|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NøstebarnfrikVi har også lagt igjen flerfoldige tusen der, ja! Herlige plagg. Treåringen har brukt ullundertøy derfra i hele vinter. Jeg også.
|
|
|
#22 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: NøstebarnfrikDet mest aktuelle barnet er vel tre år. Jeg skal ta en titt nå, og se om jeg kan svi av litt penger. Jeg har lenge tenkt på å investere i skikkelig ulltøy, men har rett og slett ikke fått ut fingeren. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
saftig
|
Sv: NøstebarnfrikJeg bestilte pologensre i ull/silke denne gangen, for det er lett å bli bar i halsen. Til barn finnes det bare i rød, blå og naturhvit, og bare opp til str 164. Jeg kunne jo bestilt den minste voksenstørrelsen til henne, men den fins bare i sort, så jeg ytret ønske om andre farger også. Hun skulle se på det, sa hun.
|
|
|
#24 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: NøstebarnfrikHvordan er ull/silkeplaggene egentlig? Jeg har optimistisk bestilt en kortermet trøye og en mamelukk (?) til fireåringen. Hun har reagert på absolutt alt av ullundertøy før, men som regel er det verst i albuebøyen og bak knærne. Satser derfor på at hun tåler dette, siden plaggene ikke har lange ermer og ben. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
saftig
|
Sv: Nøstebarnfrik
Ull/silkeplaggene kjennes tynnere og glattere ut enn vanlig ull. Toern er atopiker, men reagerer ikke på ullen fra Nøstebarn. Vi har også en sånn kortermet trøye, og den liker de veldig godt. Den friske fargen gjør også at det ikke ser ut som en ulltrøye, og kan fint brukes uten noe over.
|
|
|
#26 |
|
Absolute Beginner
|
Gleden var stor her i huset da vesla fant ut at mamma hadde bestilt rosa ulltrøye. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NøstebarnfrikJeg er en liten Nøstebarnfrik til minstemann. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
I mål
|
Sv: NøstebarnfrikHadde ikke hatt noen problemer med å svi så mye der nei. Jeg står i butikken og sikler jeg da. Nå får han riktignok klare seg ut sesongen med det han har, men det har veldig mye fint ja... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Vår varmblodige gutt (som gjerne hiver av seg dynen om natten, selv med åpent vindu midt på vinteren) ble helt lykkelig i morges da han så at Nøstebarn-skinnfellen hans hadde blitt vasket og nå var nesten tørr der den lå på tørkestativet. Han klappet og klappet på den og la kinnet mot den og kooste med den. Det blir godt å få den tilbake i sengen i kveld.
|
|
|
#31 |
|
På vei
Sv: NøstebarnfrikTusenlappene flyr fort når jeg handler hos Nøstebarn! At jeg får 10% er vel heller regelen enn unntaket... Det blir fort penger når man skal handle til 3 barn, samt at mor sjøl gjerne også har lyst på litt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Men først, kaffe!
Sv: NøstebarnfrikJa, jeg har handlet mye på nøstebarn oppgjennom. Det er jo helt teit egentlig, for ingen av jentene mine kan ha ull mot huden, så de må ha tynn bomull innenfor. Men jeg handler likevel, og de er jo gode og varme. Nøstebarn har mye fint |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Nøstebarnfrik
Der har du min 3 åring også, presis. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: NøstebarnfrikFår kanskje ta en titt på disse sidene siden dere skryter så veldig. Storebror har alltid vært så varm så på han prøvde jeg ullbody en gang og det var det! Kokvarm!
|
|
|
|
#35 |
|
saftig
|
Sv: NøstebarnfrikDet er en annen type ull - ubehandlet og fra merinosau. Bogerud-ull kan vaskes på høy temperatur fordi den er behandlet med kjemikalier og belagt med plastikk. Nøstebarn-ull har lanolinet intakt, som gjør at du ikke trenger å vaske det like ofte. Det renser seg selv i stor grad. Les på Nøstebarn sine sider, da vel. Der står det mer.
|
|
|
#36 |
|
Leser
|
Sv: NøstebarnfrikJeg har nettopp brukt 3600,- på krokofanten ull. Jeg har kikket på nøstebarn, men ikke orket å handle derfra enda. Jeg har tittet på Krokofanten tidligere, men ikke handlet - jeg liker å se og ta på ting før jeg kjøper det. Spesielt dyre ting. Selvfølgelig jeg kunne ha handlet en liten ting først for å se på størrelsen og kvaliteten, men jeg har foreløbig ikke giddet. :lat, men effektiv:
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: NøstebarnfrikI dag kom det 4 nøster med deilig ull/silke garn, fra Nøstebarn, og det første Mor Signes helseteppe til babyen er i gang. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
I mål
|
Jeg må jo likevel si at jeg vasker Nøstebarnulltøyet like ofte. Jeg er enig i at det blir mye renere faktisk (jeg vasker alt på 30 grader ullprogram) så det stemmer jo dette - jeg klarer bare likevel ikke bruke gensere som er nedsølt med mat flere dager.... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
saftig
|
Sv: Nøstebarnfrikapan - er det flekker må man jo nesten vaske det. Men er det flekkfritt kan det brukes mye lengre, faktisk. Jeg blir like overrasket over den friske lukten plagget har, selv etter at hun har brukt det en uke.
|
|
|
#40 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: NøstebarnfrikHva er dette styret med silke?
|
![]() |
|
|