Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-10, 22:12   #381
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Greit, ingen vekt. Det er ok det. :tar det i bloggen:

I går
Frokost: Yoplait 0% yoghurt og 2 Fiber balance knekkebrød med graddost og paprika
Lunsj: Kyllingsalat og foccacia ... (Café)
Mellom: 5 kyllingvinger og en smoothie av blåbær, bringebær og Skyr naturelle (søtet med eplesyltetøy uten sukker og litt Fun Light)
Sen middag: Indrefilet av svin med salat med feta og mozzarella.
Snack: smoothierester

I dag
Tidlig frokost: Yoplait 0% yoghurt
Frokost: 3 Fiberrik, 1 med egg og majones, og 2 med graddost og paprika
Mellom: 1 Fiberrik med egg og salami
Lunsj: 3 Fiberrik med graddost og paprika
Mellom: (Potetgull ...)
Sen middag: wok med kylling og masse grønnsaker. Woksausen var sikkert ikke lavkarbo ...

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 12-09-10, 21:53   #382
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hatt en karbosmell på lørdag, og tok den derfor helt ut - altså. restaurantpizza, sjokolade, brødskive og sånn. Det var godt, men jeg ble kvalm - og idag er jeg tilbake på track.
Dårlig mat da, men dog:
frokost: knekkebrød (hjemmelaget lavkarbo) m gräddost og paprika
middag kjøttdeig, tomat og ost (resten hadde pasta)
kvelds: knekkebrød igjen.

Lite matlyst idag. Jeg sliter litt med det.

Gammel 12-09-10, 21:58   #383
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: eggerøre med skinke, ost og 3 cherrytomater
Lunsj: 2 hamburgere i hjertesalat med agurk, paprika og dressing
Middag: fårikål med en halv potet
Dessert: litt bjørnebær med fløte og en halv ts melis (var på besøk)
Kvelds: en kotelett

Også har jeg inntatt 4 kaffe med fløte i dag. : vert oppe siden før kl 4:

Gammel 12-09-10, 21:58   #384
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Sen) Frokost: Nannahknekkis med baconpostei og sylteagurk
Tidlig middag: Stekt kylling, løk, epler. Fløte og ost. Jukseris.
Middag 2: Mer jukseris
Kvelds: Skyr

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 12-09-10, 22:10   #385
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Sen) Frokost: 2 Fiberrik knekkebrød med graddost og paprika og egg med sild. + noen slicer med morrpølse og agurk.
(Mellom: 20-30 popcorn og en Caramello ... *kino*)
Lunsj/middag på Egon: Kylling og tempurascampi med mangosaus - droppet risen og brødet til. Paprika, løk og sukkererter.
Mellom: 5 skjeer med smoothierester
Kvelds: 3 Fiberrik knekkebrød med graddost og paprika + 1 rute 86% sjokolade

Jeg er litt småsulten nå.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 18:30   #386
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: To Nannahknekkis med smøreost og purre og tomater
Lunsj: To karinbrødskiver med makrell
Middag: Omelett med skinke, massevis av grønnsaker og ost
Kvelds: To nannahnekkkebrd med tykke brie-skiver og litt valnøtter i honning.

Mellom, hist og her: En knøttliten skinkebit, en ostebit og to druer.

Sist redigert av Hyacinth : 13-09-10 kl 20:29.
Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 18:35   #387
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: ett hjemmelaget knekkebrød med smør og ost, 1 dl yoghurt (uten sukker fra Sverige)
Lunsj: salat med fetaost, svinekjøtt og agurk
Mellom: en lavkarbobar som jeg bommet av en kollega
Middag: marinert svinekjøtt og brokkoligrateng
Kvelds: skal kose meg med litt ostebringeæris og True Blood.

Kun to kaffe med fløte i dag, men når jeg hadde fløte i både middagen og kveldsen + kaffen føler jeg det blir altfor mye altså.
Totalt 2 dl, er kanskje ikke så ille, eller? Føles ille nemlig.

Gammel 13-09-10, 18:44   #388
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke funnet lavkarbo-knekkebrød enda, så her går det enn så lenge i vanlige knekkebrød.

Frokost: to knekkebrød med bogskinke, majo, agurk og tomat.
Lunsj: en skyr
Middag: to knekkebrød med makrell i tomat, majo og maaaaasse agurk.
Kvelds: vet ikke helt enda, men det blir noe middagsliknende siden det ble litt byttet om på rekkefølgen i dag. (alene med babyen)

Litt lite mat eller?

Gammel 13-09-10, 19:00   #389
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Lite mat.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 20:23   #390
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Jeg har ikke funnet lavkarbo-knekkebrød enda, så her går det enn så lenge i vanlige knekkebrød.

Frokost: to knekkebrød med bogskinke, majo, agurk og tomat.
Lunsj: en skyr
Middag: to knekkebrød med makrell i tomat, majo og maaaaasse agurk.
Kvelds: vet ikke helt enda, men det blir noe middagsliknende siden det ble litt byttet om på rekkefølgen i dag. (alene med babyen)

Litt lite mat eller?

Kvelds som egentlig er middag ble en omelett med masse ost. Og ved siden av masse sjampinjong, fire strimler bacon, salat og sæterrømme til dressing. Ble det bedre da?

Gammel 13-09-10, 20:30   #391
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Mjau: Fiberrik knekkebrødene har ikke mer enn 2,7 karber på skive. Folka her baker Karinknekkebrødene selv, men jeg har ikke helt kommet dit.

Frokost: 1 youplait 0% yoghurt og 3 Fiberrik med graddost og paprika
Lunsj: 2 knekkebrød med graddost og parika og 5-6 slicer med tynn roastbiff
Mellom 1 ss Skyr (den med sukker) + noen biter Bocca sjokkis
Middag: salat med kyllingfilet og fetaost + rømme.
Kvelds: vet ikke - må ta en titt i kjøleskapet nå.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 20:40   #392
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

KAramell: Det er Nannah som baker kjekkebrød, Karin vanlig brød. Men det jeg skulle si, var at de knekkebrødene faktisk er helt utrolig enkle. Og kjempegode.

Brødet er mer dill, men det baker jeg sjelden. Og så fryser jeg det ned. Har til mange uker da.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 20:46   #393
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Fant ikke de fiberrik på butikken i dag sjø. Skal se neste gang jeg er der.
Jeg vet ikke om jeg kommer til å ta meg tid til å lage de knekkebrødene

Gammel 13-09-10, 20:47   #394
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg vil også lage knekkebrød!

Frokost: Et knekkis med meierismør og grãddost
Lunsj: Proteinsalat
Mellom: To skiver med Nugatti.
Middag: Pølser og omelett. Tomat og agurk.

Gammel 13-09-10, 20:52   #395
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Har vært litt lei registreringa, men nå er jeg tilbake! Har ny batch knekkebrød i ovnen as we speak.

Frokost: 1 ss vaniljekesam, en neve macadamia / mandler, 3 ts sukkerfritt eplesyltetøy
Mellom: 1 kaffe latte
Lunsj: Rester av oksegryte med sopp og sellerirot fra middagen i går, 1 Skyr
Mellom: 0,5 l Pepsi Max
Middag: Stekt kyllingfilet i biter, stekt paprika, løk, broccoli og sopp, creme fraiche over

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 21:01   #396
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Har vært litt lei registreringa, men nå er jeg tilbake! Har ny batch knekkebrød i ovnen as we speak.

Jeg inn her, ellers har det en tendens til å bli rot i kostholdet mitt, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 21:03   #397
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg inn her, ellers har det en tendens til å bli rot i kostholdet mitt, faktisk.

Det var litt det jeg merket....

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 22:12   #398
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Har ny batch knekkebrød i ovnen as we speak.

Gooooode!! Har eksperimentert litt, og laget en salt variant. Brukte saltede og ristede gresskarkjerner og litt havsalt i, samt 1 dl fløte i tillegg til de 5 dl med vann.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 13-09-10, 22:17   #399
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

De er veldig gode med revet ost i også!

Gammel 14-09-10, 16:01   #400
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: CC, fløte, mandler, noen få flak corn flakes som mannen var så dum å kjøpe. Idiot.

Lunjs: omelettrester med grønnsaker
Lunsj 2: samme

Middag: Grønnsaksblanding stekt med rømme og soyasaus
Kvelds:

Sist redigert av Hyacinth : 14-09-10 kl 16:28.
Hyacinth er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.