|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Har dere funnet frem vinterjakkene?Mellomsøster har brukt vinterjakkene sine i mange uker nå. 10 grader og vind i dag, så i morgen tar jeg frem storesøster og lillebror sine også. :grøss:
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, men har tenkt tanken. Men det er ganske varmt når sola titter frem på dagen, så har heller sendt med fleece eller ull til morgenen.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Jeg stod akkurat og lurte på det samme selv her. Det har blitt surt og kaldt, nå er det å sende med hals og vanter i barnehagen, lue også. Vi har byttet til Bogsstøvlene, og i dag sendte jeg med ullforet til Trolldressen.
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Har dere funnet frem vinterjakkene?10 grader er ikke nok til at vinterjakkene kommer frem her nei.
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Re: Har dere funnet frem vinterjakkene?
Jeg bruker høst-/vårjakkene på sensommeren. Kalde morgener bruker vi vinterjakker (mens høstjakkene henger i bhg og skole), og det holder med en tynn genser under.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?
Tror ikke akkurat måneden har så mye å si, det kommer vel mer an på temperaturen og vindstyrken. I mitt fylke er været (og tempen) innmari skiftende.
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, her er det fleece som gjelder fortsatt. Gutta har ull innerst på dager de skal være mye ute, ellers er det kun ullongs - ikke trøye.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Funnet frem? De rakk aldri å bli pakket bort. Sommeren i Finnmark er akkurat så kort som i vitsene. Sommarhua og sommarvottan og sitte litt på sparken mens sommeren drar forbi i stedet for å bruke penger på hagemøbler, er faktisk ikke så langt fra sannheten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Jepp, i dag morges fant jeg frem boblejakke til mellomsøster. 5 grader viste termometeret, så selv om det blir varmere ut på dagen, trenger hun ikke gå og hutre frem til den tid.
|
|
|
|
#11 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Ja, i går. Men ungene brukte de bare om morgenen, jeg brukte min hele dagen. I går var andre gangen jeg skrapte ruta på bilen, så det er kaldt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Det er det jeg også mener. Storesøster er veldig "varmblodig" av seg, så hun bruker høstjakke og kåpa si fremdeles. Mellomsøster er "issald" rett som det er, men har som sagt tynnere jakker og fleece hengende i bhg skulle tempen stige veldig utover dagen. Ser at til tross for mange valg har hun ofte på seg vinterjakka når jeg henter henne.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, 6-10 grader på morgenen kvalifiserer ikke til vinterjakke her. Vi bruker vindjakke med fleece under, så kan han regulere med lagene selv i løpet av dagen. På ettermiddagen er det som regel mellom 12 og 17 grader, og da er vinterjakke altfor varmt i utelek.
|
|
|
#14 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, ikke ennå.....Frøkna har som regel tynn langermet genser og hettejakke om morgenen (hettejakka forsvinner i løpet av formiddagen), så da holder det ennå med vann-og vindtett vår/høstjakke. Sist redigert av Liljekonvall : 21-09-10 kl 11:54. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Signerer dette, bortsett fra lue og votter. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, men litt ull har vi begynt å ta på innerst. De gikk faktisk uten jakker i morges. (vi har tre minutter å gå)
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Vottene er mest på fordi han klatrer i så mange metallgelendre på veien, og de er så kalde å ta i om morgenen. Derfor har han forlangt votter.
|
|
|
#18 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Ikke enda men det er nok ikke lenge til. I går var det bare 2 grader når jeg stopp og var ganske kjølig når jeg dro på jobben.
|
|
|
#20 |
|
Minsten har vanter i barnehagen, han kan gjerne bruke det året rundt. De fungere som arbeidshansker eller keeperhansker, alt etter hva han leker. |
|
|
|
![]() |
|
|