|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Nye Connie Willis-bøker?Hva har skjedd? Har det virkelig kommet ut to nye bøker av Connie Willis som jeg ikke har lest?
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Blackout har jeg hatt liggende på Kindlen en stund, men har ikke lest den. Jeg visste ikke at All Clear var ute enda, må skaffe den også, ja.
![]() |
#3 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?All Clear har ikke kommet ut, den kommer i oktober. Dette er en roman i to bind. Jeg har lest Blackout som kom i vår. Jeg syns den var god, og jeg syns dette ser lovende ut, men jeg får vel vente til jeg får lest All Clear før jeg er helt sikker. Det meste av handlingen foregår i England under andre verdenskrig, med bombingen av London som sentralt tema. Det er flere hovedpersoner og flere parallelle historier enn Connie Willis har i de tidligere historiene i Doomsday Book-universet. Boken har fått en del kritikk på nettet fordi den er i to deler og derfor sikkert koster dobbelt så mye som den ellers ville gjort. Jeg ser også at en del mener den er unødvendig langdryg og bruker for mye tid på å fortelle de samme tingene flere ganger; men jeg tror ikke de som sier det siste har skjønt helt hva denne boken er ment å handle om. Jeg syns den minner en del om Doomsday Book; både svartedauden og blitzen er jo historier man gjerne vet mye om hvis man er litt interessert i historie, men Willis er veldig god til å få frem hvor ille ting faktisk var i gamle dager for de som levde gjennom støre katastrofer. Historien virker veldig troverdig og grundig, og det ser ut til å ligge veldig mye arbeid bak dette. Jeg kommer til å begynne å lese All Clear dagen den kommer ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Jeg er litt sjokkert over meg selv, men jeg har jo vært ekstremt opptatt det siste halve året. Men nå skal jeg kjøpe og preordre med en gang.
![]() |
#5 |
kamerat
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Ah!
![]() |
#7 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Ojda, dette hadde ikke jeg heller fått med meg! Dette må skaffes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Ok, jeg har vært inne på Amazon og lest litt. Dette virker som noe for meg. Hvor skal jeg begynne?
![]() |
![]() |
#10 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Jeg leste Doomsday book først av Connie Willis. Boka anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Doomsday Book er strålende, ja.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Doomsday Book er veldig, veldig bra. Den er noe for nolo, tror jeg.
![]() |
#14 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Blackout er på vei til meg. Jeg har forberedt meg i sommer med å gjenlese Doomsday Book, To Say Nothing of the Dog og Fire Watch - alle fra samme universet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Takket være denne tråden leser jeg nå Connie Willis sin julebok.
![]() |
![]() |
#16 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Jeg hadde aldri hørt om den, så nå ble jeg nysgjerrig. Er det "Miracle and Other Christmas Stories" du leser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?
Jepp, det er den.
![]() |
![]() |
#19 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nye Connie Willis-bøker?Jeg likte, dessverre, Blackout bedre enn All Clear. Jeg syns faktisk All Clear ble for lang, og jeg tror det hele ville ha vunnet på å ha vært kuttet ganske kraftig. Men nå passer forsåvidt min oppfatning av All Clear akkurat med den kritikken jeg var veldig uenig i når det gjaldt Blackout; det er mulig det vil være en fordel å lese hele historien fortløpende, og at det jeg misliker rett og slett skyldes at jeg hadde mistet noe av interessen mens jeg ventet på andre bind. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|