|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Gi og ta energiJeg mister energi av de som er tunge å snakke med. Hvor man må gruble omtrent for hver setning. Hvor det er lite humor, lite felles. Og hvor praten går alt annet enn av seg selv, når man har halt seg igjennom de åpenbare samtaleemnene om hva man gjør og hvordan man har det så blir det stille med mindre man gjør en skikkelig innsats. Det kan godt være at dette er snakk om dårlig kjemi og ikke denne personen sin skyld, men resultatet er det samme.
|
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Gi og ta energiDen eneste jeg kjenner som kan tappe meg helt på notime i min omgangskrets har forøvrig ganske solide psykiske problemer.
|
|
|
#23 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi og ta energiJeg hadde en venn som var slik. Nå har jeg ikke den vennen, etter at jeg "slo opp". Gått flere år nå uten kontakt, og det er herlig befriende.
|
|
|
#24 |
|
geskjeftig
|
Sv: Gi og ta energiOm det er noen som bestandig tar energi, ville jeg rett og slett droppet være sammen med dem. Det er ikke verdt det! :btdt:
|
|
|
#25 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Gi og ta energiBestem deg for å gjøre noe som gir deg energi om kvelden, etter at gjestene har gått.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Glad
|
Sv: Gi og ta energiVi får helgebesøk av en "ta-person" m/familie om et par uker. :grueseg: Noterer meg fiffige tips og triks mens jeg venter.
|
|
|
#27 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gi og ta energiJeg har stort sett kvittet meg med venner som suger energi, familiemedlemmer må man jo bare leve med, de fleste av dem. Moren min møtte ei dame da vi var på ferie i sommer, en kveld ble hun med oss ut å spise og jeg var totalt psykisk utmattet etterpå, for makan til negativ dame, alt vi snakket om hadde hun noe negativt å si om. Det må være slitsomt å være slik. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi og ta energiDet viktigste for meg er å være klar over problemet, da er det lettere å ikke la det påvirke meg. De med veldig ulike meninger enn meg selv har jeg i grunn ikke så mange av, de er silt bort med tiden. Det blir gjerne sånn i en travel hverdag, man har ikke så mye tid til overs og vil gjerne bruke den på dem man er mest på nett med.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gi og ta energi
Ikke så lett når de er familien...
|
|
|
#30 |
|
Originala
|
Sv: Gi og ta energiFor meg er det helt feil å kategorisk kutte kontakten med alle som alltid tar energi fra meg. Jeg har også personer som jeg kjenner kan kreve mye av meg, selv om det ikke kunne falle meg inn å avskrive dem av den grunn. Andre har jeg valgt å holde på avstand. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Gi og ta energiFadese: jeg er enig med deg ang venner som har det tungt/er syke/deprimerte osv. Men noen er bare energisugende mens de selv har det som plommen i egget. Jeg har en venninne som etter hvert heldigvis ikke er særlig nær, som er en klager. En klager som kan alle triksene i boken for å ta og beholde ordet mest mulig i løpet av et treff, så hun kan få irritert seg over svigers, folk i servisyrker, i helsevesenet i nabolaget osv og samtidig komme med små stikk til folk som er til stede, servert så en passant at det er vanskelig å ta tak i. Det syns jeg er energisugende, og det minner om de du nevner i siste setningen din.
|
|
|
|
#32 |
|
geskjeftig
|
Sv: Gi og ta energiFadese: selvsagt skal man ikke kutte ut vennene sine når de har det tøft. Det var ikke det jeg mente.
|
|
|
#33 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Gi og ta energiNegative mennesker kobler jeg enten ut, stikker av fra, eller sier imot. Enkelte tar hintet, og blir lettere å snakke med etterhvert. Andre oppsøker meg i mindre og mindre grad.
|
|
|
#34 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gi og ta energi
Folk som absolutt ikke har noe å klage over - men som likevel er dønn negative til alt, de trenger man ikke omgi seg med om man ikke må. De eksemplene du nevner blir jo noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Sv: Gi og ta energiJeg har ingen i min vennekrets som suger energi, men i min tidligere barselgruppe. Hun snakker bare om seg og sitt, og hver gang jeg eller andre snakker om et tema, har hun eller ungene gjort akkurat det samme.
|
|
|
#36 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Gi og ta energiJeg kjenner meg igjen i de to kategoriene til Katta, de man må dra ordene ut av og de som øser om seg med negativitet. Jeg tror jeg takler kategori to vesentlig bedre enn kategori en.
|
|
|
#37 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Gi og ta energiKanskje vedkommende energityv er en hverdagsvampyr? |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi og ta energiEg blir og tappa for godt humør og krefter av å snakka med personar som er i overkant negativt innstilt til verda. Det hender eg gjentar det dei seier (litt forsterka) og spør om det er det dei eigentlig meiner: Åh, meiner du verkelig at alle svenske servitørar er komplett udugelige? Eg møtte ein i går som var heilt super osv. Nokre modererer seg litt då.
|
![]() |
|
|