Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 20:36   #81
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Vi overlevde vi!" Bla, bla, bla

Til såre rumper foretrekker jeg Mesoft og olje/vann, men ellers går det i tynne gaskluter. Jeg har en psykisk sperre når det gjelder våtservietter fordi jeg føler at de legger igjen et belegg på huden, men det ligger allikevel en pakke og slenger på badet, og en i bilen, sånn i tilfelle.

Men som oftest bruker jeg dem til å tørke støv og vaske toalett med. Siden de inneholder olje, tar de med seg det meste.

Og ellers synes jeg slike reaksjonære duster bør gå og tenke seg dypt og lenge om, evt. emigrere til Amish Country hvor slike holdninger hører bedre hjemme.

Gammel 10-09-10, 20:50   #82
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Her er Grønn Hverdags test av våtservietter fra 2009, om noen skulle være interessert.

Jeg synes at Mesoftkompresser og vann er like hendig og mer anvendelig, så jeg bruker det. Det hender vi har kjøpt en pakke våtservietter for å ha med på reiser, men det har bare endt med at vi har kastet inntørkede servietter lenge etterpå.

Samme her, det fungerte helt fint med mesoft og vann.
Våtservietter bruker jeg til å fjerne malingsflekker, de gangene jeg maler og klarer å søle.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:21   #83
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

*synes tråden var litt mer spennende før den begynte å handle om våtservietter*

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:22   #84
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

I prinsipp er vel det aller beste å bruke vanlige myke kluter, som vaskes i vaskemaskin.

Du spurte hvorfor noen bruker våtservietter i det hele tatt, så da kan jeg begrunne vårt valg, iallfall.
For oss er våtservietter i bruk av en eneste grunn; de krever ikke skylling i rennende vann.

Vi brukte kluter på Stjernekikkeren helt til han begynte i barnehagen, da holdt det stort sett med én våt klut. Eventuelt to stykker, da vi hadde permisjon, og tid til å vaste en hel vaskemaskin med bleier og kluter om dagen. Nå bruker vi Neutral våtservietter til bæsjebleier, av den enkle grunn at vi ikke har nubbsjangs til å lure inn et stellebord i nærheten av rennende vann. Heller enn å skylle kluter i bæsjevann, går vi for våtservietter. Barnehagen, som tar de fleste bæsjebleiene våre for tiden (), bruker tørre servietter som fuktes.

Vi innbiller oss ikke at dette er lurest verken for stumpen eller for miljøet, men det er den løsningen som er mest praktisk gjennomførbar.

Jeg bruker kun vanlige kluter, og skyller de ikke i hverken bæsjevann eller rennende vann. Jeg har relativt store kluter, og får 2-3 "tørk" på en klut. Om det trengs å vaskes mer tar jeg en klut til.

Gammel 10-09-10, 21:24   #85
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Du syns ikke en fredagskveld blir forhøyet av en fresk diskusjon om våtservietter.

Gammel 10-09-10, 21:30   #86
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Siden det nå handler om våtservietter; vi hadde også vasken litt unna stellebordet. Men en skål vann, ev olje og Mesoft funker som bare det. På tur brukte jeg fuktige Mesoft i en pose. Like enkelt, egentlig.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:33   #87
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Du syns ikke en fredagskveld blir forhøyet av en fresk diskusjon om våtservietter.

Jeg pleier å spare det til lørdagskvelden når rødvinsglasset er kommet på bordet

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 21:34   #88
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er etter at Knerten passerte rundt halvannet at vi fikk stellebordet ved vasken, med baby pleide jeg derfor alltid skylle tre kluter før jeg la ham på stellebordet. Trengte nesten aldri mer enn 1 eller 2, men da lot jeg den siste bare henge, så fuktet jeg den igjen neste gang. Har brukt våtserviett på baken hans en gang... og følte jeg måtte vaske etter med klut for å få vekk et belegg, så det har jeg virkelig aldri giddet prøve igjen.

Men sånn til det opprinnelige tema, ja VI overlevde, men den grafen var illustrativ for det faktum at de som ikke gjorde det ikke sitter her for å tale sin side av saken.

Gammel 10-09-10, 22:00   #89
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:00   #90
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hvis morgendagens generasjon ikke har annet å himmle over enn at vi bruker våtservietter, så tror jeg vi ligger godt ann altså.

Å røyke 40 om dagen, nippe pils hele svangerskapet, også legge barnet i hattehylla på tur er liksom litt drøyere?

Sist redigert av Blåbær : 10-09-10 kl 22:15.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:38   #91
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

For å være helt presis er det vel ingen av de som levde for noen hundre år siden som har overlevd.

Nei, men det var bedre i gamledager!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:50   #92
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hvorfor bruker noen våtservietter i det hele tatt, egentlig?

Da mine var små fikk man kjøot papirkluter som var rett og slett av papir. En pakke sånne og en flaske vann og litt olje i stellebagen så var man good to go bestandig.

Euroshopper sine er billige, myke og kjempegode.
Og, i følge Hilda og Inka, er de visst vaskbare også.

Gammel 10-09-10, 23:00   #93
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Akkurat det med bilsikring er jo vanskelig å arrestere noen på all den tid det ikke fantes. Men det er selvsagt drøyt å kalle noen hysterisk fordi man velger å anvende seg av de fasilitetene på riktig måte i dag.

Det er jo fortsatt ting i dag som jeg forventer vil bli bedre i fremtiden. Sikring i feks buss, spesielt for barnevogner. I dag står jo disse helt løst. Og at det i tillegg er lov å stå i en buss er jo egentlig helt merkelig.

Sikring i tog likeså.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:59   #94
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Våtservietter bruker jeg til å fjerne malingsflekker, de gangene jeg maler og klarer å søle.

Malingsflekkar kan du også fjerne med vanleg matolje eller babyolje. Det har med kva base malingen er laga på. Olje tar oljemaling. Vatn tar vanntynna maling.

Gammel 11-09-10, 11:07   #95
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er litt lei av den der "våtservietter er livsfarlig fordi det kan fjerne maling"-greiene.

Gammel 11-09-10, 11:17   #96
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nei, de er ikke farlige fordi de tar maling, men de er geniale til bruk ved maling, der alterntivet ofte er whitespirit, da synes jeg mannen gjerne kan bruke våtservietter i stedet. (for klutene han bruker når han maler kastes normalt sett etterpå uansett) Til babybruk foretrekker jeg kluter jeg vasker. Siden vi uansett ikke kaster bleiene lurer jeg på hvor jeg skulle kastet våtserviettene, hjemme eller på tur, lettere å putte kluten i posen med bleien. Sånn for vårt bruk.

Gammel 11-09-10, 11:24   #97
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Etter å ha uttalt at ingen som røyker får lov å holde babyen min, tar jeg på meg rollen som den mest hysteriske her inne, jeg. Og det er helt greit!

.

Bestemt deg for hvem som får holde barnet allerede før det er født, altså? :imponert:

Jeg synes jo selvfølgelig slike filmer (har ikke sett denne, men kan tenke meg "ka det går i") er latterlige, men merker at jeg ikke klarer å hisse meg nevneverdig opp over de heller. Vi gjør altså alle De Riktige Tingene, ja? Er det slik at vi er usikre på om ting egentlig var bedre før siden vi hisser oss sånn over dette, eller hva er det som er problemet?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:27   #98
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes jo selvfølgelig slike filmer (har ikke sett denne, men kan tenke meg "ka det går i") er latterlige, men merker at jeg ikke klarer å hisse meg nevneverdig opp over de heller. Vi gjør altså alle De Riktige Tingene, ja? Er det slik at vi er usikre på om ting egentlig var bedre før siden vi hisser oss sånn over dette, eller hva er det som er problemet?

Problemet, for min del, er at de "glorifiserer" det å kjøre usikret i bil, ikke bruke hjelm og lignende og bruker argumentet "vi overlevde jo uten" uten å tenke på at faktisk ikke alle gjorde det og at vår tids sikkerhet er med på å redde liv. Jeg blir ikke bare irritert, jeg blir forbanna. Spesielt siden svigers og andre i den generasjonen ofte bruker det samme argumentet mens de himler med øynene over oss hysteriske foreldre som på død og liv må ha bilsete til unger på over 4 år, de er jo store nok til å sitte usikret, liksom.

Gammel 11-09-10, 11:28   #99
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Våtserviettdiskusjon har jeg ikke sett siden mine NM-tider jo!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:34   #100
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Problemet, for min del, er at de "glorifiserer" det å kjøre usikret i bil, ikke bruke hjelm og lignende og bruker argumentet "vi overlevde jo uten" uten å tenke på at faktisk ikke alle gjorde det og at vår tids sikkerhet er med på å redde liv. Jeg blir ikke bare irritert, jeg blir forbanna. Spesielt siden svigers og andre i den generasjonen ofte bruker det samme argumentet mens de himler med øynene over oss hysteriske foreldre som på død og liv må ha bilsete til unger på over 4 år, de er jo store nok til å sitte usikret, liksom.

Altså, jeg mener jo noen foreldre i dag er rimelig hysteriske (og nå snakker jeg ikke om å slenge spedbarnet baki bagasjerommet og sånt) og tenker at vi må regne med litt "humor" (eh?) på vår bekostning? For min del blir det liksom så obvious at vi gjør det rette når det gjelder bilsikring og røyking f.eks at jeg ikke klarer å hisse meg opp når noen påpeker hysteriet og tar med bilsikringegreia i samme slengen. For vi (mange, ikke jeg da ) er jo hysteriske når det gjelder ungene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.