|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på O
Jojo, jeg har bare vært nazi på at han også skal finne ordene selv. For å skjønne hva bokstavene er og hvor og sånn. Her skal de også finne ord som slutter på bokstaven og som har bokstaven midt i
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på OJa her også, hun finner nesten alltid på ordene selv, men når det står stille i en time så går det bare ikke. Både hun og jeg er utrolig slitne i dag og alt er bare tomt, da kan det være greit å få litt hjelp altså. Hun er veldig flink på skolen og ligger ikke akkurat bak, leser bra og er flink leksemessig, så det er ingen krise at jeg en sjelden gang faktisk hjelper henne med å lete etter disse ordene. Det får jo være litt måte på.
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på OBare et sprøsmål litt på siden, er dette vanlige lekser for 2. klassinger?
|
|
|
#24 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Her jobbet de med enkeltbokstaver i første klasse. I andre nå jobber de med flere av bokstavene i samme ord. Finn ord med O, I og V for eksempel. I fjor var det kun fokus på ord som startet på bokstaven. I år jobber de med ord som slutter på eller har bokstaven midt i. Gjerne flere samtidig.
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det er de små bokstavene, de jobbet stort sett med de store i første klasse, nå er det kun de små de konsentrerer seg mest om. Ja og så er det som Darcy sier, de skal ikke bare finne ord som begynner på den bokstaven, men også ord som inneholder den bokstaven og som slutter på den bokstaven, osv.
|
|
|
#26 |
|
I endring
|
Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på OHmm her i første klasse er det de små bokstavene som er hovedfokus, de lærer knapt de store. Vi brukte nesten 3 timer på å lese på arket tre ganger, 3 linjer med O`er og tegne eller lime inn tre ting som begynner på O. Hos oss ble det tegnet ostehøvel og oliven og limt inn bilde av Odin.
|
|
|
#27 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på OJeg har jo hatt unger på skolen i noen år og har sett hvordan ting har endret seg.
|
![]() |
|
|