Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 00:05   #221
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Jeg tror jeg må ha tenkt "et par kilo for mye" da jeg laget "litt overvektig"-alternativene. Jeg har i hvert fall selv krysset av for "litt overvektig klarer ikke å gå ned i vekt" og jeg har faktisk aldri vært "overvektig". Skjønner ikke hva jeg hadde for meg akkurat da.

Gammel 25-09-10, 02:45   #222
mariell84
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
mariell84 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg skulle gjerne gått ned litt i vekt, ja. Har veiet meg på en slik maskin som viser fett, vann, muskler osv..Min "perfekt" vekt er 12 kg unna.....Driver på, men det går ikke så altfor for. Plutselig blir jeg skikkelig treningsfrik, men det varer vare 1 eller 2 uker...så har jeg en laaang pause Lærer aldri!

mariell84 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 10:18   #223
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sånn sett i forhold til at jeg er 18 uker på vei og veier det samme som jeg, på grensen til undervekt, veide før jeg ble gravid, så er jeg nok undervektig ja, og vil oppover.

Sånn normalt sett er jeg helt i grenseland mellom undervektig og helt passe, og veksler mellom å mene at det er helt ok, fordi det er dette som ER min normalvekt åpenbart, jeg havner der uansett hva jeg gjør, og å tenke at et par kilo mer sikkert ikke hadde skadet.

Gammel 25-09-10, 10:41   #224
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nå er jeg akkurat passe (synes jeg da), og har det veldig, veldig bra med meg selv.

I fjor på denne tiden var jeg litt overvektig, og da hadde jeg det ikke like bra med meg selv.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 11:20   #225
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Litt overvektig og fornøgd. Dvs, eg mumlar litt om å kunne gå ned 6-8 kilo, men bryr meg egentlig ikkje nok til at eg gjer noko med det.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:24   #226
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Når jeg er fornøyd med meg selv er jeg også fornøyd med kroppen.

Gammel 27-09-10, 22:32   #227
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt

Jeg har aldri egentlig vært så opptatt av kroppen min, og hvordan jeg så ut. Men når man har passert 30 år med god margin og ser ut som en 15 åring, er det slett ikke ok.
Så forøyeblikket så liker jeg ikke kroppen min i det hele tatt.
Og tankene mine endret seg etter jeg la på meg 20 kg i svangerskapet og følte meg fantastisk!

Gammel 27-09-10, 22:32   #228
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk

Jeg føler selv at jeg trenger å gå ned ca 5-7 kg, men synes ikke direkte at jeg er for tykk, men trenger å få bort litt valker og bilringer rundt magen og over bukselinningen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 09:16   #229
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er egentlig passe, men vil liksom ned bare 2-3 kg til.

Ja, der har du meg også. Er innen for IBM eller hva det heter, men kunne godt fått vekk litt mer på magen.

Gammel 28-09-10, 14:09   #230
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg er svært lite fornøyd med de ekstra kiloene jeg har. Jeg er lita og de vises godt. Jeg fikk noen kilo ekstra etter siste svangerskap som jeg ikke klarte å få av og noe av grunnen var nok alvorlige bekkenplager samt en ellers elendig helse. Har aldri før hatt noen kilo for mye snarere tvert om. Etterhvert begynte jeg å godta at jeg hadde noen få kilo for mye. Men sist vinter gikk jeg opp flere kilo på svært kort tid. Kostholdet var uforandret og jeg hadde ingen usunne vaner men var i så dårlig form at jeg var mye sengeliggende. Klarte i perioder ikke å gå. Fikk til slutt påvist lavt stoffskifte.
Etter at jeg ei tid har gått på Levaxin så merker jeg b.la at smertene i ledd og bekken er bedret og tungpusten er mye bedre. Jeg har nå håp om at jeg skal klare å gå ned noen kilo. Totalt håper jeg å gå ned 8-10 kg. Da skal jeg være meget fornøyd.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:21   #231
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke direkte misfornøyd, men jeg ville trives bedre om jeg gikk ned 3-4 kg til. Jeg er vel så vidt normalvektig BMI-messig.

Svar

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.