|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig2 timers møte syns jeg ikke er spesielt lenge, det må jo være lov å stille spørsmål på disse møtene. Og man treffer jo ikke lærerne utenom disse møtene og foreldresamtalen, og terskelen for å ringe for småting er rimelig stor hos meg iallefall. Slenger ut en email oftere. Jeg vet feks ikke hvordan min sønns lærer ser ut.
|
|
|
|
#22 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendig
Nei, men siden foreldre generelt har en hektisk hverdag, så kan man kanskje kutte med der man kan? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nå også i farger
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg kjenner forøvrig også foreldre med ett barn som syns to-tre-fire timer er i overkant. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigHer er fellesmøtene beregnet til to timer. Første halvdel er da felles for trinnet, og andre halvdel i de forskjellige gruppene. Ser at de trenger denne tiden når det er todelt, og heller to timer i strekk enn to timeslange møter fordelt på to dager.
|
|
|
#25 |
|
Tankefull
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigNesten tre timer her, men syns det var greit siden det var første møtet. Det kunne nok vert kuttet ned en halvtime hvis en forelder hadde holdt litt kjeft innimellom. Det får være grenser for hvor mye hun skal snakke om sin sønn på ett fellesmøte med 50 foreldre.
|
|
|
#26 |
|
One of These Days
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigForeldremøter skal i utgangspunktet vare 2 timer har jeg fått beskjed om. Jeg må si jeg ikke helt skjønner at det skal være sååå utrolig kjedelig med et foreldremøte. Joda, jeg er lærer selv, men jeg må si at selv om mor på foreldremøte er jeg interessert i å høre hva de voksne som ser barnet mitt så mye, har å fortelle. Jeg merker jeg blir litt lei meg når foreldremøter blir ansett som et problem. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nå også i farger
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg syns det er litt rart at foreldremøter SKAL vare to timer jeg da. Misforstå meg rett, det kunne gjerne vart i tre timer dersom det var interessant nok, men det er det sjelden altså. I år var ungdomsskolen ganske flinke, det var i grunn det mest interessante og spekket full med NYTTIG informasjon. Kunne kanskje kuttet med en halv time, men ikke mer. I barnehagen var det EN mor som dro det ut og ut og ut. Til slutt satt mange og himlet med øynene, og trippet. Hva godt kommer ut av det da? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigTo timer brukte vi. Da gikk den første timen med til informasjon fra rektor, resten var fellesmøte med hele trinnet. Jeg hadde ikke satt opp så mange punkter på agendaen, og jeg synes det er helt greit at jeg går videre til neste punkt når en forelder begynner å legge ut om trivialiteter fra deres hjemmeliv. Det er ikke for å være uhøflig, men for at vi skel rekke de sakene som er satt opp innenenfor de to timene som er satt av. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigLillesøster går i 4 trinn og i snitt har møtene vart 1,5 timer. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tante Sofie
|
Jeg synes det er helt greit at foreldre tar opp ting som handler om klassen/trinnet eller noe i skolesituasjonen. Jeg synes forhold som omhandler enkeltelever (som at foreldrene sliter med å få Ole til å gjøre leksene rett etter skoletid, og at han i tillegg har et forferdlig rot i skolesekken sin) ikke er typiske foreldremøtesaker. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
One of These Days
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg tror de fleste lærerne har retningslinjer fra rektorene om å holde foreldremøte med varighet ca.2 timer to ganger i løpet av et skoleår. Vet vi har det pålegget. Nå varte ikke vårt foreldremøte så lenge, men vi tar det ikke så tungt siden vi må ha tre foreldremøter dette skoleåret. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Introvert optimist
|
Jeg har aldri vært på møter som varer mindre enn to timer. Aldri. Som regel trekker det nærmere tre også. Lærernes info alene tar jo en time halvannen som regel.
|
|
|
#34 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigHer er møter på skolen satt til 1,5 timer og lærerne er nøye med å holde tida, da er evnt-punktet i den tiden.
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er veldig forskjellig hvor interessant foreldremøtet er. Noen ganger er det traurig å sitte der fordi møtet mangler fullstendig møteledelse, andre ganger er møtet interessant med en fornuftig agenda.
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Da må folk slutte å himle med øynene og SI I FRA!
|
|
|
#38 |
|
En som trener
|
Sv: Lange foreldremøter - er det virkelig nødvendigJeg synes det mest irriterende er at informasjonen som gis, gjerne på forhånd er gitt i et skriv, og så kommer det i referatet fra møtet også. Vi trenger ikke beskjeder tre ganger altså. Dessuten bruker de ofte uforholdsmessig lang tid på å si en ting. De trenger ikke begrunne og trekke ut i det vide og breie hvorfor de vil vi skal ha på skoposer når det er sølete ute. En kjapp påminnelse holder lenge (og de det ikke holder for, vil aldri ta på skopose uansett hvor lenge man snakker om det). |
|
|
|
|
|
#39 |
|
guru advisor
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
can-jur
|
Mulig vi har veldig effektive trinnkontakter?
|
|
![]() |
|
|