Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp meg med 5 ord som begynner på O

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-10, 20:58   #21
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp meg med 5 ord som begynner på O

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg beklager. Hodet mitt er helt tomt i dag, jævla stresset dag på jobben.

Jeg har da ikke tegnet de? Hun har både tegnet og skrevet ordene opp, men trengte hjelp til å finne på ordene, hodet hennes er tydeligvis like tomt som meg i dag. Hun gjør da leksene sine selv. Hun kom selv på ost og ovn.

Jojo, jeg har bare vært nazi på at han også skal finne ordene selv. For å skjønne hva bokstavene er og hvor og sånn. Her skal de også finne ord som slutter på bokstaven og som har bokstaven midt i

Gammel 21-09-10, 21:01   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja her også, hun finner nesten alltid på ordene selv, men når det står stille i en time så går det bare ikke. Både hun og jeg er utrolig slitne i dag og alt er bare tomt, da kan det være greit å få litt hjelp altså. Hun er veldig flink på skolen og ligger ikke akkurat bak, leser bra og er flink leksemessig, så det er ingen krise at jeg en sjelden gang faktisk hjelper henne med å lete etter disse ordene. Det får jo være litt måte på.

Gammel 22-09-10, 01:09   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Bare et sprøsmål litt på siden, er dette vanlige lekser for 2. klassinger?
Dette er lekser som er vanlig i 1. klasse her vi bor, så jeg ble bare nysgjerrig.

Gammel 22-09-10, 01:15   #24
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Dette er lekser som er vanlig i 1. klasse her vi bor, så jeg ble bare nysgjerrig.

Her jobbet de med enkeltbokstaver i første klasse. I andre nå jobber de med flere av bokstavene i samme ord. Finn ord med O, I og V for eksempel. I fjor var det kun fokus på ord som startet på bokstaven. I år jobber de med ord som slutter på eller har bokstaven midt i. Gjerne flere samtidig.

Gammel 22-09-10, 08:01   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er de små bokstavene, de jobbet stort sett med de store i første klasse, nå er det kun de små de konsentrerer seg mest om. Ja og så er det som Darcy sier, de skal ikke bare finne ord som begynner på den bokstaven, men også ord som inneholder den bokstaven og som slutter på den bokstaven, osv.

Gammel 22-09-10, 08:51   #26
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hmm her i første klasse er det de små bokstavene som er hovedfokus, de lærer knapt de store. Vi brukte nesten 3 timer på å lese på arket tre ganger, 3 linjer med O`er og tegne eller lime inn tre ting som begynner på O. Hos oss ble det tegnet ostehøvel og oliven og limt inn bilde av Odin.

Jeg synes ikke det er i det minste rart at det er store forskjeller på de nasjonale prøvene rundt om kring i landet når det er så vanvittig stor forskjell på de ulike skolenes fokusområder.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 09:33   #27
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har jo hatt unger på skolen i noen år og har sett hvordan ting har endret seg.
Med eldste så begynte de ikke med små bokstaver før i 4. klasse, med mellomste i slutten av 2. og begynnelsen av 3. klasse.
Med minsten lærte de både store og små bokstaver i 1. klasse.
Så når de lærte å lese så lærte de begge deler, noe var delvis valgfritt en stund da.
De hadde lesebok som læreren lagde og hun limte inn så man kunne velge å lese bare store bokstaver eller med små bokstaver også. (startet rundt juletider med det i 1. klasse)
De hadde også fokus på å finne ord som startet, inneholdt og sluttet på forskjellige bokstaver, men det var ting de gjorde på skolen i timene.
Alle kom med forslag.
Mens leksene i 2. kalsse derimot var lesing når det kommer til norsk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.