Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En ikke-sak?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 09:44   #21
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ikke-sak?

Jeg skjønner ikke hva du mener her jeg, Shute. Hvorfor er dette en ikke-sak? Det virker jo rimelig sannsynlig at hun er offer for menneskehandel, i hvert fall ut fra VG-artikkelen du linket til. Har ikke saken noe i media å gjøre fordi det er mange slike offer? Eller er det bildebruken du reagerer på, at hun burde beskyttes?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:22   #22
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: En ikke-sak?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg skjønner ikke hva du mener her jeg, Shute. Hvorfor er dette en ikke-sak? Det virker jo rimelig sannsynlig at hun er offer for menneskehandel, i hvert fall ut fra VG-artikkelen du linket til. Har ikke saken noe i media å gjøre fordi det er mange slike offer? Eller er det bildebruken du reagerer på, at hun burde beskyttes?

Jeg reagerer på bildebruken og vagheten, som sagt. Frykter de at hun ble importert for salg - til hvem, hva, hvorfor? Mistenkes det at noen i Bergensområdet driver barneprostitusjonsring med afrikanske unger, eller holder hemmelige hushjelper, uregistrerte barnebruder? Eller bare at grandonkel i Norge har betalt noen for å få henne sendt hit og hadde tenkt og ta henne med på politistasjonen i morgen? Sistnevnte er jo i så fall historier det går femten av på dusinet, og ingen av de andre har fått nevneverdig medieoppmerksomhet, så hvorfor denne?

Men som presisert tidligere, jeg sitter ikke og bombastisk sier det er feil å gå ut med bilde, jeg har bare vanskelig for å forstå akkurat hva man vil oppnå med det. Og ikke minst den videre bildepubliseringen når de nå later til å ha mer eller mindre henlagt saken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.