|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Shake it out!
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Og jeg får litt lyst til å rødprikke denne typen innlegg, kjenner jeg. For det er det at jeg vet de kommer, som gjør at jeg (ikke lengre) har særlig lyst til å delta i disse trådene.
|
|
|
#182 |
|
Shake it out!
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigForøvrig blir jeg helt satt ut av å lese alt det folk kan finne på å si til andre i denne og den andre tråden om overvekt. Fy f****!
|
|
|
#183 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg grønnprikker deg; Milfrid. Ikke for å veie opp for evt røde, men fordi du fortjener det. |
|
|
|
|
|
#187 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigVeldig bra sagt, Milfrid. Alt kan ikke settes opp mot ekstrem overvekt. Og det må da være bra å ha varsellamper som blinker når man når en viss klesstørrelse eller vekt? Jeg har aldri vært størrelse 42, men har noen få plagg i den størrelsen. Når jeg bruker 40 er jeg på grensa til å bikke over normal BMI (uten at jeg er så opptatt av den måten å måle det på). Og jeg er ganske høy. For folk som er veldig små, kan 42 definitivt være en størrelse som betyr overvekt. Jeg er fullt klar over at mange er slanke i den klesstørrelsen, og at den neppe betyr voldsom overvekt for noen. Selv om det er et mye mindre problem å veie 8 kg for mye enn å veie 40 kg for mye, så kan det jo likevel være et problem og noe man bør jobbe med å snu. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Fra tynn/slank til overvektigUtrolig bra skrevet Milfrid. Jeg kjenner at jeg nærmest ikke orker delta i tråden nettopp fordi jeg ikke har et sykelig forhold til mat, og mener at 42-44 ikke bør være gjennomsnittsstørrelse i Norge.
|
|
|
#189 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJa, ei venninne av meg som faktisk er vektoperert, var vel størrelse 44 (i bukser) da hun ble operert. Og såpass overvektig at hun fikk operasjon. Sikkert vanskelig for noen å se for seg, men hun var altså i fedmeklasse 2 og kunne knapt gå normalt pga. hevelser og smerter i beina pga. vekten. Men hun har en kroppsform som gjør at hun aldri har vært oppe i større enn det til tross for fedme.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 13-09-10 kl 18:39. |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp. Det blir som om man aldri kan skrive om kvisene eller den sterke hårveksten sin fordi det finnes mennesker med alvorlige sykdommer.
Kanskje? Selv om jeg må innrømme at jeg lurer på hva som bør være gjennomsnittsstørrelsen og hvorfor. Altså, jeg skjønner at 52 og 32 kanskje ikke er helt sunt for de fleste voksne damer, men tenker at folk faktisk kan være friske og fine i alt fra 34 til 48. Eller er jeg helt på jordet nå? |
|
|
|
|
|
#192 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Endelig noen som ikke bare "vaser i vei" om at overvekt oppstår grunnet spisesykdom...og at det faktisk finst en varsellampe et sted... som gjør at man kanskje kan klare å snu...iallefall innse at man er på helt feil vei! |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Fra tynn/slank til overvektigEh. Du skjønner at dette er to forskjellige "kategorier", Veravera? Det er ingen her som sier at overvekt oppstår grunnet spiseforstyrrelser, sånn generelt sett. Vi snakker om ekstrem fedme her. De som klarer å forandre seg når varselklokkene ringer, er jo som regel de som IKKE lider av slike problemer.
|
|
|
#194 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Fra tynn/slank til overvektigSom regel ja, men man kan vel ikke skjære alle over en kam? Kan man? Det må vel finnest noen av dem også som klarer å endre på feks spisemønsteret sitt? |
|
|
|
|
|
#195 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Fra tynn/slank til overvektigSelvsagt? På samme måte som noen alkoholikere klarer å slutte med drikkingen helt av seg selv.
|
|
|
#196 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMen altså, se her:
Det HI spør om, er jo hvilke mekanismer som gjør at noen går fra normalvekt tildet hun omtaler som ekstrem overvekt. Og så langt jeg kan se er de fleste enige om at hvis vi snakker om den type overvekt, ligger det oftest mer bak enn at en bare må ut og løpe litt oftere og spise mindre, sant? Og når de som da er overvektige i den kategorien vi snakker om deler sine erfaringer, som for noen er vonde og smertefulle, for å svare på HIs spørsmål, synes jeg det er utrolig fint og verdifullt. Jeg skjønner faktisk at hvis en har orket å dele en del av det som folk har skrevet her, kan det oppfattes provoserende når det snakkes om at det lyser varsellamper når en bikker størrelse 42. Skjønner dere det? |
|
|
|
|
|
#197 |
|
Opp og fram, - framover
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDa er vi vel litt enige likevel da Iset.. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
geskjeftig
|
Kjære deg. Noe overvekt oppstår pga. sykdom. Alle kan ikke snu, og de som blir sykelig overvektige, kan gjerne ikke det. Men mange av oss litt gladtjukke kan. Det er det mange har prøvd å fortelle i tråden. Gladtjukk er snørr, sykelig overvekt er barter. Det er ikke det samme!
|
|
|
#199 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
"Vaser i vei"? Ærlig talt, folk deler historiene sine med deg og forsøker å forklare deg ting, og så sier du at de vaser? |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Shake it out!
|
|
![]() |