|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?
Vet ikke helt. Men hadde vel i utgangspunktet tenkt ca. to uker.
|
|
|
#22 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Vi fløy SAS i sommer, leide leilighet sentralt i Orlando (10 minutter unna Disney).
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?4 personer, 2 uker, 32000. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Vi betalte 27000 for fly, ca. 15000 for hotell, og 5-6000 for leiebil. I tillegg kommer lommepenger. Jeg tror vi brukte ca. 35000 i lommepenger - 2 barn og 2 voksne. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Man bør kanskje regne 80.000,- -100.000,- for en USA ferie for 4 personer.
|
|
|
#27 |
|
Textrovert
|
|
|
|
#28 |
|
Glamorøs
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Bare Disney World koster rundt 5000 for to voksne og ett lite barn syns jeg å huske, og leiebil må dere ha, siden man ikke kommer seg rundt på annet vis. Det er ca 4000,- i uka.
|
|
|
#29 |
|
~~~~~~~
|
Da må dere ha kjøpt en pakke som gjelder flere dager og parker.
|
|
|
#33 |
|
~~~~~~~
|
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-09-10 kl 15:05. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Vi har ikke kjøpt. Men ja, jeg snakker jo om Disney World, ikke bare Magic Kingdom. Hvis man skal ha tre ulike Disney World-parker (f.eks. Magic Kingdom, Epcot og Hollywood Studios) på tre dager koster det 650 USD for to voksne og to barn. Dvs. ca 4000 NOK.
Sist redigert av Tallulah : 13-09-10 kl 15:32. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Jojo, men fast track gjelder jo alle attraksjonene da, de for småbarn også |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Det jeg vil anbefale på det aller varmeste til dere som skal dit er å bo på en av Resortene tilknyttet parken (Disney, Universal). Det er ikke så veeeldig billig men ikke så allforskrekkelig dyrt heller, men det er fordeler ifm køkjøring, parkering, å kunne ta seg en pause ila dagen og komme tilbake, få litt andre inngangstider osv som er helt geniale. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Har bodd noen år i Orlando og anbefaler dere å leie hus eller leilighet. Dere trenger jo ikke å dra i alle parkene, velg dere ut noen bare. Florida og Orlando er så mye mer enn bare Disney World. Kjør til Daytona eller Cocoa Beach. Strendene på vestkysten av Florida er min favoritt, flott i Naples området. Key West er også flott, men det er jo et godt stykke unna da. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Klar
|
Sv: Florida neste sommer - charter eller ikke?Hotwire.com er genial. Vi har aldri betalt mer enn 100 dollar for minimum 4 stjerners hotell med den beliggenheten vi selv velger. |
|
|
|
![]() |
|
|