|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynte med ullundertøy?I forrige uke brukte jeg ull/silke undertøyet til poden. Da hadde vi regn og skikkelig hustrig vær.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Lillesøster begynte med ull i går. Da er nattefrost her, og sjølv om da blir varmt på dagen er lufta skarp for tida. Merker da godt sjølv på øyrene og i ansiktet etter ein tur ut.
|
|
|
#24 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynte med ullundertøy?Satt akkurat og snakket om dette med mannen nå. Her er det nattefrost, så selv om det er varmt midt på dagen så er det veldig kaldt morgen og kveld.
|
|
|
|
#25 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Begynte med ullundertøy?Ca 5 grader om morgnen her, og har absolutt ikke begynt med ull enda. Det tar vi frem når det er mer en noen minusgrader.
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Vi har startet. Når vi kjørte hjemmefra i morges var det 2 grader og lettere is på ruten. Det er skarp luft selv om solen skinner og det er 12-15 grader om ettermiddagen.
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Altså, ull er jo ikke bare praktisk når det er veldig kaldt. Ull er supert når det er fuktig også, og det er det gjerne på høsten. Og ikke minst har den jo en varmeregulerende egenskap som ikke andre materialer har - noe som skulle tilsi at man godt kan bruke ull lenge før det blir dritkaldt.
|
|
|
#28 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynte med ullundertøy?
Etter et helt år med tvang og hyling hver morgen slapp hun. Da var hun vel 6 år tror jeg. Det var vel det året hun begynte i andre klasse hun slapp. Nå kjøper jeg superundertøy fra HellyHansen. Men hun bråkte hver eneste morgen et helt år. Da ble jeg lei.
|
|
|
#29 |
|
Kakemonster
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Vi har brukt ullundertøy i ukesvis, men ikke så mye mer. Tar på en olakjole e.l. så hun ser litt mer påkledd ut, og så får barnehagen vurdere om hun trenger noe mer ved utelek og soving.
|
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Poden begynte denne uken.
|
|
|
#31 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Begynte med ullundertøy?
Ja, men så lenge de fint er varme i de klærne de bruker nå, så ser jeg ikke poenget. Selv liker jeg å bruke ull når det er kaldt, ellers blir jeg alt for varm - og det overfører man vel lett til sine barn. Akkurat som at vbarna til frysepinnvenner bruker ull året rundt.
|
|
|
#32 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Mine bruker ikke ull fordi JEG fryser, for jeg synes fortsatt det er for varmt med ullundertøy. Jeg er jo inne mesteparten av dagen. Men ungene er ute flere timer daglig, og da synes jeg det er kjekt med et materiale innerst på kroppen som er varmt og behagelig uansett om ungen er kald eller litt svett.
|
|
|
#33 |
|
flisespikker
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Jeg er veldig lite frossen av meg, og det er Poden også, så ingen av oss bruker voldsomt mye varme klær. Men han sitter jo faktisk på bakken ganske mye, og på klatrestativer og sklier og sandkasser, det pleier aldri jeg å gjøre, så ullongs under dongeribuksen bruker han både om høsten og om våren. Og de tynne ulltrøyene er i stedet for de langermede t-skjortene han har brukt hittil i høst, ikke i tillegg - han bruker bare dem, under jakken (som han ofte ikke gidder å lukke), så det er ikke som om han er veldig varmt kledd. Det blir bare litt lunere med ull enn med bomull.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynte med ullundertøy?Lillesøster hadde på ullbody i dag, hatt det en dag tidligere også. Det er i alle fall deilig tidlig på morgenen, så får de heller skifte på dem etter lunsj hvis det blir for varmt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
snur
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Her bruker begge to ullundertøy frivillig nå. Inne på skolen går de gjerne i bare ulltrøye og har på en fleecejakke utenpå ute. De svetter ikke på samme måte i ull som bomull. Selv om det er varmt i sola midt på dagen er det veldig skarp luft ute.
|
|
|
#37 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begynte med ullundertøy?Har ullundertøy på uteskoledagen, da med todelt vår/høstdress utenpå. Litt opp og ned med været her nå...forrige uke var det veldig surt på uteskoledagen.... Ellers har hun hatt ulltrøye/tynn Janus ullgenser en dag på skolen, da brukt som genser uten noe over. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Begynte med ullundertøy?Vesla har brukt ull en stund allerede, skolegutta begynner i dag... -4 ute nå. Vil ikke ha vinter!
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Begynte med ullundertøy?Da tenkte jeg ikke så feil |
|
|
|
#40 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Begynte med ullundertøy?Her er det minus om morgonen, men tosifra plussgrader på dagen. Vi har hatt god nytte av ullsinglet som eg kjøpte på Nøstebarn. I dag derimot, har storesøster fått langerma ullgenser (kjøpt av Blåklokke her inne |
|
|
|
![]() |
|
|