|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Her er ulla gravd frem og i bruk, vinter tøyet og sko er hengt opp klar til bruk, men ikke på en stund ennå, her går det i ullfleese under pop vindjakke og bergans softshell foreløbig, minste har fått lue på om morran.
|
|
|
#43 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei. Altfor varmt for vinterjakke enda. Visst var det bare fem grader i morges, men det ble jo varmere utover dagen. Ungene har et mellomlag i ull liggende i bhg, og jeg graver nok frem ullundertøyet i løpet av den neste uka, tenker jeg.
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Ingen har begynnt med vinterjakker enda, men jenten sine henger fremme siden de har fått nye. Meg og sambo har vanlige vår/høst jakker av ymse slag. Og jenten går med softshelljakker med eller uten flecce.
|
|
|
#47 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?
Det er en myte at man kan "bruke opp" tøyet. :gammel infanterist:
|
|
|
#48 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Å nei, her er vinterjakkene fortsatt godt bortpakket. Temperaturen ligger på mellom 10 og 14 grader på dagtid, 5-6 om morgenen.
|
|
|
|
#49 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Re: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei. Gjemmer de til det blir kaldt
|
|
|
|
#50 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?
|
|
|
#51 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, det var en kommentar til ea som lurer på hva vi har tenkt å gjøre når minusgrdene kommer. Vi kler oss etter været, og noen morgener har vinterjakke vært riktig plagg.
|
|
|
#52 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, ikke vinterjakke, men ull-undertøy er i bruk. Ser mye forskjellig tøybruk i barnehagen der jenta mi går, alt fra t-skjorte til tynn ullgenser. Med vilje har jeg bare lagt ullskift i hylla, og her en dag det var sol (men sterk vind), lurte ei av assistentene på hvorfor vi ikke hadde noe tynnere med. Hvorfor det? Nei, hun blir kanskje varm. Jeg kjente på ryggen hennes og hun var helt fin, ull regulerer jo. Og ungene lekte i skyggen i motsetning til personalet som sto i sola. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Jeg måtte skrape is av bilrutene mine i dag tidlig, men vinterjakker er absolutt for tidlig. De bruker allværsjakker, buff som lue og eventuelt vanter hvis de vil. Vi har ikke tatt i bruk strømpebukser eller ull enda heller (annet enn når vi er på tur). Det blir fort 15 grader i sola på dagtid og da blir det for varmt med ull under på mine barn. Om morgenen er det lettere å heller ta på en ekstra genser hvis det trengs enn å ha mange jakker hengende i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Vi har hatt en nydelig høst og har knapt funnet fram høstjakkene, langt mindre vinterjakkene. Dvs at ungene bærer softshelljakkene fram og tilbake i sekken hver dag men ikke bruker dem. Når det er sagt kan omslaget komme over natta; for alt jeg vet snør det i morra.
|
|
|
#55 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Nei, men han har ulltrøye med skalljakke utenpå.
|
|
|
#58 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Jeg har gått berserk på litt for mange salg til skolestarteren, så han har fått en vindjakke, en halvtykk, foret anorakksak og en tykk skijakke.
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Sv: Har dere funnet frem vinterjakkene?Vinterjakke!? Nei, langt i fra. Poden har så vidt begynt å bruke vår/høst-jakka si.
|
![]() |
|
|