Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet din partner ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 21:31   #101
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vet din partner ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja på alt. Jeg ville ikke giftet meg med en som var tilbakestående. Er ikke dette å forvente altså? Det må han aldri få vite.

... heller tilbakestående enn pussywhipped.

Gammel 29-09-10, 21:33   #102
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg må innrømme at jeg lar meg overraske over nei-drysset her, og blir litt nysgjerrig på årsaken til at en del ikke vet hva slags klær som tilhører barna. Kler de aldri på barna? Vasker de aldri tøy eller legger klær på riktig plass?

Mannen her kler på barna og vet ca hvem som bruker hva, utifra prøve og feile metoden. Men han vasker ikke, sorterer ikke og legger ikke på plass. Men han bærer skittentøy ned i kjelleren og rent tøy opp igjen. Tenker han har satt på ca 2 maskiner med vask på 11 år. Det er mitt domene, fullt og helt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:35   #103
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Nei.
- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei.
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Kun fordi jeg navner rubbel og bit.
- hva de har av klær og hva de trenger? Nei.
- (hva du heter) Ja.

Gammel 29-09-10, 21:37   #104
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Nei

- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei

- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Ja, det er relativt stor forskjell på klærne enda.

- hva de har av klær og hva de trenger? Nope

- (hva du heter) (Ja)

Nei, han er ikke tilbakestående, men han handler aldri klær, vasker aldri klær, bretter aldri klær og legger heller aldri klær på plass i skapene. Han gjør helt andre ting, men han kler minsten og finner klær til han om så det ligger i en ren haug/tørketrommel/henger på tørkestativ.

Sist redigert av Señora : 29-09-10 kl 21:51. Årsak: La til litt nederst.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:58   #105
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Min partner har full kontroll. Barnets egen far derimot... null kontroll.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:01   #106
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nei, han har ikke veldig god oversikt, gitt. Og enten så syns han at storesøster er blitt veldig stor eller at kona er veldig liten, for når han sorterer ren klesvask så havner trusene mine rett som det er i skuffen hennes.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:03   #107
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja, sånn ca.
- hvilken størrelse de bruker i sko? Ja.
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Vi har bare ett foreløpig.
- hva de har av klær og hva de trenger? Ja, han er mer ivrig på shopping enn meg.
- (hva du heter) Ja, der har han kontroll.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:04   #108
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vet din partner . . .

Eh, nei stort sett har han ikke særlig peiling. Han sjekker navnelappene i klærne, men skoene har han lært seg å se forskjell på.

Edit: jeg kom på at han faktisk glimtet til og fant ny jakke i rett størrelse til lillebror på shopping i helga.
Forøvrig er han langt fra tilbakestående, men dette har, som andre har antydet, sammenheng med arbeidsfordelingen i hjemmet å gjøre. Om han hadde trengt å "ta over" dette feltet, hadde han hatt null problem med det. Når han nå ikke trenger det, kobler han bare helt ut.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:08   #109
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær?
- hvilken størrelse de bruker i sko?
- hvilke klær som tilhører hvilket barn?
- hva de har av klær og hva de trenger?
- (hva du heter)

(en liten undersøkelse basert på en morgen i småfrustrasjon)

Han har ikke klart for seg kles- og skostørrelser, men kan helt sikkert resonnere seg frem til det. Han har sjelden snøring på hvilke klær som hører til hvilket barn, men blir godt hjulpet av at de to som er nærmest hverandre i alder er av ulike kjønn. Hva de har og hva de trenger engasjerer han bare hvis jeg bringer det på bane. Han har dog fullt kontroll på alle mine navn.

Dette er ting som engasjerer meg mer enn han, derfor har jeg regien. Hadde jeg omkommet hadde helt sikkert både han og ungene klart seg helt prima.

Gammel 29-09-10, 22:14   #110
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg. Eller kanskje jeg shopper litt mer? Men han har ikke noe problem med å orientere seg i en klesbutikk, han kan jo å lese.

Nå for tiden er det han som leverer og henter i barnehagen, ergo har han fullt ansvar for å ha oversikt over byttetøy og ekstratøy, og det går helt uetn å tenke over det en gang.

Jeg synes det er rart å ikke vite noe som helst om dette i fht egne unger.

Jeg vet når bilen bør på service eller når vi må kjøpe nye vinterdekk. Og jeg har ikke lappen en gang.

Gammel 29-09-10, 22:15   #111
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, han har stort sett kontroll.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:17   #112
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Nei, og då er alt merka med navn...............

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:19   #113
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja
- hvilken størrelse de bruker i sko? Nei
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? Nei. Min mann tar også ofte med seg klær og sko fra skole/barnehage som ikke er vårt. Jeg har lurt på å ta betalt for at jeg vasker og sender klærne tilbake. :knegg;
- hva de har av klær og hva de trenger? Nei
- (hva du heter) Ja

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:40   #114
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Han vet også hvilken skostørrelse, klesstørrelse og BH-størrelse jeg har.

Sist redigert av Gaia : 29-09-10 kl 23:12.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 22:50   #115
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg.

Nå vet min mann stort sett det meste da. *gift med superman*
Men hos oss ser vi ikke behovet for å dele absolutt alt inn i 50/50 på samme måte som dere, altså å dele det samme inn i to deler og gjøre det helt likt. Vi gjør stort sett like mye hjemme, prøver å dele på det så godt vi kan, men vi kan godt ta oss av forskjellige oppgaver. Jeg må liksom ikke klippe halve plenen eller skifte 2 dekk på bilen mens han tar den andre halvdelen og de to siste dekkene.
Det går litt på interesser. Jeg virkelig VIRKELIG misliker å rydde, og ta ut og inn av oppvaskmaskinen samt skifte sengtøy. Derfor gjør han det, han synes sånt er helt greit. Han liker ikke å vaske klær eller vaske generelt, jeg elsker det og gjør derfor mest av det. Perfecto!

Gammel 29-09-10, 22:55   #116
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg. Eller kanskje jeg shopper litt mer? Men han har ikke noe problem med å orientere seg i en klesbutikk, han kan jo å lese.

Nå for tiden er det han som leverer og henter i barnehagen, ergo har han fullt ansvar for å ha oversikt over byttetøy og ekstratøy, og det går helt uetn å tenke over det en gang.

Jeg vet når bilen bør på service eller når vi må kjøpe nye vinterdekk. Og jeg har ikke lappen en gang.

Jeg fascineres bare av ditt valg av ord. Ja herregud han er da ikke tilbakestående, han vasker akkurat like mye klær som meg og blablabla SE så likestilte vi er og jadda. Jeg kunne bare ønske at du snakket om deg selv og hvorfor det er logisk og flott at akkurat dere har den fordelingen dere har. Hos oss er det nemlig logisk at jeg både vasker, bretter og henger på plass tøy. Ingen av oss er tilbakestående av den grunn.

Gammel 29-09-10, 22:58   #117
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

- hvilken størrelse barna dine bruker i klær? tja..
- hvilken størrelse de bruker i sko? helt sikkert ikke
- hvilke klær som tilhører hvilket barn? stort sett ja
- hva de har av klær og hva de trenger? nei det tror jeg ikke
- (hva du heter) Ja

Gammel 29-09-10, 23:04   #118
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har spurt han ut- here are the results of the rine-family:

Hvilken størrelse barna dine bruker i klær? Ja, men han var smart og sa: Størrelse 8 og 12 år. Visste ikke hva størrelsene het i nr.

Hvilken størrelse de bruker i sko? Ja, ganske nøyaktig, faktisk.

Hvilke klær som tilhører hvilket barn?Nei, men det vet ikke jeg alltid heller.

Hva de har av klær og hva de trenger? Nei. Der har jeg litt mer oversikt enn han.

- (hva du heter) Ja?

Jeg tror de fleste menn ville skjønt når ungene måtte kles på og at det måtte kjøpes nye sko når man ikke fikk presset beina ned i de gamle. Spørsmålet er om du skifter nye dekk, eller leverer bilen på service. Hvis man skal dra en sammenligning der, mener jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 23:10   #119
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har nok like god kontroll som det jeg har, ja.

Gammel 29-09-10, 23:12   #120
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Der er vi jammen forskjellige. Jeg fikk lappen dagen etter at jeg fylte 18, og har kjørt bil jevnlig siden da. Nå er det nesten bare jeg som bruker bilen siden samboeren jobber offshore og jeg er avhengig av bilen for å komme meg på jobb. Likevel er det han som har oversikt over når bilen skal på service og når trenger nye dekk. Jeg skifter så klart dekk da siden jeg er så mye alene.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.