Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 12:37   #11
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor er mat- og måltidskos så innmari viktig?

Men trenger det egentlig å være galt å av og til "belønne" med noe godt å spise? Eller å ha fokus på detå kose seg med maten og føle matglede?

Jeg husker så innmari godt de koselige stundene hjemme når vi var små der mamma og pappa disket opp enten med vafler og kakao, eller en hjemmelaget pizza som vi hadde hver lørdag kveld, sammen med litt brus og lørdagstv. Det jeg husker er jo stemningen, og det har overhodet ikke gitt meg noe som helst vanskelig forhold til mat.
Vi kunne ofte ha det sånn at vi lagde oss noe godt etter en lang dag ute feks.

Selv lar jeg heller være å spise om vi ikke har noe jeg har lyst på. SÅ jeg er på en måte avhengig av å kunne kose meg med maten for å nyte. Det betyr ikke at jeg konsekvent ike spiser om vi ikke har noe godt. Men da hiver jeg bare i meg maten og ferdig med det.

Vi mennesker bruker mye tid på å spise, så hvorfor ikke bruke all den tiden på å nyte litt også?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.