|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kan halvtint fårikålkjøtt legges i gryta?Jeg ser nå at kjøttet ikke rekker å tine ferdig til jeg må sette på middagen. Kan jeg putte kjøttet oppi allikevel og bare koke gryta 1/2 time lenger eller noe sånt? Blir det bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan halvtint fårikålkjøtt legges i gryta?
Men det går jo ikke når jeg skal legge lagvis hele veien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Kan halvtint fårikålkjøtt legges i gryta?Bare å lette litt på kjøttet og putte kålen innimellom. Rot litt forsiktig rundt. Du skal jo ikke vente til kjøttet er kokt og løsner fra bena, kun 20-30 minutter.
![]() |
#5 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kan halvtint fårikålkjøtt legges i gryta?Jeg pleier aldri å legge kjøtt og kål lagvis, jeg liker ikke hjelkokt kål, så jeg koker kjøttet en times tid først, og så legger jeg kålen på toppen og koker ferdig. Det blir jo kokt åkke som, og det er bare å røre forsiktig om før serverign, så ligger det hulter til bulter igjen.
![]() |
|
|