Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-10, 17:04   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?

Denne tråden kan sikkert bli morsom etterhvert.

Jeg er oppvokst i et veldig tett nabolag hvor alle er søte og hyggelige og vennlige mot hverandre.. Jeg ser at det ikke alltid er sånn.. Vi bor i et sameie med en haug med rekkehus og 4 mannsboliger.. Vi bor tett, og det beste hadde vel vært om alle var like hyggelige.
I "min" 4mannsbolig er det to 3 romsleiligheter i 1 etg og to 5roms leiligheter på 2 etg. i 2 og 3 etasje. Jeg bor i den ene 3 roms leiligheten, og i den andre 3 roms leiligheten bor det et ungt par, de er vel sikkert på min alder. De har en hund som er på størrelse med en hest.
Over meg bor det et eldre ektepar på ca 60 vil jeg tro. De har et barnebarn på 3-4 år som i blant er på besøk. Over det unge paret bor det en barnefamilie med 3 barn.

De som bor over meg er ufattelig herlige. Snille og blide og vennlige. Liker de veldig godt. Barnefamilien er også veldig hyggelig, men de er aldri interessert i å slå i en prat eller noe om vi sees ute..
Det unge paret er bare de rareste menneskene jeg har vært borti.

Det virker bare som de haaaater mennesker. De ser alltid en annen vei når vi treffer de ute. De sier aldri hei selv om jeg hilser først, trodde kanskje først de var litt sjenerte men tror egentlig bare de ikke liker noen. Det er mange som har kommentert det her, at de er så rare.. Viu ser de veldig sjeldent.. da er det kun når de skal ut og handle. Da jeg flyttet inn her i fjor høst ringte jeg på til dem for å høre om det var ok at vi bærte ting inn verandainngangen min, slik at vi gikk forbi deres verandainngang så vi slapp å bære ting nedover trappen på andre siden ved min inngang. Men de åpnet ikke en gang, selv om jeg ringte på mange ganger og SÅ de satt i stuen. jeg hengte så en lapp på døren deres med beskjed om at jeg hadde prøvd å ta kontakt for å spørre om det var ok, men at de ikke åpnet. og da så jeg lappen var tatt inn av dem 2 min etter jeg hadde hengt den opp..

De er ikke døve, for jeg har hørt dem snakke seg i mellom. nei de er virkelig en gåte. Respekterer selvsagt at de er kanskje noen som ikke ønsker å ha noe nabokontakt, men syns det er rart at de ikke er er høflig nok til å bare si hei når vi passerer hverandre utenfor.

I går kom hun plutselig gående med en barnevogn med en nyfødt baby og jeg ble helt paff, har ikke engang fått med meg at hun var gravid. jaja..

lenger oppi gaten er det mange barnefamilier og EN av familiene er virkelig rare.. Moren i familien klager på alt.. går man litt nærmt gjerdet bedet hennes klager hun.. hun klager på at folk har husdyr, selv om det ikke er noe sjenerende for henne. Hun klaget over at de under henne hadde marsvin.

Jeg er litt sånn at jeg lager litt sånn "borettslaget-episoder" i hodet mitt med mine naboer. hehe..

Hva jeg tror naboene tenker om meg? jeg tror de syns jeg er "hun stressede hissigproppalenemoren" med de to hyper ungene...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:19   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen rare/spesielle naboer? og hva tror du naboene tror om deg?

Vi bor i verdens roligeste gate. Hva de tror om oss aner jeg ikke.
Har god omgang med de som bor nærmest, litt mer perifert jo lenger bort de bor.

Vi gruet oss til å få nye naboer da nabohuset skulle selges før sommeren, men de er like rolige de. Dette er en gate med stort sett småbarnsforeldre.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:21   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg hadde rare naboer, ville jeg nok ganske sikkert ikke skrevet om dem på et vidåpent nettsted.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:23   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, nei. Nei, nei, nei. Dere vil virkelig ikke ha meg dit

(mao don`t get me started)

Gammel 02-10-10, 17:27   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Naboene her i gata er rolige og helt ok. Kjenner egentlig ikke noen av dem, men vi er sånn "på hils". Ungene deres derimot kan være en pest og en plage til tider. Men ring-på-spring og ungdomsfester med skråling til midtpånatta er vel noe man må tåle når man bor i byggefelt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:29   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slettet. Tenkte ikke på at det var dumt å ha sånn info på åpent forum. Fy, fy til meg.

Sist redigert av Nin : 02-10-10 kl 17:49.
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:31   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo hende det bare er deg de ikke liker, Spetakkelrandi, ikke mennesker generelt.

Ellers dulter jeg på Toffskji.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:36   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Å herregud Nin.

Jeg kjenner ikke naboene så veldig godt, vi har ikke bodd her så lenge, men det virker stort sett som hyggelige folk.
Og de som virker rare snakker jeg ikke om på åpent forum nei.

Gammel 02-10-10, 17:37   #9
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Synes dette ble vel mye info, er lett å kjenne seg igjen om man skulle være noen av disse naboene.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:38   #10
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det er vanlige naboer vi har, i forhold til hva som blir skrevet om her.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:40   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det kan jo hende det bare er deg de ikke liker, Spetakkelrandi, ikke mennesker generelt.

De andre naboene reagerte jo også på dette paret, så det kan jo ikke være det heller...

Her har vi ingen rare naboer, ikke som jeg har lagt merke til i allefall!
Eneste var det eldre paret under oss som stod og smugtittet på oss i vinduet de første månedene vi bodde her,
jeg ble litt lei(de var jo bare nysgjerrig og tenkte sikkert ikke hvor teit det så ut)
og begynte å vinke til de hver gang de tittet på oss
Da ga de seg raskt

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:41   #12
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lyst til å være veldig detaljert her på åpent forum, men jeg har min andel rare naboer, ja. Heldigvis er de blitt færre de siste årene, det har vært litt utskiftninger.
Det at de ikke åpner ser jeg vel ikke på som veldig spesielt. De kan ha vært opptatt og det passet ikke å avbryte for å åpne. Det er ikke alltid jeg tar telefonen heller, så det er sikkert noen som syns jeg er kjemperar.

Gammel 02-10-10, 17:43   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nin:

Vi har ingen rare naboer her, der vi bodde før derimot var det mye rart.
Glad vi ikke bor i leiligheten der lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 17:47   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Synes dette ble vel mye info, er lett å kjenne seg igjen om man skulle være noen av disse naboene.

Fy. Det tenkte jeg ikke på.
Nei sånt er ikke hyggelig å lese på nett, uansett om man er rar eller ei.
Jeg skal fjerne det jeg skrev.

Gammel 02-10-10, 17:49   #15
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

I et nabolag med mange ulike mennesker, er det vel ganske naturlig at det finnes noen man anser som "rare". Hva de synes om meg er for meg fullstendig likegyldig.

Gammel 02-10-10, 17:55   #16
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her kunne jeg skrivi i månedsvis, men ingen hadde kommet til å tro at det var sant uansett.

Gammel 02-10-10, 18:04   #17
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg føler meg heldig, for har stort sett utrolig hyggelige naboer.

Et nøkkelord er at man kan be hverandre om hjelp og tjenester, og at terskelen er lav for besøk. Her har jeg bodd i snart 11 år, og har intet ønske om å flytte herifra.

Gammel 02-10-10, 18:04   #18
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har helt vanlige naboer. Hva naboene tenker om oss, har jeg aldri tenkt over. Vi er ganske vanlige vi også, tror jeg.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:06   #19
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sist redigert av Interference : 30-10-10 kl 19:43.
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 18:31   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

De andre naboene reagerte jo også på dette paret, så det kan jo ikke være det heller...

Kanskje de generelt ikke liker sladrete folk da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.