kjapt ned og jeg går inn i en transe hvor jeg ikke hører noen lyder.

Gammel 10-09-10, 10:07   #24
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla...

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Som om det er en kritikk av henne at du velger å gjøre det annerledes..?

Jeg tror faktisk mange oppfatter det som kritikk. Det er ikke sikkert de er helt bevisst at de gjør det, men jeg tror mange oppfatter det sånn.

Gammel 10-09-10, 10:24   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finner den ikke umiddelbart på nett, men i siste Pondus var det en "Hjalmar"-stripe som viste to gamle menn på en parkbenk. Den ene sie "Da vi var unge hadde vi ikke TV! Vi lekte i skauen og bygget hytter!" I neste rute: "Ungdommen i dag sitter jo bare å spiller på data'n og surfer på Internett!" Siste rute: "Forbanna heldiggriser!"

Gammel 10-09-10, 10:26   #26
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fikk mange slag i hodet den generasjonen ja, og så vokste de opp og fikk dårlig fargesans og laget harry videoer med dårlig språk.

Mor sier at ting var ikke bedre før i tiden, det er bare tøys. Folk har det mye bedre nå og problemet er at folk har "glømt" det og sitter og sutrer istedet.

Pensjonistene før i tiden satt ikke i Spania for velferdspenger, de satt hjemme på gården med hofter stive av gikt og ingen tenner. Skal vi tilbake til fortiden så skal pokker meg de sure pensjonistene tilbake til 50-talls standard også.

Gammel 10-09-10, 10:45   #27
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Den fine grafen til allium viser bare dødsfall som følge av ulykker ja. SSB har en artikkel som hører til der det forklares litt om hva slags ulykker det dreier seg om; grovt sett: drukning på 50-tallet, trafikkulykker på 60-tallet.

Ben "for your own safety: be a girl" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:49   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Pensjonistene før i tiden satt ikke i Spania for velferdspenger, de satt hjemme på gården med hofter stive av gikt og ingen tenner. Skal vi tilbake til fortiden så skal pokker meg de sure pensjonistene tilbake til 50-talls standard også.

TAKK Esme! Tusen hjertelig takk! Dette argumentet skal servers på sølvfat til svigers ved neste korsvei

Gammel 10-09-10, 10:55   #29
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Gud, jeg klarte ikke å se ett minutt en gang jeg. Trøste og bære. Og: Esme.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:01   #30
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Som om det er en kritikk av henne at du velger å gjøre det annerledes..?

Svigermor blir faktisk ganske gretten over at folk er opptatt av å ikke røyke i svangerskapet. Hun tar det direkte og personlig.

Gammel 10-09-10, 11:02   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle vi som lever i dag overlevde å vokse opp på 70-tallet. Det er jo opplagt.

Venninnen min derimot, som sto på girkassen og kikket ut mellom forsetene da bilen deres frontkolliderte på glatt vinterføre i 1975, ble kastet ut av vinduet i sin bil og inn gjennom vinduet på bilen de traff og døde momentant. Hun ble fem år og overlevde ikke å vokse opp på 70-tallet.

Sånne utsagn gir meg aldeles neller.

Sist redigert av Teofelia : 10-09-10 kl 11:11.
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:06   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Svigermor blir faktisk ganske gretten over at folk er opptatt av å ikke røyke i svangerskapet. Hun tar det direkte og personlig.

Det kan jeg faktisk skjønne. Gitt dagens kunnskap om dette, tror jeg det finnes en del mødre som har temmelig dårlig samvittighet for egen røyking for 40–50 år siden. Hvordan den samvittigheten gir seg utslag, varierer så klart, man at den også kan gi seg utslag i usaklig grettenhet, er ikke så vanskelig å skjønne egentlig

Jeg har til dels kraftig pollenallergi, og den er det ganske sannsynlig at jeg har fått fordi min far røykte 40 om dagen. Han liker ikke antydninger om at det kan være en sammenheng mellom de to, og det er ikke fordi han ikke er smart nok til å se at sammenhengen godt kan være der.

Gammel 10-09-10, 11:07   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud så tragisk. Det er ekstra ille å vite at sånne dødsulykker (i dag, når man vet bedre) så enkelt kunne vært unngått ved ordentlig sikring. Jeg blir så dårlig. Og jeg blir dermed ekstra irritert på bla. svigers, som mener vi er hysteriske på bilsikring siden vi insisterer på at begge ungene skal sitte i hvert sitt bilsete, minsten bakovervendt. Det er jo skikkelig grusomt av oss og la ungene sitte fastspent i så mange timer på langturer, kan vi ikke bare ta dem opp på fanget og la dem sove litt mens vi kjører? Det gjorde alltid svigermor da de kjørte til Italia og lignende. Eh ...

Gammel 10-09-10, 11:07   #34
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Teofelia, det går kaldt nedover ryggen på meg.

Gammel 10-09-10, 11:12   #35
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det var ikke alle som overlevde.

Og levealder har gått opp, samt at man har bedre statistikker for hva folk faktisk dør av.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:12   #36
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan jeg faktisk skjønne. Gitt dagens kunnskap om dette, tror jeg det finnes en del mødre som har temmelig dårlig samvittighet for egen røyking for 40–50 år siden. Hvordan den samvittigheten gir seg utslag, varierer så klart, man at den også kan gi seg utslag i usaklig grettenhet, er ikke så vanskelig å skjønne egentlig

Jeg syns det er litt vanskelig å høre på henne argumentere for å røyke i svangerskapet, det syns jeg faktisk. Min mor gjorde det samme, og er meget ydmyk overfor at hun ikke burde gjort det, men ikke visste bedre.

Gammel 10-09-10, 11:12   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Dårlig samvittighet kan jeg også godt forstå. Jeg skulle bare ønske at man heller tenkte at man er heldige i dag som vet mer og som dermed kan ta riktigere valg.

Og så er jeg helt overbevist om at enkelte ting vi gjør i dag vil bli sett på som grusomt av neste generasjon. Jeg håper jeg klarer å se mine valg i lys av at jeg tok imot gode råd og tok selvstendige valg.

Gammel 10-09-10, 11:13   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En venninne av meg mistet fireåringen sin, det er ikke mange år siden. Hun var den eneste som satt usikret i bilen da den kjørte av veien på glatt føre. Ikke min venninnes bil, og hun var ikke med i den. De andre barna var helt uskadde.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 11:16   #39
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg orket rett og slett ikke å se hele. Det er så inkompetent idiotbanalsk. Eller noe. Og jeg blir gjerne med på en diskusjon anågende innesittende barn som ikke beveger seg altså, det er ikke det.

Gammel 10-09-10, 11:22   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg syns det er litt vanskelig å høre på henne argumentere for å røyke i svangerskapet, det syns jeg faktisk. Min mor gjorde det samme, og er meget ydmyk overfor at hun ikke burde gjort det, men ikke visste bedre.

OK. Det skjønner jeg at er vanskelig å svelge.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Og så er jeg helt overbevist om at enkelte ting vi gjør i dag vil bli sett på som grusomt av neste generasjon. Jeg håper jeg klarer å se mine valg i lys av at jeg tok imot gode råd og tok selvstendige valg.

Våtservietter står på min liste over ting jeg tror mine døtre kommer til å himle over at noen kunne bruke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:07.