|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Jeg legger linken i innlegg nr to - ser for meg at dette er sak som kan dra med seg mye rart.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av HP : 23-09-10 kl 14:12. Årsak: Lenke i første innlegg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra ufør til ordførerMå vel være tidenes mest generøse rehabilitering om han blir valgt inn
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fra ufør til ordførerDet var mye lettere å få uføre tidligere enn nå - det betyr ikke at jeg mener at han ikke "fortjener" uføreytelsen sin, men en ting er sikkert: Han er nå i stand til å jobbe.
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fra ufør til ordførerJammen så flott da. Da kan han bevise at han klarer jobbe som ordfører i fire år. Klarer han det, klarer han for pokker meg fint å gå inn i en tilsvarende stilling i det private næringsliv i etterkant, da burde han jo ha opparbeidet seg både erfaring og en kontaktflate som sikrer ham jobb.
|
|
|
#6 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Fra ufør til ordfører
På generelt grunnlag, det er folk som fysisk er friske nok til å utføre en kontorjobb, men som likevel ikke kan gjøre det. Det er ingen realisme i at alle 57-åringe renholdsarbeidere eller fiskemottaksarbeidere skal kunne gå inn i en kontorjobb den dagen kroppen ikke holder tritt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Fra ufør til ordførerMen klarer den mannen å være ordfører og motta en fin lønn for det i fire år, så klarer han for pokker å sitte på et kontor og pushe papirer resten av sitt yrkesaktive liv og.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men da synes jeg det er veldig rart at man skal klare å være ordfører.
|
|
|
|
#9 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra ufør til ordførerJeg ville nå vært skeptisk til å velge han som ordfører jeg da. Hva om han er for optimistisk på egne vegner og han ikke vil fungere slik som han bør? (Noe sier meg at jeg uansett ikke ville stemt på han for jeg fikk liksom en følelse av at han representerer et parti jeg ikke er tilhenger av.) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
etterpåklokest
|
Jeg tenker vel det samme som deg om akkurat denne tilfellet, og mente det forrige jeg skrev mer generelt. Som du også sier, kontorjobb funker ikke for alle. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Fra ufør til ordførerI mitt hode blir også dette riv ruskende spinnvilt og galt!
|
|
|
#12 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Fra ufør til ordførerDette blir bare helt feil i mitt hode.
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Sv: Fra ufør til ordførerJeg synes dere tolker dette vel vrangt her.
Jeg leser det som at han har mulighet (på lik linje med andre uføretrygdede) til å forsøke seg i arbeidslivet, men at båndet til trygden ikke er kuttet dersom det ikke skulle gå bra. Man trenger jo et sikkerhetsnett når man skal forsøke seg ut i jobb igjen. Det er jo ingen som ville frivillig sagt fra seg uføretrygden for å forsøke seg ut i jobb med sjanse for å sitte syk, uten arbeidsevne og uten penger igjen etter forsøket.
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fra ufør til ordførerHan har mulighet til å prøve seg ut i arbeidslivet. Han kan over i tiltaket "reaktivering av trygd". Men dog vil jeg tro at om han viser at han fikser jobben som ordfører i 4 år, så tviler jeg på at NAV vil mene at han ikke er skikket for noe form for arbeid mer.
|
|
|
#15 |
|
tankefull
|
Sv: Fra ufør til ordførerJeg har ikke lest artikkelen her, bare for å ha sagt det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra ufør til ordførerJeg vet ihvertfall at de som er ordførere i min kommune og nabokommunen jobber mer enn de fleste vanlige folk jeg kjenner. Tidlig oppe, sent i seng - gjerne også lørdag og søndag. Lese papirer, drøfte saker på møter, reise rundt, møter i KS, lobbyfolk osv.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Fra ufør til ordførerJeg syns at før man søker seg inn mot en jobb som ordfører så bør man innse at man har fått såpass med arbeidskapasitet at man starter med å rett og slett la samfunnet slippe forsørgerbyrden for ham mens han altså bruker tiden på å gå etter en toppjobb. Ordførerstillinger er ikke en rehab-stilling. |
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Fra ufør til ordførerI følge DN burde Tromsøs ordfører gå motsatt vei. |
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Sv: Fra ufør til ordførerMen det er jo ikke sikkert saken er slik du skisserer SF. Saken kan jo like fullt være at han overvurderer sin egen arbeidskapasitet, og at han undervurderer hva stillingen innebærer.
|
![]() |
|
|