Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rekommandert sending i posten. Hva er reglene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 00:20   #1
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Rekommandert sending i posten. Hva er reglene?

I dag kom vi hjem etter å ha vært borte i helga. I postkassa lå det ett brev fra sykehuset i en stor A4 konvolutt merket REKOMANDERT. Skal det ikke signeres for å få ut rekomanderte brev? Hva er ellers grunnen til at det ble betalt 110 kr. i porto?

Gammel 13-09-10, 00:22   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekommandert sending i posten. Hva er reglene?

Rekommandert post skal ikke legges i postkassen nei.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 00:24   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På postens nettsider står dette:

Sitat:

Mottaker får hentemelding og må signere og legitimere seg for å få sendingen utlevert.

Så her har posten gjort en stor feil.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 00:24   #4
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Man skal vel få hentelapp, slik som ved pakker?

Gammel 13-09-10, 00:29   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får en lapp i posten om at ett brev ligger på posten, merket "rekomandert".
Man å selv på posten, vise frem legitimasjon, som det blir tatt kopi av, sammen med brevet (egen mal faktisk til dette) for så å få utlevert brevet.

Gammel 13-09-10, 00:36   #6
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det var det jeg trodde. Hvordan går jeg frem for å klage på dette? Hvem tar jeg kontakt med? Lokalt postkontor? Bør avsender, altså sykehuset, få vite det også eller er ikke det nødvendig?

Gammel 13-09-10, 00:43   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Det var det jeg trodde. Hvordan går jeg frem for å klage på dette? Hvem tar jeg kontakt med? Lokalt postkontor? Bør avsender, altså sykehuset, få vite det også eller er ikke det nødvendig?

Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset og forklart hva som har skjedd.
Om klager står det følgende på Posten sine egne hjemmesider:

Kunder som ønsker å klage over utførelsen av en tjeneste, kan kontakte
Posten kundeservice på telefon 810 00 710 eller
Kristiansand.kundeservice@posten.no eller nærmeste salgssted.
Klager kan også sendes til Posten Norge AS,
Kristiansand kundeservice, Serviceboks 629, 4606 Kristiansand.
Postens behandling følger prosedyrer som tilfredsstiller kravene i europeisk
standard EN 14012 om klagebehandling i forbindelse med posttjenester.

Gammel 13-09-10, 00:45   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja ta kontakt med sykehuset, det er de som har kjøpt tjenesten av posten og er kunden deres.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 00:57   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette skal ikke skje. Beklageligvis er min erfaring at Kundeservice til Posten er særdeles lite mottakelig for klager. Men kjør på!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.