|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TreholtJeg har søkt, men kan ikke se noe her som omhandler Treholt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Sv: TreholtHan har jo ikke noe å vinne på å lyve nå lenger? Eller tape på å snakke sant. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: TreholtHan har jo alt å vinne på å juge om han faktisk er skyldig, uansett hvor lenge etterpå det er.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Sv: Treholt
Saken er gammel, mannen har bodd mange år på Kypros og har glidd bort fra offentlighetens lys, hav har han å vinne? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
En haug med penger. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Så lenge det er en mulighet for at saken skal gå til en ny rettsak så har han helt klart noe å tjene på å juge, igjen om han er skyldig.
|
|
|
#9 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: TreholtÅ kaste lys over det som kan vere fabrikkerte bevis er då på ingen måte tåkelegging. Vi har ein rettsstat som bygger på prinsippet om at ein er uskyldig til det motsette er bevist. Om politiet (!) faktisk har produsert falske bevis for å få han dømt er det ei svært grov sak. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: TreholtDet er jo helt skandaløst om POT har fabrikert bevis. Det går faen ikke an.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: TreholtTreholt er jo mest interessant for Treholt selv, men hvis POT har fabrikert bevis ... Det håper jeg ikke er sant altså, for det rokker ved tillitten til hele rettsystemet vårt. Og hvilke andre saker har de fabrikert bevis til da ...? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Er det andre saker som POT har kjørt til retten?
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: TreholtJeg tror på Treholt og det han sier. For meg virker han troverdig. Han er en gammel mann og han vet veldig godt hvilket sirkus han setter i gang. Han vet også at dette utsetter familien hans for nye belastninger. Enhver som føler seg dømt for noe som ikke er riktig vil prøve å renvaske seg fra falske anklager. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tøff
|
Sv: TreholtNår det gjelder denne saken er jeg svært usikker på hva jeg mener. Det er en sak som er såpass langt tilbake i tid at jeg var et barn da det sto på, og har derfor ikke helt oversikt.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: TreholtJeg er ikke i det minste tvil om at han er skyldig, men jeg er mindre sikker på at straffen han fikk sto i samsvar med forvoldt skade...
|
|
|
#16 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: TreholtHan har jo innrømt alt mulig, mye mer enn det han ble dømt for. Han har vel også innrømt at han skulle selge hemmeligheter til Irak? Så at han skal frikjennes for noe, det tviler jeg sterkt på.
|
|
|
#17 |
|
Tøff
|
Sv: TreholtHan benektet spiontiltalen, men innrømte å ha hatt hemmelige møter med KGB og Irak og å ha mottatt penger fra begge parter. Dette ble, i følge Treholt selv, innledet siden KGB hadde kompromitterende bilder å presse Treholt med etter at Treholt hadde deltatt i en orgie på en privatfest i Moskva.
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: TreholtHan hadde vel ikke adgang til de store hemmeligheter heller, men jeg tror han er sånn type som liker å være litt viktig, kjenne ditten og datten, en kjapp dealings her og en kjapp en der, være i møte med folk og oppføre seg som at han var mer sentral enn hva som var tilfelle. Og så virker det som at noen i POT hadde en fiksering på ham, de overvåket han jo i åtte år eller noe slikt uten å få klare bevis.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|