Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarnfrik

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-07, 19:29   #21
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarnfrik

Vi har også lagt igjen flerfoldige tusen der, ja! Herlige plagg. Treåringen har brukt ullundertøy derfra i hele vinter. Jeg også.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:29   #22
Hempa
Aktiv

Hempa sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hempa er litt kul
Standard

Det mest aktuelle barnet er vel tre år. Jeg skal ta en titt nå, og se om jeg kan svi av litt penger. Jeg har lenge tenkt på å investere i skikkelig ulltøy, men har rett og slett ikke fått ut fingeren.

Hempa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 19:35   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bestilte pologensre i ull/silke denne gangen, for det er lett å bli bar i halsen. Til barn finnes det bare i rød, blå og naturhvit, og bare opp til str 164. Jeg kunne jo bestilt den minste voksenstørrelsen til henne, men den fins bare i sort, så jeg ytret ønske om andre farger også. Hun skulle se på det, sa hun.

Hempa - vær klar over at plaggene er ganske små i størrelsene. Str 104 blir for eksempel anbefalt frem til barnet måler 104. Jeg går alltid opp en eller to størrelser i forhold til alder.

Gammel 13-02-07, 20:19   #24
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan er ull/silkeplaggene egentlig? Jeg har optimistisk bestilt en kortermet trøye og en mamelukk (?) til fireåringen. Hun har reagert på absolutt alt av ullundertøy før, men som regel er det verst i albuebøyen og bak knærne. Satser derfor på at hun tåler dette, siden plaggene ikke har lange ermer og ben.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 20:25   #25
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hvordan er ull/silkeplaggene egentlig? Jeg har optimistisk bestilt en kortermet trøye og en mamelukk (?) til fireåringen. Hun har reagert på absolutt alt av ullundertøy før, men som regel er det verst i albuebøyen og bak knærne. Satser derfor på at hun tåler dette, siden plaggene ikke har lange ermer og ben.

Ull/silkeplaggene kjennes tynnere og glattere ut enn vanlig ull. Toern er atopiker, men reagerer ikke på ullen fra Nøstebarn. Vi har også en sånn kortermet trøye, og den liker de veldig godt. Den friske fargen gjør også at det ikke ser ut som en ulltrøye, og kan fint brukes uten noe over.

Gammel 13-02-07, 20:59   #26
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ull/silkeplaggene kjennes tynnere og glattere ut enn vanlig ull. Toern er atopiker, men reagerer ikke på ullen fra Nøstebarn. Vi har også en sånn kortermet trøye, og den liker de veldig godt. Den friske fargen gjør også at det ikke ser ut som en ulltrøye, og kan fint brukes uten noe over.

Gleden var stor her i huset da vesla fant ut at mamma hadde bestilt rosa ulltrøye. Så godt å høre at atopikeren din tåler nøstebarnull!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 22:01   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en liten Nøstebarnfrik til minstemann. Omtrent ikke et plagg som kan arves etter jentene, så jeg handlet full garderobe til han fra Nøstebarn i fjor høst. Det som er så praktisk med de klærne er at body i str. 74/80 og sparkebukse i str. 74 sitter like fint nå som han bruker str. 74 i klær, som den også gjorde når han brukte str. 62 i klær. Utrolig praktisk. Selv om det er dyre klær, så er jeg så fornøyd. Vi har Nøstebarn fra innerst til ytterst på minstemann veldig ofte både på dagen og pysjer om natta.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 09:05   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke hatt noen problemer med å svi så mye der nei. Jeg står i butikken og sikler jeg da. Nå får han riktignok klare seg ut sesongen med det han har, men det har veldig mye fint ja...

Ang størrelser: Min gutt som er 91 cm og vanligvis bruker 92 (på vei over i 98) bruker 104 i sånne tynne gensere nå, og de er iferd med å bli for små.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:11   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nøstebarn.

Ullfleece-dressene er supre, lette og gode. Pysjen har ikke passet godt til min lange, tynne gutt, den er veldig vid i modellen, men alt annet har vært fantastisk. De stripete trøyene er så søte, flotte i farger og alt.

Jeg har også vasket Nøstebarntøy i maskinen på ullprogram, med riktig såpe og 30 grader har det gått helt supert.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:22   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har vi altså barnet som helt frivillig kler på seg ull fra innerst til ytterst, ja til og med trusen er fra Nøstebarn. Om natten sover hun selvsagt i ullpysj, og ligger på en skinnfell.

Vår varmblodige gutt (som gjerne hiver av seg dynen om natten, selv med åpent vindu midt på vinteren) ble helt lykkelig i morges da han så at Nøstebarn-skinnfellen hans hadde blitt vasket og nå var nesten tørr der den lå på tørkestativet. Han klappet og klappet på den og la kinnet mot den og kooste med den. Det blir godt å få den tilbake i sengen i kveld.

Gammel 14-02-07, 10:22   #31
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Tusenlappene flyr fort når jeg handler hos Nøstebarn! At jeg får 10% er vel heller regelen enn unntaket... Det blir fort penger når man skal handle til 3 barn, samt at mor sjøl gjerne også har lyst på litt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 10:42   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har handlet mye på nøstebarn oppgjennom. Det er jo helt teit egentlig, for ingen av jentene mine kan ha ull mot huden, så de må ha tynn bomull innenfor. Men jeg handler likevel, og de er jo gode og varme. Nøstebarn har mye fint

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:04   #33
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Nøstebarnfrik

Her har vi altså barnet som helt frivillig kler på seg ull fra innerst til ytterst, ja til og med trusen er fra Nøstebarn. Om natten sover hun selvsagt i ullpysj, og ligger på en skinnfell. Er det ekstra kaldt så pakker hun seg inn i helseteppet under dynen. Jada, det er også Nøstebarn-ull.

Der har du min 3 åring også, presis.
Bare at hun har ullteppe over seg, ikke dyne.
"Må ha ullteppe mamma, ullteppe!"

Om jeg handler masse ull ja? Gjett da.
Vi bruker det jo hele året.
Pengene forsvinner vanvittig fort hos nøstebarn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 20:15   #34
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Får kanskje ta en titt på disse sidene siden dere skryter så veldig. Storebror har alltid vært så varm så på han prøvde jeg ullbody en gang og det var det! Kokvarm!
Lillebror har hatt ullbody på under pysjen i hele høst og i vinter og også på dagtid disse dagene når det var 12 kuldegrader.
HAn har faktisk bare vært syk en dag siden han begynte i barnehagen 1 august!!

Jeg har kjøpt ullbodyene på Bogerud og er fornøyd med de.
Er Nøstebarn sine så mye bedre da???

Gammel 15-02-07, 21:06   #35
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Det er en annen type ull - ubehandlet og fra merinosau. Bogerud-ull kan vaskes på høy temperatur fordi den er behandlet med kjemikalier og belagt med plastikk. Nøstebarn-ull har lanolinet intakt, som gjør at du ikke trenger å vaske det like ofte. Det renser seg selv i stor grad. Les på Nøstebarn sine sider, da vel. Der står det mer.

Gammel 15-02-07, 22:19   #36
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettopp brukt 3600,- på krokofanten ull. Jeg har kikket på nøstebarn, men ikke orket å handle derfra enda. Jeg har tittet på Krokofanten tidligere, men ikke handlet - jeg liker å se og ta på ting før jeg kjøper det. Spesielt dyre ting. Selvfølgelig jeg kunne ha handlet en liten ting først for å se på størrelsen og kvaliteten, men jeg har foreløbig ikke giddet. :lat, men effektiv:

Gammel 15-02-07, 22:36   #37
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I dag kom det 4 nøster med deilig ull/silke garn, fra Nøstebarn, og det første Mor Signes helseteppe til babyen er i gang.

Men det er akk så mye igjen av nøstet, og jeg har kommet så kort... Tålmodighet, hva er det???

Ellers har snuppa soveskinnet fra Nøstebarn, som vi også er veldig fornøyd med, i tillegg til to helsetepper (derfor må babyen få to også, et i vogga, og et i vogna), og en liten strikket koseklut, av restegarn.

Har ikke kjøpt noe ulltøy fra Nøstebarn, da vi har vært veldig fornøyd med Janus sitt, men jeg skal ta en tur inn i butikken i Oslo, da tipper jeg at jeg finner noe som kan være kjekt å ha

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 22:41   #38
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en annen type ull - ubehandlet og fra merinosau. Bogerud-ull kan vaskes på høy temperatur fordi den er behandlet med kjemikalier og belagt med plastikk. Nøstebarn-ull har lanolinet intakt, som gjør at du ikke trenger å vaske det like ofte. Det renser seg selv i stor grad. Les på Nøstebarn sine sider, da vel. Der står det mer.

Jeg må jo likevel si at jeg vasker Nøstebarnulltøyet like ofte. Jeg er enig i at det blir mye renere faktisk (jeg vasker alt på 30 grader ullprogram) så det stemmer jo dette - jeg klarer bare likevel ikke bruke gensere som er nedsølt med mat flere dager....

Vi har Janus også og er greit fornøyd, men liker Nøstebarn bedre. Greit med litt av begge deler synes jeg, både prismessig og for å få en variasjon i utseendet. Er litt mer lekkert å velge mellom på Nøstebarn.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 00:37   #39
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

apan - er det flekker må man jo nesten vaske det. Men er det flekkfritt kan det brukes mye lengre, faktisk. Jeg blir like overrasket over den friske lukten plagget har, selv etter at hun har brukt det en uke.

Gammel 16-02-07, 08:29   #40
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er dette styret med silke?

Jeg har akkurat lært meg at ull er toppen av kransepølsa, også begynner dere proffer å blande silke inn i det hele.

Hva gjør silken?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:43.