Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barfotløping

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-10, 15:00   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barfotløping

Det er absolutt en trend å løpe på forfoten, dvs å ikke lande på hælen. Det må du gjøre med slike "skor" og det er en stor årsak til at de har blitt så populære. Det var slik vi løp før Nike kom med gode polstrete sko for vi kunne ikke løpe på noen annen måte for det taklet ikke kroppen. Å løpe på fremfoten er veldig besparende for kroppen da det blir veldig tung belastning for kroppen å lande på hælen (all kraft på et sted med benet i motsatt retning av farten). Jeg anbefaler de som er interessert i å lese Born to run. En veldig annerledes bok som begynner litt tregt, men som er veldig interessant, syns jeg og mange med meg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.