|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskHvordan får man lettest mulig opp hele busken, egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskDu kan kutte ned rosebusken din når du vil, så kutt i vei.
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebusk
Det kan i så fall ta tid, du kan risikere at det har blitt frost innen den har mistet bladene.
![]() |
#5 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebusk
Det er fullt mulig da ja.. Spørs om ejg må få tilkjørt en tilhenger, og ta på hanskene da |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskAner ikke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskÅ hjelpes. Du får det morsomt når du skal flytte den. Jeg ville klipt en del av den helt ned, og så prøvd å få opp en grei bit av rota. Du har ikke sjans til å få opp hele rota til den der uten gravemaskin. Men hvis den er rotekte, så er den litt som løvetann. En liten rotbit er nok til at hele planta vokser opp igjen. Det tar ei lita stund før den blir så stor som det der da, heldigvis.
![]() |
#9 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskDet er et tidkrevende prosjekt ja, det skjønner jeg jo. Men jeg er så sta at jeg vil ha det gjort også |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Å flytte en gedigen rosebuskStatus. Grøft ble gravd i høst. Planta kappet ned. Rakk ikke flytte den, så det blir årets prosjekt.. Men, der den står, ser det ut til at det er myye grus, og det går overraskende greit å løsne den. Påskeprosjekt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|