|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja, jeg kjenner at jeg til en viss grad er det. I byen jeg vokste opp hørte jeg aldri bysangen en eneste gang, mens her vi bor nå synges den både titt og ofte og jeg har jammen meg lært den jeg også. I starten flirte jeg litt av det hele, men nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig rørt av det.
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er jo ekstremt bergenspatriot fremdeles, det er ikke noe man kan legge av seg så lett. Men jeg er veldig, veldig glad i Oslo, og jeg merker også at jeg begynner å knytte en sterk tilhørighet til nærområdet her. Jeg synes det er fint å se småguttene og -jentene løpe rundt i den lokale fotballdrakten, og jeg finner meg selv i å trives med å preike piss med de andre soccer moms. Who would've thought.
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja og nei. Jeg har jo bodd på så mange forskjellige steder at det er litt vanskelig. Jeg er opprinnelig fra Stavanger og er ganske patriotisk overfor den byen.
|
|
|
#24 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Er du lokalpatriotisk?Javisst er jeg lokalpatriot!
|
|
|
#26 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Er du lokalpatriotisk?Etter godt å vel tolv år i byen begynner jeg virkelig å merke at røttene begynner å feste seg, og med det har det vokst frem en slags hengivenhet til byen og bydelen. Men patriotisme....neh, jeg vet ikke.
|
|
|
#27 |
|
guru advisor
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Tja her også. Har nok ikke så dype følelser for dette stedet ennå, føler mer for naturen rundt her. Etter noen år på et sted uten noe særlig muligheter for friluftsliv så kjenner jeg hvor avhengig jeg er av skog! Så min patrotisme er for mose og lyng. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg håper å bo et annet sted innen jeg får skolebarn, særlig dersom det er forventet lokalpatriotisme....
|
|
|
#30 |
|
guru advisor
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Det er noe med det at ungene begynner på fritidsaktiviteter. Det å sitte i hallen sammen med andre foreldre, det gir følelsen av et slags samhold for stedet. Jeg tror det blir mer av slike følelser når vi får skolebarn og får med oss 17.mai-arrangementer og andre ting. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja, jeg er Trondhjemspatriot om ikke noe annet. Jeg er glad Trondheim. Det er akkurat passe stort og romslig, har fine tilbud og valgmuligheter og det er min by på så mange måter.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lokalpatriotisk?
Her kan jeg nesten signere alt.
|
|
|
#33 |
|
seru
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja, absolutt! I den grad at jeg er opptatt av å støtte det lokale næringslivet, handle på det lokale senteret, drikke øl på den lokale puben og helst ikke bevege meg ut av bydelen. Sånn har jeg i grunnen vært alle steder jeg har bodd etter fylte 20...
|
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ikke til Bergen by, nei, men til en viss grad til bydelen min. I tillegg er jeg litt "hjembygdpatriotisk." |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er veldig lokalpatriotisk. Men så bor jeg også et sted som er spesielt kjent for sånt. Eller vi har egentlig flyttet et par hundre meter, så vi bor ikke helt der lenger, men vi er gode på å late som.
|
|
|
|
#36 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du lokalpatriotisk?Jeg er veldig veldig lokalpatriotisk, og har vært det hele livet. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
re:designer
Sv: Er du lokalpatriotisk?Ja, merket det godt da de la ned den fine skolen vår. |
|
|
|
![]() |
|
|