Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pass på oljeovnene deres

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 08:10   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Utrop

Pass på oljeovnene deres

Minsten og jeg satt nettopp i sofaen, jeg surfet litt og drakk kaffe, han så på barne-TV. Vi skudde på oljeovnen vår da vi sto opp - slik oljefylt ovn på hjul som "alle" har. Plutselig freser det som om noen hiver vann på en badstuovn, og så flommer det olje over gulvet her. Nå står ovnen ute i hagen og ryker og freser, men det har roet seg betraktelig.. Skummelt!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:22   #2
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pass på oljeovnene deres

Det samme skjedde med en slik ovn hos oss i fjor - aldri mer en sånn inn i huset her, nei! Kjempeskummelt!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 08:32   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Uff, så skummelt!
Tenk så mange slike som står på om nettene i tusenvis av hjem.

Vi trenger heldigvis ikke varmovner lengre, men vi hadde slike der vi bodde før, og jeg syns alltid de var litt småskumle.

Gammel 30-09-10, 08:51   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har angst for sånne ovner, de er ute av huset for mange år siden.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 09:57   #5
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Me har ein som står og samler støv, og eg vurderer sterkt å bytta den ut med ein anna frittståande ovn. Nå me er ferdig med oppussing og ommøblering, satser eg på å få på plass varmelister i stua og loftstua. Oljeovner er skumle!

Gammel 30-09-10, 10:00   #6
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff. Jeg er nok en av dem som har den stående på hele natten om vinteren.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:08   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde en slik ovn for ca 15 år siden og den var kun i bruk en vinter før den ble kastet av samme årsak som HI.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:18   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff så skummelt. Var den gammel da? Merke eller prisnivå?

For et par år siden kom det ut en liste over hvilke av disse ovnene man burde unngå, lurte bare på om din var en av disse?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:19   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spør selvsagt fordi jeg har oljeovn selv, dog ikke en av de på fy-lista...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:20   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har angst for sånne ovner, de er ute av huset for mange år siden.

Signerer.

Gammel 30-09-10, 10:36   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for påminnelsen! Jeg skal bli enda flinkere til å slå av den jeg har på kontoret.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:44   #12
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en sånn ovn, men bruker den bare når jeg er i rommet. Om et par uker får vi varmepumpe, så da kan jeg heldigvis hive den ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 11:46   #13
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har et par slike, og har det der i bakhodet ja.

Jeg leste dog "pass på olivenoljene deres", og lurte på hva i all verden farlig som kunne skje med den!

Gammel 30-09-10, 12:17   #14
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Oj det hørtes skummelt ut.. Vi bruker disse hele vinteren vi, Aldri hatt noe problemer eller vært så veldig skeptisk egentlig.
Nå ble jeg jo det..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:19   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg spør selvsagt fordi jeg har oljeovn selv, dog ikke en av de på fy-lista...

Link til fy-liste?

Vi har en som var veldig dyr (den eneste som var å få kjøpt i fjor vinter i kulda).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:19   #16
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet det, og trykker det litt ned for tida. Jeg har ikke annet å fyre med, og uten disse ovnene blir det kaldt. Planen er imidlertid å bytte ut de jeg har med slike konvektorovner, eller hva det heter. Jeg trenger at minst en står på i gangen på nattestid.

Gammel 30-09-10, 12:32   #17
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Er slike konvektorovner bedre? Jeg har ingen peilig..

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:33   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Konvektor? lite oppdatert på ovnfronten, skjønner jeg...

Gammel 30-09-10, 12:41   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Er slike konvektorovner bedre? Jeg har ingen peilig..

Ja, MYE bedre. Det blir varmt på et blunk, vi kjøpte to slike i fjor i sprengkulden.
Kjøpte våre hos Clas; http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=146119539

Gammel 30-09-10, 12:44   #20
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.