Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regnvotter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-10, 21:20   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Regnvotter?

Barnehagen etterlyste regnvotter i dag. Jeg minnes vagt at vi ikke fant det da vi lette før barnehagestart, og kjøpte heller et par (lilla) Reima-votter, dvs. ReimaTec. Kan disse brukes foreløpig, eller må jeg på innkjøpsrunde i morgen den dag?

Jeg har tilgang til Reflex, Cubus, H&M og KappAhl her rett rundt hjørnet, så hvis noen av disse har noe som kan funke, er jeg takknemlig.

Noen som vet? Størrelse liten, dvs. ettåring.

Gammel 24-09-10, 21:23   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnvotter?

Vi har tynne (og tykke) reimavotter, de er jo vanntette, så de burde vel funke?

Eller? Vet ikke jeg, om regnvotter er noe annet, altså vedlig lange i skaftet eller noe?

Gammel 24-09-10, 21:24   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Reflex har regnvotter med fleecefor. Jeg liker dem ikke, for foret blir så fort surt. Jeg fant til slutt (dyre!) regnvotter uten for på en barneklesbutikk som ikke er kjedebutikk. Abeko, het merket.

Reimavottene kan vel brukes, men de blir kanskje for varme?

Gammel 24-09-10, 21:25   #4
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg trodde vindvottene var vanntette, men det stod bare Reima på dem, så jeg antar det ikke holder.

Det blir nok tur ut av huset i morgen, enda jeg ikke liker å bruke lørdagene på slikt.

Jeg synes det er litt synd å bruke helt nye vintervotter i gjørmen som er nå. Det er mulig at jeg bare må svelge sånne kameler, men ikke akkurat nå.

Kan sportsbutikker ha noe dugelig? Jeg kjøpte jo Hestra-vottene hennes der?

Gammel 24-09-10, 21:26   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt regnvotter til vesla uten for og tynne ullvotter til å ha inni på Po.P.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:27   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kappalh har uten for. Jeg liker best de uten for, også heller ha tynne strikkavotter/hanser under.
Alle butikkene du nevner har, de fleste har vel med fleecefor.
Ikke kjøp for store votter iallfall, det er noe herk å måtte dra votteneopp over albuen.

Gammel 24-09-10, 21:29   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Usj, jeg var på PoP i går, men det ligger i sentrum, og dit orker jeg ikke å dra. Jeg får vel heller ta en liten runde i morgen. Jeg innrømmer at jeg er småskeptisk til ting fra kjedebutikkene, men så lenge det ikke er kaldt, funker det vel, med en tynn ullvott inni?

Tusen takk for innspill alle sammen! Egentlig må jeg si at det er et under at hun har gått fem uker i barnehagen før de etterlyste regnvotter.

Gammel 24-09-10, 21:30   #8
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Reflex har regnvotter med fleecefor. Jeg liker dem ikke, for foret blir så fort surt. Jeg fant til slutt (dyre!) regnvotter uten for på en barneklesbutikk som ikke er kjedebutikk. Abeko, het merket.

Reimavottene kan vel brukes, men de blir kanskje for varme?

Tykke reimavotter, helt sikkert, men vi har dem tynne også, bare et syyyyltynt stoff som for inni, så jeg ser ikke at de skal bli nevneverdig for varme?

Det er i alle fall de vottene vi har levert til barnehagen. De har ikke bedt om votter enda ("det er luetid" følte de for å informere om denne uka, men vottetid er det ikke enda) så jeg avventer om de etterlyser noe mer etterhvert. Jeg er jo den småsære mamma'n som insisterer på at han kan bruke reimatec-dressen som regndress også. Så de kan vel prøve reimavottene før de ber om noe mer. (Det er reimatec votter også)

Gammel 24-09-10, 21:32   #9
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi hadde tynne ullvotter under dem i fjor, det holdt ham varmere enn de tykke/forede reimavottene, så vi går nok for den varianten i år også, men muligens trenger han størrelsen større da, vi får se. Uten ull under er de i alle fall passe nå. Bortsett fra at de ikke er tatt i bruk da.

Gammel 24-09-10, 21:35   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste ikke at det fantes tynne Reimavotter, Malama, så jeg mente at det blir for varmt med de tykke, ja

Gammel 24-09-10, 21:37   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par gode ullvotter, inni helt greie og rimlige regnvotter fra HM eller liknende fungerer som juling.

For mindre barn er dette helt genialt, for det er enkelt å bruke hendene. Mange av de rådyre våttene er jo A: altfor store og B: stive som juling - det går ikke an å leke med vottene på, og C til irritasjon for både foreldre og barnehageansatte når barna klarer å rote bort de sykt dyre - umerkede - vottene sine.

:frustrert barnehagepedagog:

Gammel 24-09-10, 21:38   #12
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hos oss har småttisene bare fått med seg tynne hjemmestrikka ullvotter de første årene i barnehagen. Vi bor på vestlandet så det har jo vært vått nok, men ulla holder ganske godt på varmen selv om den er våt.

Hilsen hun som gir ubrukelige råd...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:39   #13
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg var overalt for å finne regnvotter uten for, jeg altså. Billige HM-votter my ass Jeg var nok utenfor sesongen, men trengte dem DA og ikke fem uker senere.

Gammel 24-09-10, 21:40   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Troll har forresten gode regnvotter med ullfor, har dem til gutta - burde kanskje kjøpt et par til vesla også. Kjøpte dem hos kidsfashion.no, mulig de fortsatt har dem?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:42   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Et par gode ullvotter, inni helt greie og rimlige regnvotter fra HM eller liknende fungerer som juling.

For mindre barn er dette helt genialt, for det er enkelt å bruke hendene. Mange av de rådyre våttene er jo A: altfor store og B: stive som juling - det går ikke an å leke med vottene på, og C til irritasjon for både foreldre og barnehageansatte når barna klarer å rote bort de sykt dyre - umerkede - vottene sine.

:frustrert barnehagepedagog:

Knerten sine er merket. Og myke. Og passelige. Og lett å få på siden de har det glidelåset. (som var genialt med en ettåring som ikke visste hvilken finger "tommelen" var....)

:håpløst sta mamma:

Gammel 24-09-10, 21:43   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Knerten sine er merket. Og myke. Og passelige. Og lett å få på siden de har det glidelåset. (som var genialt med en ettåring som ikke visste hvilken finger "tommelen" var....)

Flink mamma!

Gammel 24-09-10, 21:44   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reima har gode regnvotter til små.
De er med fleecefôr, men det er jo løst og bare å dra ut slik at det tørker?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:52   #18
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Jeg HATER for i votter som det "bare er å dra ut slik at det tørker". Det er da for pokker ingen piknik å få det inn igjen!

Gammel 24-09-10, 21:54   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg HATER for i votter som det "bare er å dra ut slik at det tørker". Det er da for pokker ingen piknik å få det inn igjen!

Joda, for oss med bitte, bittesmå hender så er det bare å stappe fôret inni gjen

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 21:55   #20
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Emnet engasjerer, ser jeg?

Jeg føler meg forpliktet til å rapportere hva vi går for. Og nei, jeg skal IKKE gå ned og ta en titt på de nye ReimaTec-vottene som ligger i kommoden på rommet hvor snuppa sover søtt. Jeg har nemlig lært en ting det siste året, og det er at man slett ikke vekker barn som sover.

Og ja: vi merker også alt. Strykelapper på endel, men nå blir det merketusj etter at de teite lappene ikke sitter godt nok fast på mange underlag.

Det er forresten sånne ReimaTec-votter. Ikke vet jeg om de er tynne eller tykke?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.