|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har egentlig vært overvektig siden jeg fikk barn som 18-åring, men det er først de fire siste årene at jeg har vært så stor at det er virkelig påfallende. Jeg merker stor forskjell fra den tiden jeg bare hadde noen kilo ekstra til nå som jeg stort sett alltid er den største uansett setting. Jeg har ikke mye utdanning, men jeg har aldri hatt problem med å få meg jobb. De siste tre årene har jeg søkt på alt jeg har vært kvalifisert til og vært inn på mange intervju hvor jeg synes at jeg har gjort det bra, men jeg har aldri blitt tilbydt stillingen. Det kan være tilfeldig, men det er jo litt rart at jeg aldri sto uten jobb tidligere.
|
|
|
#22 |
|
|
Sv: Overvektiges erfaringerNei, uff, jeg skjønner at jeg har vært heldig altså!
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Overvektiges erfaringerDet både Divine og Barbarella forteller er ting jeg syns er langt over streken til sjikane. Og tyder på at det da er en del der ute som søren ikke bruker grunnleggende folkeskikk. |
|
|
|
#24 |
|
ctrl+z
|
Sv: Overvektiges erfaringer
Absolutt ikke, det var langtfra det jeg mente. Det er aldri greit å trakassere andre mennesker eller komme med nedsettende kommentarer. Min erfaring er bare at min generelle holdning til meg selv har en tendens til å smitte over på andre.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overvektiges erfaringerJeg er 60-70 kg overvektig og har ikke opplevd negative kommentarer eller ubehagelige episoder annet enn hos helsepersonell. Jeg har aldri opplevd kommentarer på gata eller andre steder. Jeg har heller ikke hatt problemer med dette i arbeidslivet. Jeg har kanskje vært heldig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har ikke fått så mye dritt selv, egentlig, annet enn stygge blikk og hvisketisking bak ryggen. Men det er vondt nok det.
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
Jeg har i grunn opplevd lite av slike ting. Ikke at folk stirrer, at folk kommenterer eller behandler meg stygt.
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Herregud, nå begynner jeg å grine. Tenk for en opplevelse både for deg og sønnen din, et barn skal slippe å få sånne ting slengt i trynet. Hva FAEN feiler det folk?? Jeg blir helt satt ut!
|
|
|
#29 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg husker en episode i syden dog.
|
|
|
#30 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#31 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Overvektiges erfaringerJa, jeg har opplevd ting. Det er ikke på daglig basis, men ofte nok. Jeg er vel ca 60 kg overvektig. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
I mål
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har aldri vært veldig overvektig, men har hatt, og har en bmi som kategoriseres som overvekt. Dette er ingenting ift dem som virkelig sliter med dette, men jeg må likevel si at det eneste jeg noen gang har opplevd rundt dette, er fra en lege som bad meg "slutte å spise loff og drikke cola" og foreslo at jeg kunne "slanke meg litt annenhver uke". |
|
|
|
|
|
#34 |
|
superbruker
|
Sv: Overvektiges erfaringerJeg er veldig overvektig. Jeg kan ikke huske å opplevd noe som noen av dere andre beskriver. Derimot kan jeg tenke over hva jeg tror at andre tenker. Det er ikke alltid like pener tanker som dukker opp i mitt hode om meg selv da. Jeg tror at det har noe med den holdningen man har til seg selv også. Utstråler man usikkerthet og redsel, så er det alltid en idiot som plukker opp det og trakaserer den personen. Det betyr ikke at jeg syns det er riktig men jeg tror at det er sånn.
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Sv: Overvektiges erfaringerFår skikkelig vondt av å lese i denne tråden. Så mye jævlig folk tillater seg å si og gjøre. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Overvektiges erfaringerJeg er overvektig, 20-30 kg for mye, men har aldri opplevd sjikane av noe slag. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tankefull
|
Sv: Overvektiges erfaringerIkke opplevd noe voldsomt ubehagelig nei, eller ikke siden tenårene. BMI ligger over grensen til fedme.
|
|
|
#39 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#40 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overvektiges erfaringerJeg har opplevd endel ubehagelige episoder, ja. Mest fra folk i helsevesenet. |
|
|
|
![]() |
|
|