|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() [Hage] Hva er dette for plante?Staude, får hvite blomster som ser ut som hvite klokker, man ser at de henger på rekke under bladstilkene. Minner nærmest om en forvokst liljekonvall. Noen som vet?
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Storkonvall, rett og slett?
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Jepp. Den har et knollesystem under jorda og sprer seg mye. De knollene er schvære og det er et herk å få dem vekk. Det holder IKKE å bare nappe bort planten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
Ja, angående giftige planer, sønnen min er sånn superlydig, bare å fortelle ham at han ikke skal spise noe i hagen så er det greit, men det spørs om denne skal klippes ned til neste år når det stabber en ettåring rundt. Jeg synes den er fin jeg, litt sånn gammeldags og nostalgisk ja, passer godt til det gamle huset, så den kan godt få stå sånn sett.
![]() |
#9 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Veldig fin er den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Kongekonvall, kaller vi dem. De er nydelige.
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Jeg har både storkonvall og liljekonvall. Men såvidt jeg kan se har ikke storkonvallen satt de samme fristende bærene som liljekonvallen har. Jeg plukket i flere år systematisk inn all liljekonvall og hadde i vase, for å unngå at den satte bær.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hva er dette for plante?Den så fin ut!
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
Hehe, hjørnene er forsterket med noe blygreier.
![]() |
|
|