|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Venner som kommer på besøk
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkForresten, egentlig har ikke A grenser hos faren i det hele tatt, så det går på dagshumør, og da blir det vanskelig og uforutsigbart for guttene. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Jeg er helt enig i at faren her håndterte det dårlig, jeg mente mer prinsipelt at jeg ikke forstår at man MÅ være sammen med alle som ringer på. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkHvorfor skal man ekskludere noen da? Det er vondt for tredjemann å ikke få være med. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Jeg skjønner dette går på mer enn det med å få være i stua, men er det ikke greit at foreldrene har litt ulike dager? Det må mine unger fint forholde seg til, de har foreldre som jobber mye i perioder og tidvis om natten. Det virker ikke som det er spesielt vanskelig for dem å forholde seg til at det er mindre adgang til bråk i hovedetasjen når jeg har jobbet om natten. "Nei, idag må dere være på rommet fordi jeg ikke orker bråk i stua" er en beskjed som kanskje er kjip, men ikke gjør noen utrygg.
|
|
|
#26 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkJeg synes heller ikke noe om å ikke åpne døra når man hører det ringer på. Det er ekskludering det også. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Som sagt, jeg har ikke noe erfaring med hvordan dette fungerer nå til dags, og har ikke gjort meg opp noen mening om hvordan jeg vil praktisere det heller. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkKatta, selvfølgelig er det helt ok å ha ulike dager, men jeg synes han burde sendt de to som var inne ut sammen med poden, ikke la han stå alene igjen. Han ble mer overrasket enn lei seg, det var ikke sånn at han gråt og syntes han hadde det fælt, mer overrasket og himlet med øynene. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Da er vi uenige, jeg synes ikke det er ok å ekskludere, det er ikke slik det gjøres i denne klassen. Guttaboys er en stor gjeng og bytter på hvem de er mest med på et vis, men når tredjemann eller flere dukker opp, så er de med hverandre og jeg synes det blir feil av voksne da å gripe inn og bevisst ekskludere. Det sender feil signaler til barna. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Joda, jeg er ikke uenig. Det hadde ikke vært aktuelt her, i hvertfall ikke ennå. Jeg har ikke prøvd å ha så store unger ennå, så jeg vet ikke hvor mye man blander seg når de er 11.
|
|
|
#31 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Venner som kommer på besøkHos oss prøver vi å ha en åpen dør for alle. Men samtidig ser jeg godt at barna begynner å bli så store at de har tydelige preferanser på hvem de vil leke med, og hva og hvordan. Og når to har det veldig kjekt sammen, og tredjemann kommer og vil leke og de to første ikke vil ha sistemann der... det er ikke lett. Vi har hittil hatt "alle eller ingen"-holdning, men ser at ungene har godt til - og må få lov til! - å utvikle dypere og nære tomannshåndrelasjoner også.
|
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Ja kanskje. Jeg må tygge på dette kjenner jeg, jeg synes det er rart at man tenker at voksne skal blande seg noe særlig i denne alderen uansett, med mindre det eksisterer et eksluderings/mobbeproblem. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkMan blander seg lite i 11-åringers liv egentlig, men de trenger oppfølging og rettledning allikevel. Det er ikke slik at jeg går og ringer på farens dør og forteller dem hvor skapet skal stå, men jeg kan fint komme til å spørre guttene om de hadde likt å være den som stod utenfor. Men bare om jeg får lov. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
I mål
|
Men snakker man ikke mer med 11-åringer om sånt sånn utenom selve situasjonen? Altså jeg vet de trenger rettledning og slikt, men jeg ser bare for meg at i selve situasjonen vil det lett bli slik som MN sier; at man blir påtvunget noen som får skylden for å ødelegge og slikt. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Sv: Venner som kommer på besøkVet ikke, vi har aldri opplevd at noen får skylden for å ødelegge. Kanskje det er mer jentete å gjøre sånn, guttene er kanskje enklere slik. |
|
|
|
![]() |
|
|