Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Fine og *vanntette* støvletter

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 11:03   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine og *vanntette* støvletter

Det er minst tredje år på rad at jeg starter denne tråden, men jeg har ikke akkurat funnet noe ennå. Jeg vil vasse rundt i Oslo-sørpa og fortsatt være fin, med støvletter som tåler det!

Ja, og så har jeg tjukke legger.

Cate the Great fra varme-støvletter-tråden kunne kanskje gått an. Men det nærmer seg eskimo.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:05   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fine og *vanntette* støvletter

..men veldig søt eskimo (du mener vel inuitt?! :skingrestemme: ).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:07   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg mener sånn Diplom-Is-eskimo.

Gammel 11-09-10, 11:07   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ilse Jackobsen sine støvler da, ikke et alternativ?
De er jo varme, og tåler sørpe. Og ikke så ille å se på.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:09   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg mener sånn Diplom-Is-eskimo.

Også må du få deg matchende jakke med pelskant rundt hetta. Du kommer til å bli sååå søt!

(Nei, seriøst, jeg likte den Sorel-modellen veldig godt. Mye mye bedre enn andre Sorel-ting jeg har sett).

Gammel 11-09-10, 11:13   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Skjønt, jeg stemmer fortsatt for vanlige skinnstøvletter og skobalsam stående klar ved utgangsdøra. Det holder støvlettene rimelig vanntette gjennom vinteren, og beskytter dem mot saltrenner (som man får også på vanntette støvletter, med mindre de har sånn tupp som Sorel-stvølettene). Og de trenger ikke være både varmfôrede og vanntette. De dagene du trenger varme støvletter, trenger du ikke at de er vanntette, og omvendt. Og man kommer faktisk ganske langt med (angora-)ullsokker.

Gammel 11-09-10, 11:15   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse var fine. Men det er jo vanlige støvletter. Du tenker mer sånn at de nesten er goretex eller?

Björn Borg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:42   #8
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes støvler med støvlett-look også:

Gammel 11-09-10, 11:56   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Agurke- hvor er de kjøpt?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:58   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Agurke- hvor er de kjøpt?

Det er ikke meg på bildet altså, men støvlene kan kjøpes hos Milde Mathilde og Drillpikene litt utenfor Trondheim. De er på Facebook. Du kan jo sende dem en mail og høre om de sender?

Gammel 11-09-10, 12:03   #11
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Men jeg vil ikke ha gummistøvler som er varme. Jeg vil ha robuste og pene støvletter som ikke blir stygge av sørpevær!

Gammel 11-09-10, 12:03   #12
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips, men jeg tror at slikt er greit å få prøvd først, egentlig..

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Det er ikke meg på bildet altså, men støvlene kan kjøpes hos Milde Mathilde og Drillpikene litt utenfor Trondheim. De er på Facebook. Du kan jo sende dem en mail og høre om de sender?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 12:08   #13
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Agurke: sånne har jeg kjøpt i lave. De er superkule!

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med her, kjenner jeg.

Gammel 11-09-10, 13:48   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Men jeg vil ikke ha gummistøvler som er varme. Jeg vil ha robuste og pene støvletter som ikke blir stygge av sørpevær!

Men de blir ikke stygge i sørpevær, hvis du behandler dem ordentlig. Ha en fille i gangen til å tørke av når du kommer inn, og en boks skofett/skobalsam til å smøre på litt før du går ut.

Gammel 11-09-10, 13:58   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ha Cate the Great, men de bør vel prøves først. Er det noen som vet om norske forhandlere?

Jeg har forøvrig kjøpt meg et par lave, svarte støvler med snøring fra Roots som nesten ser ut som vanlige sko. De er påtenkt de verste sørpedagene, men "pene" er vle ikke det riktige ordet for dem heller.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:59   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg vil ha Cate the Great, men de bør vel prøves først. Er det noen som vet om norske forhandlere?

Jeg har forøvrig kjøpt meg et par lave, svarte støvler med snøring fra Roots som nesten ser ut som vanlige sko. De er påtenkt de verste sørpedagene, men "pene" er vle ikke det riktige ordet for dem heller.

Har du sett at de har Joan of Arctic på flust.no?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:00   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men nå er jeg glad jeg ikke kjøpte dem i fjor. (Du har god husk!) for Cate the Great er mye finere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 14:00   #18
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Timberland Mukluk

http://www.gsport.no/Produkt/358952(...rstøvel-dame-/

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:23   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Er vel noen her:
http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=98134

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:25   #20
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Denne fra Merell er på tilbud nå. Ikke super-pen (som i "nett", "pyntet" og "damete"), men kanskje grei nok?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.