|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Jeg har vært på en eventyrlig 11-dagers trekking i Marokko, dvs. egentlig ni dagers trekking og to dager i Marrakech. Fantastisk reise i/over/på fjell, gjennom berberlandsbyer, kultur og ikke minst en oppdagerferd i eget mentalt landskap både i forhold til fysiske utfordringer og tilpasningsevne. Vi dro opp og ned bratte, steinete fjell fra 2.000 til 3.700 moh, en fin akklimatiseringsplan før toppstøtet til Mt. Jebel Toubkal på 4.167 moh. siste dag. Sov i gites på matter på golvet, i telt og i "luftige" steinhytter på jordgolv. Varierende sanitærfohold, fra sittedo (ett sted) til teltdo og where ever. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Det så ut som en flott tur!
|
|
|
#5 |
|
re:designer
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Fantastiske bilder! Og for noen utrolig vakre barn. Skulle gjerne hatt en slik tur, minner meg veldig om turen jeg hadde i Sør-Amerika. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Ååå - kjenner det kribler i reisefoten. Flotte bilder! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Det var en uforglemmelig opplevelse, ja! Og jeg drar gjerne på lignende turer igjen. Sannsynligvis med et lite avansement i forhold til høydemetre.
Programmet heter Photoscape og er veldig anvendelig til montasjer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Flotte bilder! Jeg ble også nysgjerrig på det programmet.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010
Tusen takk, ser ut som akkurat det jeg trenger for å lage fotobok. Jeg vil gjerne ha sidene ferdige før jeg legger dem inn hos leverandøren.
|
|
|
#12 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Det så flott ut. Utrolig fine bilder.
|
|
|
|
#13 |
|
Slim på hovednerven
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010
Jeg dro med en britisk turoperatør som heter KE Adventure. Gruppa vår besto av åtte briter, én kanadier (som kjente to av britene fra før) og meg. Vi møttes i Marrakech og dro sammen med den lokale guiden videre til Imlil i Atlasfjellene dagen etter. Der fikk vi med oss en kokk, en slags trail boss og seks muldyr med sine respektive førere.
Hadde ikke med noen barn, he he. Det hadde nok vært altfor krevende. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Wow, for noen bilder!
|
|
|
#17 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Fantastiske bilder fra en fantastisk tur. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Nå kjenner jeg at jeg lever gjennom andre...
|
|
|
#19 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilder: Fra Marrakech til Toubkal - trekking i Atlasfjella september 2010Så flotte bilder! Må ha vært en fantastisk tur.
|
![]() |
|
|