Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Nerde-skattejakt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 14:20   #21
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nerde-skattejakt?

Noen som vet om det er mulig å bruke den GPS'en som vi har i bilen? Eller kanskje den bare viser veier. Dette hadde jentene synes var veldig stat, men jeg har ikke PGS på mobilen.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 14:22   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry?

Jeg har nå lokalisert tre stykker i nærheten av hjemmet vårt som jeg tenkte vi skulle prøve å finne på tur hjem fra skolen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 14:24   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ying, her.

Noen som vet om det er mulig å bruke den GPS'en som vi har i bilen? Eller kanskje den bare viser veier. Dette hadde jentene synes var veldig stat, men jeg har ikke PGS på mobilen.

Vi har bare brukt sånn bilGPS. En Garmin et eller annet. De har ikke all verden til batterikapasitet, da.

Gammel 09-08-10, 14:26   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten, hva gjør man med det man finner? Hva skriver man i de loggene?

Gammel 09-08-10, 14:28   #25
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

TFTC Thanks for the cache.

Vi har et familiealias på nett, der vi logger alle funn online etterhvert. Så da signerer vi i alle cacher med det aliaset.

På store cacher med store loggbøker kan man skrive hva man vil, men det holder med dato og signatur på små cacher.

Gammel 09-08-10, 14:34   #26
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, dette hadde jeg helt glemt.

Det var kjempemorsomt. Men litt vanskelig å finne skatten. Gjorde det for fem år siden da vi hadde bare en baby.

Gammel 09-08-10, 14:35   #27
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Forresten, hva gjør man med det man finner? Hva skriver man i de loggene?

Hos oss mener jeg å huske at regelen var å ha med seg en skatt selv som man la oppe i boksen. Så tok man med seg en av skattene som allerede er i boksen. Må være liten da slik at den får plass. Feks en utenlandsk mynt, en penn etc. Loggen husker jeg ikke.

Gammel 09-08-10, 14:38   #28
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Hos oss mener jeg å huske at regelen var å ha med seg en skatt selv som man la oppe i boksen. Så tok man med seg en av skattene som allerede er i boksen. Må være liten da slik at den får plass. Feks en utenlandsk mynt, en penn etc. Loggen husker jeg ikke.

Ja, men man MÅ ikke bytte. På voksen-cache-jakt har jeg aldri bytta, men når ungene er med har jeg en liten samling småting i sekken.

Gammel 09-08-10, 14:42   #29
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, men man MÅ ikke bytte. På voksen-cache-jakt har jeg aldri bytta, men når ungene er med har jeg en liten samling småting i sekken.

Ja, vi skrev bare i loggen. Hadde ingen voksenintr. av å ta med seg noe. Vi hadde bare morro av å finne boksen .

Gammel 09-08-10, 15:37   #30
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det finnes masse info på norsk på www.gcinfo.no

Gammel 15-08-10, 01:39   #31
kjerstisin
Aktiv

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
kjerstisin er litt kul
Standard

I candy cachen ligger det godis ja...det står jo alltid Cato og hva som er lagt inn og tatt ut så det er ikke noe problem. Cachen ligger også tett i en plastboks mener jeg....ungene syntes denne var mest stas....

kjerstisin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 02:16   #32
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kjerstisin, her.

I candy cachen ligger det godis ja...det står jo alltid Cato og hva som er lagt inn og tatt ut så det er ikke noe problem. Cachen ligger også tett i en plastboks mener jeg....ungene syntes denne var mest stas....

Jeg bekymrer meg ikke for ferskheten på snopet altså Og hva er Cato?

De generelle retningslinjene går vel på null spiselig pga dyrs luktesanser og lyster. God lukt = forsøk på å komme inn til cachen. Ingen ønsker at rotter, bjørner (lite sannsynlig de fleste steder), grevlinger etc skal grafse rundt inni en cache.

Gammel 15-08-10, 23:17   #33
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sikkert dato hun mente.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 23:20   #34
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært på tur idag, og funnet tre cacher! Kjempegøy! Ungene elsker det, ingen mer sutring når man er på tur. Skattejakt er flott motivasjon.

Gammel 30-09-10, 10:43   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg drar opp denne! Vi var en liten tur i går, og fant ingen, til stor skuffelse for Glitterbarnet. Etter å ha lastet ned litt mer enn prøveversjonen til iphone, så ser det ut til at den ene er borte, og den andre fant vi bare ikke i mørket. Men jeg fant en på vei til jobb! Jeg tok den ikke frem fordi det var så mye mennesker der, jeg har nemlig skjønt at de skal holdes så hemmelig som mulig, slik at de ikke blir knabbet.

Det er virkelig gøy, og en kjekk måte å lære barn å lese kart på også. I helgen skal vi prøve oss i marka, tenker jeg.

Gammel 30-09-10, 11:04   #36
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig morsomt, men lurt å lese kommentarene til hver cache som ligger på nett og evt. hint. Jeg har også opplevd at cacher er borte, og det er litt kjipt.

Gammel 30-09-10, 11:06   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Japp. Gratisversjonen hadde ikke mulighet til å lese kommentarer, og kartet var dårlig, så vi hadde ikke det beste utgangspunktet.

Gammel 30-09-10, 11:38   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er morsomt. Jeg pleier å skrive ut et kart fra nettet før vi drar, det er kjekt å ha i tillegg til iPhonen. Vi vet jo som regel hvilket område vi skal til.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 13:14   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Geocaching er bare gøyest! Snupsen elsker det, og cacheturer medfører aldri klaging, slik vanlige turer i skogen vanligvis alltid gjør

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.