|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieJeg synes ikke den var morsom. Unntaket var en stripe. Ofte ler man jo fordi man gjenkjenner seg selv eller andre, og i denne stripa kjente jeg meg selv igjen. Her rydder, rydder og rydder man og så kommer en eller annen å roter igjen.
|
|
|
#22 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieUff! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieNei, den synes jeg ikke var morsom. Grenser absolutt til mobbing!
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieJeg synes ofte at politisk ukorrekt humor, slapstickhumor og lytehumor kan være morsomt. Om det er gode og uventede poenger.
|
|
|
#27 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieNå ble jeg litt kvalm kjenner jeg. Her bruker man år på å få vekk mobbing av mennesker med downs, eller andre som er litt annerledes enn standard a4 menneskene, også kommer dette på trykk i en riksavis? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieMange tegneserier harselerer med forskjellige ting, noe som ofte kan være morsomt. Men for at dette skal være morsomt, så må det være en historie som faktisk er morsom, og det må være overdrivelser inne i bildet.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieHar muligens et snev downs selv, jeg har vansker med å finne poengene i tillegg til at jeg synes ideen bare er billig og dum.
|
|
|
#30 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieVi diskuterte denne serien på jobb her om dagen (jeg jobber i tegneserieforlag). Det er et par her på jobb som kjenner til tegneren, og han lager ikke stripen for å være ondskapsfull, jeg tror nok at det er som han sier i intervjuet det var sitert her fra, han forsøker og lage en hverdagsserie hvor hovedpersonen tilfeldigvis har Downs. Det kunne vært et prisverdig tiltak det dersom serien var morsom, men det er jo her den faller helt gjennom. For min del finnes den ikke morsom i det hele tatt, men med unntak av Lano-stripen som jeg også synes var over kanten så blir jeg ikke provosert over innholdet i serien. Kvaliteten derimot... |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieJeg har sett denne tegneserien (i helsideformat) for mange mange år siden, jeg husker ikke hva jeg syntes om den den gangen, tror den var i alle fall litt morsommere. Her ser det ut til at han har komprimmert idéen sin veldig. Kanskje det har bidratt til å sende den inn på et helt feil, og til tider latterliggjørende spor?
|
|
|
#32 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieDagbladet har hatt artikler om stripa, så de har vel gjort en vurdering rundt det. Serieskaperen er også ute i den artikkelen og sier litt: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieJeg har sendt mail til NFU (norsk forbund for utviklingshemmede) og Norsk Nettverk for Downssyndrom hvertfall, fikk kjapp tilbakemelding fra kontakter hos begge om at dette kom de til å ta tak i. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieUff, denne var ikke mye morsom.
|
|
|
#35 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserieJeg klarer ikke helt å se at den er så fornærmende og provoserende, men jeg synes overhodet ikke den er morsom. Det er mulig jeg ikke skjønner poenget.
|
|
|
#40 |
|
By the Sea
|
Sv: Dagbladets nye gjestetegneserie
Samme her.
|
![]() |
|