Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 17:32   #33
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Helt klart.
Men det finnes lover vi ikke forholder oss til, og akkurat på dette området, så tøyer vi grensene. Andre kjører for fort, eller lar vær å sikre barn i bil, eller tøyer andre regler.
Jeg er relatvit trygg på at de ikke ødvendigvis vil bli kriminelle voldsmenn uten respekt for loven av den grunn

Og det er vel her vi er forskjellige, tenker jeg. Dette blir jo en slags nyttemoral, du velger hvilke lover du vil følge ut i fra egennytte. Selv prøver jeg så godt det lar seg gjøre å vurdere om det jeg gjør kan gjøres av alle, hvis ikke lar jeg være. Hvis alle skulle kjøre for fort, ville det være ok? Nei, da gjør jeg mitt beste for å la være jeg også. Jeg setter ikke handlinger opp mot hverandre, jeg gjør dette lille lovbruddet, andre gjør sikkert noe annet, da er det greit. Synes sånn type moral er ganske frynsete.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.