Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tråden om syke filmer

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 00:30   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Tråden om syke filmer

Etter å ha blitt rimelig skadet av å se Hostel i går kveld, så måtte jeg bare lese litt om sånne syke filmer. Jeg aner ikke hvorfor, og jeg angrer bittert.
Men jeg gjorde nå altså det. Og det jeg finner er jo helt hinsides all forstand.
Hvordan kan det være et marked for slike filmer? Hvordan kan folk like å se på filmer som er så syke at de blir tatt for å være ekte snuff filmer?
Hvordan kan man like å se på at dyr og mennesker blir torturert? (Dyrescenenen i de fleste av disse filmene er tragisk nok ekte i tillegg.)
Hva er meningen med å fråtse i bestialitet på denne måten?
Og så over til de syke filmene...
Hostel, ja ok, ikke skummel, bare syk syk syk. Ganske realistisk, jeg tipper det er det som gjør den ekstra grusom.
I motsetning til grotesque som da "bare" er en studie i tortur og lemlestelse, helt uten handling. Det er om å gjøre å finne de mest syke måtene å torturere mennesker på. Men filmen er noe over the top, og når aldri Hostel i sin realisme, og faller derfor litt igjennom selv om den er vemmelig nok. (Det finnes en side på nett der man kan se slike filmer, jeg så ikke hele, men spolte litt frem og tilbake)
Så kommer det som skremmer meg, men behind the sun, handler om eksperimenter gjort på japanske soldater under 2 verdenskrig. Det triste og jævlige er jo at det er sant. Filmen er sann. De bruker ekte lik og ekte dyr som de torturerer her og, (unødvendig nok) men herregud, jeg blir syk av å tenke at slike ting har skjedd. (Iset, ikke google bildesøk på denne eller navnet på den japanske troppen, det er bilder der du ikke kommer til å takle.)
Hjelp meg å avreagere på all denne ondskapen? Eller si andre filmer en bør styre unna og litt om hvorfor.

Jah jeg glemte, mordum, en film som utgir seg for å være en ekte snuff film. (Den er ikke det altså, men dyrescenene er ekte) og inneholder koselig nok alt fra nekrofili, dyretortur, mennesketortur, pedofili og så videre.

Faen for en syk verden vi lever i.

Gammel 03-10-10, 00:35   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden om syke filmer

Jeg skygger heeelt unna.

Jeg takler overhodet ikke brutalitet.

Gammel 03-10-10, 01:25   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Slike filmer skjønner jeg ikke at folk orker å se.
Ikke kan jeg fatte og begripe hvorfor noen ønsker å se slike filmer heller.

Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 09:07   #4
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hostel har jeg sett, og den likte jeg. Den er jo relativt "main stream" og han som har laget den har samarbeidet med den godeste Tarantino.

Men de andre du nevner høres jo bare groteske ut.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 09:10   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hostel har jeg sett, og den likte jeg. Den er jo relativt "main stream" og han som har laget den har samarbeidet med den godeste Tarantino.

Men de andre du nevner høres jo bare groteske ut.

Likte du Hostel???
Jeg kom over filmen en kveld jeg satt å zappet gjennom kanalene, jeg tror jeg så 10 min av filmen før jeg skjønte hva slags film det var og jeg ble rett og slett bare uvel og kvalm.
(Jeg så akkurat det klippet hvor han ene guttungen regelrett blir henrettet)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 09:47   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Den er såpass "main stream" og ikke snuff-aktig nok til at det blir for mye. Jeg ble også uvel under noen av scenene, men det var derfor jeg syns den var bra. Det skal en del til før jeg reagerer, og de filmene som får meg til å lage grimaser liker jeg. På samme måte som Iset elsker spøkelsesfilmer som få henne til å hoppe himmelhøyt i sofaen.

Gammel 03-10-10, 09:55   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Hostel likte jeg også. Jeg synes det er langt mer urovekkende at folk liker Hotel Cæsar og den slags.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 10:03   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hostel likte jeg også. Jeg synes det er langt mer urovekkende at folk liker Hotel Cæsar og den slags.

Helt sant.

Gammel 03-10-10, 10:05   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Enig. Jeg jeg liker ikke helt at folk fremstiller meg som en slags psykopat fordi jeg liker sånne filmer. Folk har vel forskjellig smak. Jeg skjønner ikke at NOEN kan like reality, feks. Hvem gidder å sitte og se på sex og fyll i Hotel Paradise og sånt?

Jeg synes det kan bli for mye altså, men Hostel er jo som Fibi sier ganske så mainstream og en slags thriller som jeg faktisk syntes var bra.

Gammel 03-10-10, 10:07   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå sliter jeg med å IKKE bildegoogle på den filmen, Inter. Du vet at jeg blir for nysgjerrig når du skriver sånt. :hyl: Er det barn på bildene?

Gammel 03-10-10, 10:10   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Iset: Ja, på noen av dem.

Gammel 03-10-10, 10:11   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg har sett en del fæle filmer, men den filmen som satte meg mest ut var Baby Blues. En mor med fødselspsykose som tar livet av nesten alle ungene sine. Den var rett og slett grusom, selv om det ikke var noe særlig blod og gørr i den.

Gammel 03-10-10, 10:12   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg har sett en del fæle filmer, men den filmen som satte meg mest ut var Baby Blues. En mor med fødselspsykose som tar livet av nesten alle ungene sine. Den var rett og slett grusom, selv om det ikke var noe særlig blod og gørr i den.

Huff, den lot jeg heldigvis være å se når jeg leste om hva den skulle handle om. Jeg takler ikke sånt. Blod og gørr er ikke skummelt og ikke alltid ekkelt heller, men sånne ting som DET er helt forferdelige og ødelegger meg.

Gammel 03-10-10, 10:13   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Iset: Ja, på noen av dem.

Er barnebildene så grusomme at jeg blir ødelagt?

Gammel 03-10-10, 10:19   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg ikke skjønner er at noen synes det et underholdende å se på tortur og sånt. Men så vet jeg jo at folk ikke skjønner at jeg gidder å bruke tid på sci-fi.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 12:55   #16
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Hjelpes. At dere orker å bli underholdt av sånne flmer, jeg blir uvel bare ved tanken. Men jeg var 'tøffere' før, det eneste jeg likte av filmer var de med scener som var på kanten eller over. Nå takler jeg ikke å se Kill Bill eller annen gladvold av Qentin Tarantino en gang.

Gammel 03-10-10, 13:04   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke jeg heller, Meta. Før var det greitt nok, men nå styrer jeg igrunnen unna. Det er så mye jeg heller vil se, og så har jeg ingen glede av å se filmer jeg blir upset av.

Gladvold.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 13:09   #18
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Så kommer det som skremmer meg, men behind the sun, handler om eksperimenter gjort på japanske soldater under 2 verdenskrig. Det triste og jævlige er jo at det er sant. Filmen er sann. De bruker ekte lik og ekte dyr som de torturerer her og, (unødvendig nok) men herregud, jeg blir syk av å tenke at slike ting har skjedd.

Men behind the Sun bruker nok ikke ekte lik, regissøren hevder at det er bilder fra en ekte obduksjon i filmen, men han har aldri lagt from noen bevis for det og det er strengt tatt ikke så mange som tror på ham. Scenen der en katt blir kastet inn i et rom med hundrevis av utsultede rotter skal derimot være sann. Det er desverre ikke helt ukjent at regissører av exploitation-filmer bruker bilder av grusomheter mot dyr i filmene sine, men det er ikke ofte (ihvertfall ikke i vestlige filmer) at bildene blir skutt spesiellt for filmen, man bruker film som allerede finnes.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 13:35   #19
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Har sett den første av de. Vet ikke helt hva det gir folk å se på slikt, regner med det er det samme som man får av å se på gisler bli halshugget på skurrete videoer fra Irak og Afghanistan....

Gammel 03-10-10, 13:57   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hannibal Rising overgår Hostel.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Huff, den lot jeg heldigvis være å se når jeg leste om hva den skulle handle om. Jeg takler ikke sånt. Blod og gørr er ikke skummelt og ikke alltid ekkelt heller, men sånne ting som DET er helt forferdelige og ødelegger meg.

Tenkte på deg da jeg så den faktisk. Ikke noe for noe av oss.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.