|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det står ein artikkel i Dagbladet i dag om gå-helm. Det er meint som eit tryggjingstiltak når barna byrjar reise seg og gå for å hindre skader ved fall mot hardt underlag.
Bergensis Sist redigert av DM : 22-09-10 kl 16:24. Årsak: Dobbeltpost. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Gå-hjelm?Jeg blir litt oppgitt over sånne produkter, kjenner jeg. Sykkelhjelm, slalomhjelm og skøytehjelm bruker vi, men ungene må da få slå seg litt også? Hvordan skal de lære hvis de hele tiden skal beskyttes mot alt mulig? Og de er jo ikke så store, så det er ikke så langt ned. Litt knall og fall hører med, syns jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Gå-hjelm?Greit nok med gåhjelm når man har barn med epilepsi, som faller uten forvarsel og smeller hodet her og der. Men normalt friske barn får, i hovedsak, klare seg uten hjelm, spør du meg. Det er en kort periode hvor man må gjete småtassene rundt, og kanskje polstre bordkanter litt ekstra, men hvordan skal nå ungene lære å passe seg om vi skal beskytte dem mot alle livets små farer?
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 22-09-10 kl 19:14. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Sv: Gå-hjelm?Vi er nok av de som hadde følt oss tryggere med en sånn hjelm. Det er ikke snakk om lange perioden for hvert barn.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Gå-hjelm?Mens med storesøster hadde vi overhodet ikke hatt bruk for det. Hun gikk ikke før hun kunne det.
|
|
|
#6 |
|
Forelska
|
Sv: Gå-hjelm?Det å falla og slå seg er vel ein del av den naturlige leringsprosessen. Skal ein hindra denne om det ikkje er særskilde medisinske grunnar til ekstra polstring?
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Gå-hjelm?Jeg hadde uten å blunke iført minste en sånn hjelm. Han falt enormt mye og han falt med hodet som støtpute hver gang. Ok - han tok ikke skade av det. Men han hadde ikke tatt skade av å beskytte hodet litt heller. Lyden av barnehode som treffer asfalt/harde gulv eller annet er kjip. |
|
|
|
#8 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gå-hjelm?
Eg er veldig enig i det. Og tanken på at dei verste falla skulle gi meir alvorlege og langsiktige konsekvensar var grusom. Samt at det sjølvsagt gjorde fryktelig vondt. Barnehagen var også inne på tanken. Men me valgte å la vere, men me tenkte absolutt tanken ein periode. Storesøster var stødig som fjell, og det falt oss aldri inn at det var eit alternativ sjølv om dei solgte liknande hjelmar på barneutstyrsbutikken me hadde i nabolaget.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gå-hjelm?Så lenge det ikke er snakk om barn med spesielle behov, synes jeg dette er et idiotprodukt. Jeg synes det er veldig god læring i det å slå seg, jeg. Hvordan skal man ellers lære seg atdet er lurt å holde seg på beina og se seg for. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Gå-hjelm?Å nei!
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Gå-hjelm?Dette produktet har jeg sett i butikken for mange år siden.
|
|
|
#14 |
|
Off the map.
|
Sv: Gå-hjelm?Jeg skjønner at dere som synes dette er unødvendig ikke har hatt sånne unger som Smilefjes og min sine minste.
|
|
|
#15 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Gå-hjelm?Gå-hjelm faktisk! Til helt friske og sunne barn? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Guardian of the galaxy
|
|
|
|
#17 |
|
Off the map.
|
Sv: Gå-hjelm?Min sønn har ikke epilepsi, og er vel en helt vanlig frisk gutt, bare veldig tidlig ute med gåing (dvs svaing) kombinert med at han var helt uredd.
|
|
|
#19 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Gå-hjelm?Nei, men du ville sortert ham under "en av de som trenger gå-hjelm".
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Det oppsummerer vel egentlig det jeg også mener. Idiotprodukt faktisk. |
|
|
|