Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva har barnehagebarna på føttene i høst?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-10, 19:53   #41
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?

Joggesko foreløpig, de har goretex. Og støvler når det er sånt vær. Men har Viking Thermoene klare

Gammel 28-09-10, 19:57   #42
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bruker vanligvis ikke egne overgangssko. Men i år har vi kjøpt til Kløver fordi sommerskoene var blitt for små. Vi har kjøpt et par dritkule knallrosa Kavat-skinnsko, med brun tupp og med både snøring og glidelås i siden. De går litt opp på ankelen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:06   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De har ikke egene høstsko, men veksler mellom joggesko, Cherox og Viking Gore-tex støvler. I dag var det 8 minus, da er det støvler som gjelder.

Åtte minus! Hvor bor du?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:09   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine går ikke i barnehagen, men jeg er frekk nok til å svare likevel.

Førsteklassingen bruker joggesko eller goretexsko (lave) siden det tross alt er opptil 12-13 grader midt på dagen. Etterhvert skal han over på Ecco vintersko (goretex), de fra i fjor passer. Håper jeg. I tillegg skal vi nok ha noen Viking Thermo til slapsevær, men håper de fra i fjor passer, noe jeg mistenker at de ikke gjør.

Fjerdeklassingen går i joggesko eller halvhøye nye Voking Goretex. Sistnevnte er i grunnen altfor varme enda. I tillegg har hun Viking Thermo fra i fjor og jeg har kjøpt nye Primigi goretex, høye støvletter, men de må spares til minusgradene.

Gammel 28-09-10, 20:12   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg kjøper forøvrig heller ikke egne overgangssko. Overgang, liksom. En overgang varer noen få uker. Hva skal man med egne sko til det? Lave goretex eller joggesko funker fint til det blir vinterskokaldt.

Jeg har forresten lyst på Bisgaard eller noe annet i skinn. Men er det helt på trynet å kjøpe når man bor i Stavanger?

Gammel 28-09-10, 20:16   #46
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne uka begynte vi med Ecco goretex (vintersko). Hun har vokst ut av de halvhøye fra Viking og jeg ville ikke kjøpe enda et par høstsko nå som det er blitt kaldere på morgenen og føttene vokser så fort. Har Dockboots i bhg til regnværsdager.

Gammel 28-09-10, 20:40   #47
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Timberland goretex har jeg kjøpt til min barnehagejente. Jeg så at G-sport har Norheim-overgangssko til en billig penge også. Tror de het Aquamax? De er halvhøye.

Vi har kjøpt disse, men til Bølla er de for varme enda. Det er ullfor i dem og hun blir svett.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 20:44   #48
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte noen halv-høye Timberland-sko lillebror for en måneds tid siden. Allerede er begge limt med araldit. Vi har en sliter!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 00:05   #49
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpre Viking Goretex vinterstøvler og arvet noen pent brukte joggesko med plass til ullsokk for de få dagene som er igjen av joggeskoværet.

En annen ting er at jeg nå mangler et par goretex joggesko, har tre cherrox til fire gutteben og et joggeskopar til trening hvor en sko i str 35 (riktig sko) og en i 32.5.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 01:55   #50
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1 klassingen her, har Superfit goretex halvhøye overgangssko. Ikke fòret, men dog varmere enn vanlig joggesko. Er det surt på fredag når de har uteskole, så blir det Viking Thermo støvler.....(har brukt overgangsskoene eller gummistøvler fram til nå ).

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.