Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva gjør man egentlig med en hund med (mulig) løpetid på natta?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 11:06   #21
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man egentlig med en hund med (mulig) løpetid på natta?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Greit at det er "slemt", men hvorfor er det egentlig slemmere enn at jeg kjenner andre hunder som ligger i bur? (Greit at jeg er hormonell altså, men det føltes som en veldig ekkel kommentar)

Mulig det var en ekkel kommentar, men det er virkelig slemt å plutselig binde en eldre hund (som fort blir stiv) i et kort bånd når hun ellers er vant til å gå løs.

Fint at dere skal finne en annen løsning!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:30   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå er hun ikke mer enn halvveis i sitt liv da, så at hun er direkte gammel er nå muligens litt drøyt, men en hvalp er hun ikke. Det er ikke mye hun går omkring i stua på en dag uansett, ikke når vi er hjemme altså, og hun HAR absolutt mulighet til å strekke på seg slik hun er festet. Ja, hun er vant til å gå løs i stua vår, hun var vant til å gå løs på et mindre område før hun flyttet til oss, men ja, løs. Men hun kan jo gå et par tre meter, strekke seg, legge seg på gulvet, flytte på teppene sine slik hun pleier, etc.

Og hun skal jo fortsatt gå løs så snart jeg kommer hjem. Og som sagt, dette var aldri ment som en varig løsning, bare en kriseløsning. For jeg synes jo virkelig det er dumt, og jeg synes jo synd på henne, så det har aldri vært meningen å ha det slik fast altså. Men det kom veldig overraskende på meg, og noe måtte jeg gjøre. For hun er jo dessverre en en snik til å sette seg i sofaene (og de har ikke avtagbart trekk, det var ei løs pute hun satt på i går heldigvis) og elsker å plassere seg på leketeppet/lekene til Knerten (Jada, han bygger togbane, hun setter seg på sporet, han sier "tuuut-tuuut, Gabi må flytte seg") og det er hakket mer enn jeg orker gå igang med rens på akkurat nå.

Men altså, hun får en annen løsning fra i kveld av, mannen hentes hjem klokken fem og får rett og slett bruke kvelden på å ommøblere og fikse en ny plass til henne, enten dele av stua, eller fikse en plass på loftet, men da blir det en liten gang som er ganske full, gjesterommene har seng/sofa begge to, så dit vil jeg helst ikke ha henne (Kan selvsagt gå for en løsning der vi dekker til hele gjestesenga med håndklær, men siden hun generelt ikke har lov til å ligge i sofa/senger så virker det dumt å tillate det der)

vi finner en løsning, helt sikkert. Bare at jeg ikke klarte fikse det i gårkveld/morges. Og slett ikke, slett ikke var forberedet på at dette dyret skulle begynne å blø, det hadde hun sluttet med... (Kommer ikke hunder som sånn teoretisk sett er "50-åringer" i overgangsalderen etterhvert?)

Gammel 30-09-10, 12:05   #23
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med å legge voksduk eller tisselaken i sofaen?

Gammel 30-09-10, 12:10   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er i alle fall en mulighet ja. får snakke litt i ettermiddag og se hva som er den beste løsningen, rett og slett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.