Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mange av mennene lager middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Lager mannen i huset middag?
ALDRI 19 11,31%
1-3 ganger i måneden 35 20,83%
1-3 ganger i uken 41 24,40%
Lager middag stort sett hver dag 17 10,12%
Vi deler ganske likt på middagslagingen 34 20,24%
Mannen lager middag oftest 22 13,10%
Deltakere: 168. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 19:03   #41
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange av ektemennene lager middag?

Med tre unger i huset så skal jeg lovet at den som ikke lager middag får ligge å slappe av på sofaen. Nå i det siste har det stort sett blitt jeg som lager middag/begynt på middagen mens han henter ungene i barnehagen, men ellers så tenker jeg vi deler på det ganske likt. Bare han vet hva som skal lages og ordnes så gjør han det. Han er ikke like flink til å finne på hva vi skal ha til middag. Da blir det stort sett pannekaker eller pizza om han blir satt på den saken.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:04   #42
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lager stort sett i ukedagene, mens mannnen lager middag i helgene. Middagen står som oftest på bordet når han kommer hjem fra jobb. (Jada, skikkelig kjønnsrollemønster).

Det skal sies at han er mye flinkere enn meg, og liker å bruke flere timer på å komponere et godt måltid.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:11   #43
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg stemte 1-3 ganger i uken, men det er fordi han jobber mye kveld, og ikke er hjemme ved middagstid.

Når vi er hjemme begge to deler vi likt, selv om det er en tendens til at jeg lager hverdagsmaten og han lager festmaten. Men så er han kokk også da, så det har bare "blitt sånn". I de siste åra har jeg begynt å ta over litt mer av festmaten, det er jo mye morsomere!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:30   #44
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Før lagde han all maten, nå står jeg for hverdagsmaten og han helgematen.
Det er egentlig helt teit at vi har det sånn, for han liker å lage mat, det gjør ikke jeg.

Jeg får ikke lov til å sitte i sofaen da, for han vil ha selskap på kjøkkenet.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 19:44   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Han er veldig flink til å lage mat, og er den han som lager får jeg ihvertfall ikke blande meg inn. Jeg er for det meste hjemme først på ettermiddagene siden det er han som leverer om morgenen, og det har gjort at jeg har fått interesse for matlaging gradvis etterhvert. Da vi møttes var absolutt han den flinkeste.
Når det gjelder festmaten er det som oftest han som er sjefen, men vi samarbeider.
Men baker gjør han absolutt ikke! Hvis ikke jeg ber om litt hjelp til et eller annet.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 16-02-07 kl 20:12.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:05   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Stort sett han som lager mat hver dag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:07   #47
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mannen i huset lager stort sett middagen hver dag.
Det er ihvertfall ofte han som tar initiativ til hva som lages, og så er jeg mer en assistent, og lager gjerne salaten.

Flinke mannen min!
Men når det en sjelden gang skal lages dessert eller kaker, eller skal bakes noe, er det stort sett jeg som trør til.

Gammel 16-02-07, 20:25   #48
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Mannen min lager middag 1-2 dager i uka, dvs. lørdag og/eller søndag. Hos oss synes jeg det er bra, iom. at jeg er hjemmeværende med barn i barnehage, og han jobber fullt og vel så det. Han er den av oss som er flinkest med grytene.

Gammel 16-02-07, 20:36   #49
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er matlaging kos, så hvis jeg har mulighet så lager jeg mat. Men i uka lager vi vel i snitt mat annenhver dag. Jeg har mest fantasi på kjøkkenet, han er definitivt flinkest til å tilberede kjøtt og fisk (jeg er ikke tålmodig nok). Han baker aldri, men hadde sikkert gjort det hvis han hadde blitt spurt. Og så er han er fortreffelig kjøkkenslask hvis vi er på kjøkkenet begge to.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:38   #50
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han lager vel ikke middagen så ofte, men han rydder til gjengjeld opp stort sett hver dag

Gammel 16-02-07, 20:39   #51
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Han lager hverdagsmaten jeg lager festmaten...om jeg begynner å styre på kjøkkenet midt i uka skriker ungene vi skal ha pizza....( type papp)....når røykvaslern går skriker krapylene "maten er ferdig"...( dette er faktisk sant)

Sist redigert av era : 16-02-07 kl 23:27. Årsak: for mange p'er
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:47   #52
Albertine
Passiv

Standard

I og med at jeg er hjemme for tiden er det enklest at jeg har middagen klar når han kommer hjem med sulten unge. Tidene forandrer seg nok når jeg er ute i jobb igjen.

Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:54   #53
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Han er flink på kjøkkenet, men er der ikke så altfor ofte. Svarte 1-3 ganger i uka.
Men det er nok mest pga arbeidstid og sånn.
Får se om noen år når arbeidstiden mest sannsynlig blir litt likere for oss.
Bake gjør han like ofte som meg (om ikke oftere, han er en kakemons).

Gammel 16-02-07, 21:06   #54
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Han lager hverdagsmaten jeg lager festmaten...om jeg begynner å styre på kjøkkenet midt i uka skriker ungene vi skal ha pizza....( typpe papp)....når røykvaslern går skriker krapylene "maten er ferdig"...( dette er faktisk sant)

Gammel 16-02-07, 21:09   #55
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Inntill ganske nylig har sambo vært enern på middagslaging, og ikke minst planlegging (den kjedeligste delen). De siste par ukene har jeg kommet mer på banen av nødvendige årsaker, og har fått god hjelp i ei kokebok med middagsmenyer og planlagte storhandlinger.

Når det gjelder baking stiller vi likt, lite erfaring men trår gjerne til når det trengs. Jeg leder nok når det gjelder den aller, aller kjedeligste delen som går i å få kjøkkenet ryddet etter måltider, uten at jeg kan påberope meg perfekthet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:14   #56
Linda
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2007
Linda har et hav av muligheter foran seg
Standard

min samboer lager stort sett mat i helga. av og til i uka og, men siden jeg er hjemme i permisjon pleier jeg å lage mat i uka

Linda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 21:42   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min lager middag absolutt hver dag, med mindre han ikke er hjemme. Han er en uallminnelig dyktig hobbykokk, og vi er begge to enige om at det er best for alle om familien slipper å spise min mat.

Han pleier ringe meg på jobb stort sett hver dag og spørre hva jeg vil ha til middag i dag. Snille, snille mannen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 22:43   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ikke særlig ofte, men det er mest fordi jeg alltid blander meg opp i hva han gjør på kjøkkenet.

Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 22:46   #59
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Mannen lager middag når han er hjemme før meg. Jeg lager middag dersom vi er hjemme samtidig og ellers når jeg er hjemme først.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 22:49   #60
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svarte 1-3 ganger i mnd. Varierer litt.
Jeg lager mest mat fordi jeg liker det best av oss. Men i helgene lager vi ofte mat sammen, det synes jeg er koselig .

Så tar han ansvaret for måking av snø og klipping av plen, som JEG liker dårlig ... Så synes det er en grei ordning!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.