Sv: En ikke-sak?
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Jeg skjønner ikke hva du mener her jeg, Shute. Hvorfor er dette en ikke-sak? Det virker jo rimelig sannsynlig at hun er offer for menneskehandel, i hvert fall ut fra VG-artikkelen du linket til. Har ikke saken noe i media å gjøre fordi det er mange slike offer? Eller er det bildebruken du reagerer på, at hun burde beskyttes?
Jeg reagerer på bildebruken og vagheten, som sagt. Frykter de at hun ble importert for salg - til hvem, hva, hvorfor? Mistenkes det at noen i Bergensområdet driver barneprostitusjonsring med afrikanske unger, eller holder hemmelige hushjelper, uregistrerte barnebruder? Eller bare at grandonkel i Norge har betalt noen for å få henne sendt hit og hadde tenkt og ta henne med på politistasjonen i morgen? Sistnevnte er jo i så fall historier det går femten av på dusinet, og ingen av de andre har fått nevneverdig medieoppmerksomhet, så hvorfor denne?
Men som presisert tidligere, jeg sitter ikke og bombastisk sier det er feil å gå ut med bilde, jeg har bare vanskelig for å forstå akkurat hva man vil oppnå med det. Og ikke minst den videre bildepubliseringen når de nå later til å ha mer eller mindre henlagt saken.