Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjorde du for 9 år siden i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 21:57   #81
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjorde du for 9 år siden i dag?

Jeg var på jobb og en kollega sa vi måtte gå inn på CNN på nettet. Der ble vi stående og se fly nr to kjøre inn i tårnet, live. Helt uvirkelig. Jeg var gravid for første gang, fortsatt uten å ha fortalt det, og jeg husker at jeg tenkte det kunne bli krig og at vi skulle ha barn oppe i det hele. Sjokkerende dager, hvis noen angrep USA kunne liksom alt skje videre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 22:41   #82
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg var akkurat kommet hjem fra jobb. Satt og spiste, og skrudde tilfeldig på CNN live rett etter at det første flyet var krasjet. Mens de satt der i studioet og diskuterte hva dette var, hvordan en pilot kunne komme så lavt og hvorfor, kom det andre flyet og de filmet det live. Da ble det panikk og de skjønte at dette var terror. Jeg ringte mannen på jobb og familien. På denne tiden bodde vi ikke i Norge, og jeg husker at jeg følte meg veldig langt hjemmefra. Ble redd og klarte ikke å rive meg løs fra skjermen.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:21   #83
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg var på vei hjem fra skolen, sto på tbanen da jeg hørte hva som hadde skjedd..
Dro hjem å så på tv resten av dagen.. Husker jeg var redd for om noe slikt kunne skje her.. Jeg var 17 år da.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:11   #84
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på nyansattkurs, jobbet i IT-firma. Vi hadde rollespill og presentasjoner og what-have-you. Helt til rundt klokka tre, da fikk "alle" sms'er og slo på pc'ene sine. Vi kuttet vel en del av kurset og det ble mye tv-titting. Allikevel hadde vi en koselig kveld sammen og spiste middag og var på disco. Det var nok en del senere at omfanget faktisk gikk opp for meg. Selvom jeg "skjønte" der og da at det var fælt.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:18   #85
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg og en venninne var på bingo, og jeg hadde akkurat vunnet 10.000 kroner da jeg fikk melding om dette fra mannen.

Gammel 12-09-10, 01:21   #86
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på jobb og sto og hørte på radioen. Hele produksjonen i laksebruket jeg jobbet stoppet opp og alle dro opp i kantina og ble stående og se på tv. Husker jeg var lammet av skrekk for min beste veninne var på tur med fly til NY for å jobbe som aupair. Følte meg helt hjelpesløs der jeg satt i ødemarken (Bøvågen). Da jeg endelig fikk kontakt med pappan hennes langt utpå natten ble jeg så enormt lettet. Flyet hun var med hadde akkurat tatt av fra London da det første tårnet ble rammet, så de ble retur til London for hennes del.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:28   #87
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde hentet Ulvefar på sykehuset, hvor han hadde vært innlagt en uke med iridocyclitt. Han lå og sov på soverommet, jeg satt på stua med Storesøster som var baby og akkurat prøvde å stå uten å holde seg. Og så satt jeg og sjekket detaljene i valgresulatet i bestemte valgkretser på tekst-TV, for det var dagen etter Stortingsvalget. Så jeg hørte at de avbrøt sendingen, og så vekket jeg Ulvefar så vi satt og så på da fly nummer to kræsjet.

Gammel 12-09-10, 01:34   #88
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Jeg var på vei hjem fra jobb, og hørte som vanlig på Radio 1. Tenkte først at de var veldig flåsete idag med alt dette pratet om et fly, WTC, New York osv... Så skjønte jeg at jeg burde høre bedre etter, husker at jeg måtte slå av radioen for å konsentrere meg om å parkere bilen i en trang garasje...
Gikk hjem og så på CNN, og så da et av tårnene raste. Vet ennå ikke om jeg så det på direkten eller om det var opptak.

(digresjon: husker også romjulen for 6 år siden - da hørte jeg på radioen om en journalist i NRK (Rommetveit?) som hadde fått en bølge over seg og var blitt skikkelig redd. For en pyse, tenkte jeg. Da jeg senere så hvilken bølge det var snakk om og hva det hele handlet om, fikk jeg litt dårlig samvittighet...)

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 01:53   #89
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk vite om WTC av en annen på jobb. Jobbet da på SFO. Satte på TV da jeg kom hjem, og ble ganske sjokkert. Jeg forstod vel egentlig ikke hva denne kollegaen hadde snakket om, før da. Jeg så fly nummer to kræsjet, og da fikk jeg rett og slett bakoversveis.. det var definitivt ikke et uhell.

Bildene av menneskene som hoppet blir aldri glemt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 02:57   #90
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satt på jobb og hørte fra nabokontoret "Hva f..... er det som skjer???" resten av dagen gikk med på vg-nett, radio og tv. Jeg husker så utrolig godt ordene fra Donald Rumsfeldt (forsvarsministeren i USA) "God may have mercy, we don't" med en rolig, sindig bass-stemme. Og jeg tenkte at dette er starten på 3. verdenskrig. Jeg satt oppe hele natten og fulgte sendingene på TV.. Og jeg hylte når tårnene brast.. En grusom dag.

Gammel 12-09-10, 04:47   #91
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det må ha vært den mest uvirkelige dagen i mitt liv. Jeg var ør av søvnmangel etter å ha sittet oppe og fulgt med på valgsendingen, og full av følelser (hadde akkurat truffet mannen og flyttet fra eksen), og svimet rundt på jobb da jeg hørte noen rykter om et fly som hadde krasjet i et av tårnene. Ikke lenge etterpå var jeg hjemme, der hun jeg delte leilighet med satt og så på CNN. Hun fortalte at enda et fly hadde krasjet, og jeg tenkte noe sånt som at "Nå blir verden aldri den samme igjen". Vi ble sittende lamslått og følge med på alle nyhetssendinger den kvelden. Bildene av de som hoppet fra bygningene kommer jeg aldri til å glemme.

En kollega av mannen jobbet på den tiden i en av skyskraperne i midtown. Der hadde de utsikt nedover til wtc, og sto og så på da tårnene kollapset.

Sist redigert av Majsa : 12-09-10 kl 04:55.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 22:44   #92
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Litt sent ute, men...

Jeg sto på jobb da en av mine kolleger (som bodde rett over gata) kom og fortalte hva som hadde skjedd. Jeg tenkte at han bare rørte og da det endelig gikk opp for meg at det var sant, ble jeg helt lamslått. Heldigvis var det en stille dag på jobb, så jeg slapp å konsentrere meg noe veldig.

Husker at jeg brukte hele dagen etter på å få tak i familien jeg jobbet som aupair for, for mange år siden. Det var mer eller mindre umulig å komme gjennom på tlf og det viste seg at de hadde flyttet. Fikk tilslutt tak i dem via søster av hun jeg jobbet for. Far i huset skulle flytt til New York på den tiden, men planene ble forandret. Derimot mistet de flere venner og familie.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.